  • 11. Data: 2011-06-24 18:10:23
    Temat: Re: Koszty sprawdzenia glowicy z US
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-24 19:50:46 +0200, Maciek <m...@p...com> said:

    > Raczej nie licz, że się prześlizgasz i akurat nie zapłacisz. Po prostu
    > przyjmij takie koszty, żeby Cię było stać na zakup.

    UWAGA.
    Kolega nie zapłacił ani cła, ani podatku. Ucieszył się jak dzieciak.
    Mówiłem mu, żeby poszedł do US i zgłosił, nie posłuchał. Po prawie
    półtora roku dostał wezwanie i zapłacił wraz z odsadkami. Kwota była
    niewielka (bodaj od 100$), więc odstąpili od kary. Ale się gęsto
    tłumaczył.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-06-25 11:18:59
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik JA napisał:
> [...]
    > półtora roku dostał wezwanie i zapłacił wraz z odsadkami. Kwota była
    > niewielka (bodaj od 100$), więc odstąpili od kary. Ale się gęsto tłumaczył.

    Prawda - to że Urząd Pocztowo Celny nie zaczął procedury clenia, to nie
    znaczy, że obywatel nie ma obowiązku sam zgłosić.
    Ciekawe tylko skąd wiedzieli? Jeżeli pocztowcy biorą przesyłkę w swoje
    ręce, to zaczynają procedurę. Wydaje mi się, że Twój kolega otrzymał
    przesyłkę przy pomocy firmy kurierskiej i stąd opóźniony meldunek do US.
    Jak zwał, tak zwał - do atrakcyjnej ceny w USA, czy gdzie indzej, trzeba
    doliczyć 30% i wtedy zastanawiać się, czy warto.
    Maciek

  • 13. Data: 2011-06-25 13:15:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2011 20:10:23 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
> [...]
    >półtora roku dostał wezwanie i zapłacił wraz z odsadkami. Kwota była
    >niewielka (bodaj od 100$), więc odstąpili od kary. Ale się gęsto

    Tylko ze po poltora roku to trudno dojsc co w paczce bylo, chyba ze
    kurier ma kopie listu przewozowego ze specyfikacja. Moze byly brudne
    gacie.
    Jakies wiarygodne tlumaczenie warto sobie przygotowac, pasujace do
    innych danych, np czemu firma New York Camera przysyla nam brudne
    gacie :-)

    A glowica .. nie bardzo wiadomo jaka, ale to raczej nie jest tak jak
    lustrzanka - ze wystarczy zajrzec w oferte jednego sklepu zeby
    wiedziec ze "nie mniej niz 2000zl".

    J.

  • 14. Data: 2011-06-27 06:40:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011, J.F. wrote:

    > On Fri, 24 Jun 2011 20:10:23 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    >
    > Tylko ze po poltora roku to trudno dojsc co w paczce bylo,

    Doprawdy?
    Bo ja sądzę, że to zależy od tego kto chce sprawdzić.

    > chyba ze kurier ma kopie listu przewozowego ze specyfikacja.

    Acha. A nadawca na pewno nie ma dokumentów sprzedaży.
    U siebie, dla celów podatkowych.

    > Moze byly brudne gacie.
    > Jakies wiarygodne tlumaczenie warto sobie przygotowac, pasujace do
    > innych danych, np czemu firma New York Camera przysyla nam brudne
    > gacie :-)

    Zaraz, Polska czasem nie ma podpisanej z USA umowy o wymianie
    danych podatkowych?
    Nie, nie krążą "z automatu".
    Ale pozwalają wysłać zapytanie do drugiej strony o konkretny fakt.
    Sądzisz, że w razie kontroli krzyżowej New York Camera zechce
    skłamać dla wygody jakiegoś drobnego kombinatora z Polski?

    Dopóki US się nie przyczepi, obywatel może udawać Greka :P
    Ale jak już zacznie...

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-06-28 06:51:45
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Zależnie czy clisz sam, czy cli w Twoim imieniu Poczta Polska (usługa
    bezpłatna w cenie paczki od USPS) czy przez agencję celną (te pie...ne SAD-
    y), za co stawki są bandyckie.
    Nie kazdy sprzedawca chce wywsyłać przez USPS, a jesli już to licza jakieś
    maksymalne stawki cennikowe (kilkadziesiąt dolców lub lepiej) i nie dają się
    namówić na jakieś tam "Flat Rate Box".

    -----

  • 16. Data: 2011-06-28 11:43:53
    Od: k...@y...com

    On 24 Cze, 02:59, "Kris_Poland" <n...@w...pl> wrote:

    > docelowo twoj IP :):)
    Zartowalem, a Ty jestes nieobliczalny.

  • 17. Data: 2011-06-28 17:53:14
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 24 Cze, 02:59, "Kris_Poland" <n...@w...pl> wrote:
    > Uzytkownik "StaM" <k...@y...com> napisal w
    wiadomoscinews:bc4c7c1f-1e9c-43ba-b255-c678a0f82ec1@
    m22g2000yqh.googlegroups.com...

    > z zachodu sprowadzam
    > przeznaczenie wschod :)
    > docelowo twoj IP :):)

    nie zartuj :(
    StaM

  • 18. Data: 2011-06-28 19:52:53
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-27 08:40:07 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Acha. A nadawca na pewno nie ma dokumentów sprzedaży.
    > U siebie, dla celów podatkowych.

    Już widzę jak hamerykancki sklepikarz z ochotą rzuca się do kopania w
    swoich papierach na zapewne niezwykle uprzejmą i rzeczową prośbę
    polskiego US/UC.

    > Zaraz, Polska czasem nie ma podpisanej z USA umowy o wymianie
    > danych podatkowych?
    > Nie, nie krążą "z automatu".
    > Ale pozwalają wysłać zapytanie do drugiej strony o konkretny fakt.

    Z pewnością nasze urzędasy ochoczo z niej skorzystają i puszczą w ruch
    trybiska maszyny biurokratycznej aby udowodnić przestępstwo skarbowe na
    zawrotną kwotę kilkudziesięciu zł.

    > Sądzisz, że w razie kontroli krzyżowej New York Camera zechce
    > skłamać dla wygody jakiegoś drobnego kombinatora z Polski?

    Kontroli krzyżowej? Polska-Hameryka? W takiej sprawie? Obudź się.

    de Fresz