  • 21. Data: 2011-02-10 12:35:39
    Temat: Re: Krakow - Toskania
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 09/02/2011 21:50, J.F. wrote:

    > Na codzien tez drzemiesz w srodku dnia ?

    Na codzien spedzasaz 14 godzin za kierownica, sluchajac monotonnego
    szumu drogi, podziwiajac monotonny widok na autostrade za oknem i nudzac
    sie jak diabli?

    > Ale po co jechac do Florencji zima - zakladam ze to pytanie na lato
    > :-)

    Pewnie dlatego, ze w Lutym bedzie tam 15' i slonecznie, a w polsce dupa
    odmarza i trzeba omijac roztopione kupy na chodniku.

    W takie miejsca jezdzi sie wlasnie jesienia/wiosna, kiedy jest
    przyjemnie i bez upalow. Chyba, ze ktos lubi spocone kobiety i ciepla
    wodke. ;)

    Kamil

  • 22. Data: 2011-02-10 15:42:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 11:35:39 +0000, Kamil wrote:

    >Na codzien spedzasaz 14 godzin za kierownica, sluchajac monotonnego
    >szumu drogi, podziwiajac monotonny widok na autostrade za oknem i nudzac
    >sie jak diabli?

    No, bywa ze sie siedzi 14h za klawiatura, sluchajac monotonnego szumu
    wiatraczkow, choc mimo tego robota bywa czasem fascynujaca :-)

    ale taki np kontroler skarbowy po 8h monotonnej roboty sklada papiery
    i wsiada do samochodu a nie do lozka :-)

    16h czlowiek jednak funkcjonuje normalnie.

    >Pewnie dlatego, ze w Lutym bedzie tam 15' i slonecznie, a w polsce dupa
    >odmarza i trzeba omijac roztopione kupy na chodniku.

    15' to bylo dzis i u nas :-)

    >W takie miejsca jezdzi sie wlasnie jesienia/wiosna, kiedy jest
    >przyjemnie i bez upalow.

    Ale przy 25 C jest jeszcze przyjemniej

    >Chyba, ze ktos lubi spocone kobiety i ciepla wodke. ;)

    W Toskanii wodke ?!

    J.

  • 23. Data: 2011-02-10 15:46:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > 16h czlowiek jednak funkcjonuje normalnie.

    Tak, przy czym z 16h to tak ze 4 powinny się odbyć w jakimś spa czy innych
    termach.
    Z czego bardzo chętnie korzystam na takich trasach, po 10 h jazdy odpoczywa
    się w ten sposób znakomicie.

    > W Toskanii wodke ?!

    A czemu nie?
    Grappa się nada, ale zimnym likierem też nie wolno pogardzić.

  • 24. Data: 2011-02-10 16:17:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 15:46:36 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >termach.
    >Z czego bardzo chętnie korzystam na takich trasach, po 10 h jazdy odpoczywa

    Tu sie zgadzamy, wejsc do takiej termy, odpoczac - sama przyjemnosc.
    Ale to _po_ trasie, a nie w srodku, co to za odpoczynek z zegarkiem w
    reku "tylko 20 minut, bo 500km przed nami i musimy wyrobic w 6h".

    Od razu planowac z noclegiem po drodze ?
    1300 km to sie troche nie oplaca dwoch dni marnowac, no ale czasem
    lokalna atrakcja przyciaga :-)

    J.

  • 25. Data: 2011-02-10 16:18:27
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 10/02/2011 14:42, J.F. wrote:

    > No, bywa ze sie siedzi 14h za klawiatura, sluchajac monotonnego szumu
    > wiatraczkow, choc mimo tego robota bywa czasem fascynujaca :-)

    14 godzin pracy? Szczerze mowiac, nie wyobrazam sobie marnowac tyle
    zycia na sleczenie przed klawiatura, ale co komu pasuje. Wez tez pod
    uwage, ze utrata koncentracji przed komputerem konczy sie co najwyzej
    literowkami, a nie zjechaniem z pasa i przylozeniem w ciezarowke. ;)

    > ale taki np kontroler skarbowy po 8h monotonnej roboty sklada papiery
    > i wsiada do samochodu a nie do lozka :-)

    Naprawde nie widzisz roznicy miedzy 30minutami jazdy po 8h monotonnej
    pracy, a 8.5h monotonnej jazdy

    > 16h czlowiek jednak funkcjonuje normalnie.

    Niektorzy tak.

    > 15' to bylo dzis i u nas :-)

    Pokazesz, gdzie dokladnie? ;)

    http://pogoda.onet.pl/0,3,38,0,0,-1,pogoda.html

    > Ale przy 25 C jest jeszcze przyjemniej

    I to jest max, co moj organizm toleruje w ramach "przyjemnej pogody",
    potem zaczyna sie juz robic niewygodnie.

    > W Toskanii wodke ?!

    Wodka zawsze dobra. ;)

    Kamil

  • 26. Data: 2011-02-10 16:23:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tu sie zgadzamy, wejsc do takiej termy, odpoczac - sama przyjemnosc.
    > Ale to _po_ trasie, a nie w srodku, co to za odpoczynek z zegarkiem w
    > reku "tylko 20 minut, bo 500km przed nami i musimy wyrobic w 6h".

    Dlatego trasę rzędu 1600 km zazwyczaj dzielę przez dwa, po 800 km wchodzę
    sobie do term, następnie na kolacyjkę do fajnej knajpki, a potem idę się
    przespać do motelu.
    Z męczącej trasy robi się przyjemność stanowiąca przedłużenie wakacji.

    Nie jestem kierowcą TIRa, żebym koniecznie musiał komuś udowadniać, iż
    zaoszczędzę 200 zł i dojadę na raz.

    > Od razu planowac z noclegiem po drodze ?

    Jak jeden kierowca to dokładnie tak.

    > 1300 km to sie troche nie oplaca dwoch dni marnowac

    Tak myśląc można w domu zostać i żadnego dnia nie marnować na oglądanie
    świata.

  • 27. Data: 2011-02-10 16:50:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 16:23:23 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >przespać do motelu.
    >Z męczącej trasy robi się przyjemność stanowiąca przedłużenie wakacji.

    Ale tu mamy tylko tylko 1300 km i trzeba porachowac od nowa - przeciez
    te 800 tez moglbys podzielic na dwa przyjemne kawalki, a tego nie
    robisz :-P

    >Nie jestem kierowcą TIRa, żebym koniecznie musiał komuś udowadniać, iż
    >zaoszczędzę 200 zł i dojadę na raz.

    Z tym ze to jest akurat tyle ze w sprzyjajacych warunkach przejedziesz
    bez nadmiernego wysilku. I jeszcze sie wpakujesz do termy i
    odpoczniesz przed snem :-)

    No coz - de gustibus, co kto lubi. Ja tylko obiektywnie mowie ze to
    nie jest jakos bardzo duzo.

    >Tak myśląc można w domu zostać i żadnego dnia nie marnować na oglądanie
    >świata.

    Ale przez takie marnowanie mamy dwa dni mniej na ogladanie :-)

    J.

  • 28. Data: 2011-02-10 16:58:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 15:18:27 +0000, Kamil wrote:

    >14 godzin pracy? Szczerze mowiac, nie wyobrazam sobie marnowac tyle
    >zycia na sleczenie przed klawiatura, ale co komu pasuje.

    Bywa _fascynujace_ :-)

    >Wez tez pod
    >uwage, ze utrata koncentracji przed komputerem konczy sie co najwyzej
    >literowkami, a nie zjechaniem z pasa i przylozeniem w ciezarowke. ;)

    Taka literowka moze kosztowac miliardy, albo spowodowac ze ci sie
    rakieta zwali na glowe - nie kazdy ma posade z nieograniczona
    nieodpowiedzialnoscia :-)

    >Naprawde nie widzisz roznicy miedzy 30minutami jazdy po 8h monotonnej
    >pracy, a 8.5h monotonnej jazdy

    Nie zadales pytania gdzie jedzie i jak daleko :-)

    >Niektorzy tak.

    Wiekszosc. Tylko w Hiszpanii jest obowiazkowa sjesta

    >Pokazesz, gdzie dokladnie? ;)

    Za oknem, sloneczko przygrzalo :-)

    >I to jest max, co moj organizm toleruje w ramach "przyjemnej pogody",
    >potem zaczyna sie juz robic niewygodnie.

    Ale ponizej 22 jest zimno i trzeba sie ubierac :-P
    No i Florencji to nie dotyczny - ale co to za przyjemnosc jak woda
    jest a wykapac sie w morzu nie mozna :-)

    J.

  • 29. Data: 2011-02-10 17:32:24
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 10/02/2011 15:58, J.F. wrote:

    > Bywa _fascynujace_ :-)

    Podobnie, jak 14-godzinna podroz autostrada. ;)

    > Taka literowka moze kosztowac miliardy, albo spowodowac ze ci sie
    > rakieta zwali na glowe - nie kazdy ma posade z nieograniczona
    > nieodpowiedzialnoscia :-)

    Ale zazwyczaj projekty warte miliardy sa pozniej testowane przez kilka
    innych osob. Zona za ciebie kolka nie zlapie, bo przysnales na sekunde. :)

    > Wiekszosc. Tylko w Hiszpanii jest obowiazkowa sjesta

    Kazdy po 16 godzinach _monotonnej_jazdy_autostrada_ funkcjonuje
    normalnie? Bo to nie jest watek o 16 godzinach pracy, obiadu, piwka ze
    znajomymi i czytania ksiazki do poduszki.

    > Za oknem, sloneczko przygrzalo :-)

    Ah te glupie meteorologi, znow im sie termometry popsuly. ;)

    > Ale ponizej 22 jest zimno i trzeba sie ubierac :-P

    Wrecz przeciwnie, nie bez powodu klimatyzacja najczesciej jest ustawiana
    w przedziale 18-20'C. Optimum po prostu. :)

    > No i Florencji to nie dotyczny - ale co to za przyjemnosc jak woda
    > jest a wykapac sie w morzu nie mozna :-)

    A co to za przyjemnosc kapac sie w slonej wodzie? :-)

    Kamil

  • 30. Data: 2011-02-10 18:33:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 16:32:24 +0000, Kamil wrote:
    >Podobnie, jak 14-godzinna podroz autostrada. ;)

    Czasem bardziej..

    >Ale zazwyczaj projekty warte miliardy sa pozniej testowane przez kilka
    >innych osob.

    Ale oni testuja po 15h/dobe, bo termin goni :-)

    >Zona za ciebie kolka nie zlapie, bo przysnales na sekunde. :)

    oj, moze sie zdarzyc.

    >Kazdy po 16 godzinach _monotonnej_jazdy_autostrada_ funkcjonuje
    >normalnie? Bo to nie jest watek o 16 godzinach pracy, obiadu, piwka ze
    >znajomymi i czytania ksiazki do poduszki.

    sniadanie przygotuj, dzieci ubierz, do przedszkola zawiez, siedz przy
    kasie 8h albo i 9, przedszkole, obiad - aledo ugotowania, pranie,
    prasowanie .. i czlowiek nie ma czasu ksiazki przeczytac :-)

    >Wrecz przeciwnie, nie bez powodu klimatyzacja najczesciej jest ustawiana
    >w przedziale 18-20'C. Optimum po prostu. :)

    A potem latem sa katary. Bo to optimum na czlowieka w garniturze :-)

    >A co to za przyjemnosc kapac sie w slonej wodzie? :-)

    Mniej sie czlowiek meczy, i takie fajne fale :-)

    J.