  • 1. Data: 2017-04-14 18:02:53
    Temat: Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne
    Od: z <...@...pl>

    Było?

    http://moto.wp.pl/krakow-co-drugie-auto-nie-przeszlo
    -kontroli-spalin-policja-odbiera-dowody-rejestracyjn
    e-6111924563036289a

    "Policja w Krakowie od początku kwietnia wykonała ponad sto kontroli
    spalin w samochodach. Kierowcy bardzo często nie mają świadomości, że
    ich samochód nie nadaje się do jazdy."

    Z jednej strony trzeba się cieszyć a z drugiej płacić i płakać

  • 2. Data: 2017-04-14 18:06:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-04-2017 o 18:02, z pisze:
> [...]
    > ich samochód nie nadaje się do jazdy."
    >
    > Z jednej strony trzeba się cieszyć a z drugiej płacić i płakać

    Raczej tylko płakać.
    Takie akcje pokazują ile są warte badania techniczne w naszym kraju.

  • 3. Data: 2017-04-14 19:39:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, April 14, 2017 at 6:06:53 PM UTC+2, Cavallino wrote:

    > Raczej tylko płakać.
    > Takie akcje pokazują ile są warte badania techniczne w naszym kraju.

    z drugiej strony "co 2 nie przeszlo" to taki troche medialny chlyt marketingowy,
    sugerujacy, ze polowa samochodow nie spelnia norm, a zapewne policjanci na oko
    typowali do kontroli pojazdy majace spora szanse nie przejsc testu, a nie losowo

  • 4. Data: 2017-04-14 19:43:24
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 14.04.2017 o 18:06, Cavallino pisze:

    -kontroli-spalin-policja-odbiera-dowody-rejestracyjn
    e-6111924563036289a

    > Raczej tylko płakać.
    > Takie akcje pokazują ile są warte badania techniczne w naszym kraju.

    coś mi się w to nie chce wierzyć. Nie żeby nie robili badań, ale jeszcze
    za czasów trabantów pamiętam, że auto ma spełniać normy w dniu pierwszej
    rejestracji. więc trabant żadnych norm nie spełniał, a diagnosta "nie
    odbierał" mu dowodu rejestracyjnego. Dzisiaj można spoko majonez
    zmieniać silniki bo niema w dowodzie numeru silnika. PEugeoty i
    cirtoeny, nawet w okolicach 2005 roku mogły nie mieć dfp fap i innych
    "udogodnień". jakby policja kogoś skitrała za brak takiego filtra -
    sory, wymieniłem silnik na taki który fabrycznie nie miał filtra. silnik
    był w legalnie zarejestrowanym pojeździe.
    Za co więc zabierali dowody? Nie żebym kogoś bronił na siłę, ale coś mi
    się niechce wierzyć, że mieli spis autek które muszą spełniać euro
    ileśtam, tak skaliborowane urządzenie i testujemy. chciałby wiedzieć jak
    się sprawa rozwinęła dalej

    ToMasz

  • 5. Data: 2017-04-14 20:12:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, April 14, 2017 at 7:43:26 PM UTC+2, ToMasz wrote:

> [...]
    > sory, wymieniłem silnik na taki który fabrycznie nie miał filtra. silnik
    > był w legalnie zarejestrowanym pojeździe.

    tak dowolnie, to sobie powymieniac nie mozna...

    musi spelniac m.in. http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/2022/1

    a tam czytamy:
    § 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:
    1) poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu z odległości 0,5 m nie
    przekraczał w odniesieniu do:
    a) pojazdu, który był poddany badaniom homologacyjnym - wartości ustalonej w trakcie
    badań homologacyjnych
    o 5 dB (A),
    b) pozostałych pojazdów - wartości podanych w tabeli ,,Poziom hałasu zewnętrznego",
    stanowiącej załącznik nr 1
    do rozporządzenia;
    2) w spalinach pojazdu z silnikiem o zapłonie iskrowym zawartość tlenku węgla (CO),
    węglowodorów (CH) i współczynnik
    nadmiaru powietrza ? (lambda) nie przekraczały wartości podanych w tabeli ,,Poziomy
    emisji zanieczyszczeń
    gazowych i współczynnika nadmiaru powietrza ?", stanowiącej załącznik nr 2 do
    rozporządzenia, z tym że:
    a) dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy do dnia 31 grudnia 1996 r.,
    wyposażonego w silnik o pojemności
    skokowej poniżej 700 cm3, dopuszcza się wartości określone w kolumnie 5 tabeli
    załącznika nr 2 do rozporządzenia,
    b) dla pojazdu, dla którego w świadectwie homologacji potwierdzono wartości wyższe,
    stanowiące dla tego pojazdu
    kryterium oceny, wartości podanych w kolumnach 6, 7, 8, 9, 10 i 11 tabeli załącznika
    nr 2 do rozporządzenia nie
    stosuje się,
    c) wymagania dotyczące współczynnika nadmiaru powietrza ? (lambda) stosuje się do
    pojazdu wyposażonego
    w odpowiednią sondę;
    3)26) zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy
    swobodnym przyspieszaniu silnika
    w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej,
    wyrażone w postaci współczynnika
    pochłaniania światła, nie przekraczało wartości umieszczonej na tabliczce znamionowej
    pojazdu;
    3a)27) w przypadku braku określenia na tabliczce znamionowej wartości, o której mowa
    w pkt 3, zadymienie spalin pojazdu
    z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszeniu silnika w
    zakresie od prędkości obrotowej
    biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika
    pochłaniania światła,
    nie przekraczało: 2,5 m-1, 3,0 m-1 - w przypadku pojazdów wyposażonych w silnik z
    turbodoładowaniem, 1,5 m-1
    - w przypadku pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 2008 r.;
    4) (uchylony);
    5) urządzenie zapłonu iskrowego nie wytwarzało nadmiernych zakłóceń
    radioelektrycznych;

  • 6. Data: 2017-04-14 21:10:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/14/2017 6:06 PM, Cavallino wrote:
    > Takie akcje pokazują ile są warte badania techniczne w naszym kraju.

    Na kilkanascie a może dziesiąt przegladow jakie miałem tylko raz
    sprawdzili spaliny i to tylko w nowym (?) samochodzie. To mają ten
    obowiązek czy nie?

  • 7. Data: 2017-04-14 21:36:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 21:10:16 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Na kilkanascie a może dziesiąt przegladow jakie miałem tylko raz
    > sprawdzili spaliny i to tylko w nowym (?) samochodzie. To mają ten
    > obowiązek czy nie?

    Od 1995 roku średnio dwa-trzy przeglądy aut rocznie robiłem. Ostatni przegląd robiłem
    w lutym tego roku
    Do tej pory na żadnym przeglądzie nikt mi spalin nie badał(no chyba że zdalnie i nie
    zauważyłem)
    Takie badania wchodzą w zakres przeglądu?

  • 8. Data: 2017-04-14 21:45:19
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "z"

[...]

    ---
    Zwykłe pasożytnictwo społeczne

  • 9. Data: 2017-04-14 21:58:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Kris pisze tak:

> [...]
    > przeglądzie nikt mi spalin nie badał(no chyba że zdalnie i nie
    > zauważyłem) Takie badania wchodzą w zakres przeglądu?

    Masz "dobrą" stację. W moich od 3 lat zawsze sprawdzali oba.

    Nowożytny z komputerem spełnia a starożytny z gaźnikiem
    można przykręcić z normy fabrycznej 2% do 0.5% na czas badania.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 10. Data: 2017-04-14 22:55:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-04-2017 o 19:39, WS pisze:

> [...]
    policjanci na oko typowali do kontroli pojazdy majace
    >spora szanse nie przejsc testu, a nie losowo

    Zapewne.
    Ale jak już na oko widać który to złom, to tym gorzej.