  • 1. Data: 2012-10-19 22:32:54
    Temat: Kryzys
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    w brazy samochodowej

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11333661,Rekordo
    we_zyski_Porsche___ponad_2_mld_euro__Panamera.html
    "W zeszłym roku na sprzedaży aut Porsche wypracowało zysk operacyjny 2,05
    mld euro - największy w 80-letniej historii firmy.
    Zysk operacyjny Porsche za 2011 r. był o 22 proc. wyższy niż rok wcześniej.
    A przychody firmy wzrosły o 18 proc. i w zeszłym roku wyniosły 10,9 mld
    euro"

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11258843,Porsche
    _rozpieszcza_pracownikow__Premia_7_6_tys__euro.html
    "Niemiecki koncern Porsche poinformował, że wypłaci każdemu ze swoich 8,5
    tys. pracowników premię za 2011 r. w wysokości 7,6 tys. euro. W minionym
    roku firma sprzedała rekordową liczbę 119 tys. luksusowych aut. "

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,12100611,Motoryz
    acja_ostro_hamuje__Polacy_kupuja_coraz_mniej.html
    "W pierwszej połowie roku z polskich fabryk wyjechało 360,7 tys. samochodów
    osobowych i dostawczych, ponad 21 proc. mniej niż przed rokiem. [...]
    Produkcja aut w Polsce spada już czwarty rok z rzędu, ale tak głębokiego
    załamania jak teraz nasze fabryki nie notowały od końca 2008 r., gdy
    rozpoczął się kryzys na świecie. [..]
    W pierwszej połowie roku 1,18 proc. (czyli 3730 sztuk) samochodów osobowych
    z naszych fabryk trafiło na krajowy rynek. [...]
    - Ratunkiem dla fabryk samochodów mogłoby być zwiększenie sprzedaży w
    kraju. Ale to mało realne. Polacy oszczędzają, bo obawiają się o swoją
    przyszłość i w pierwszym rzędzie rezygnują z tak kosztownych zakupów jak
    samochody"

    A 2500 euro doplaty bedzie ?

    J.

  • 2. Data: 2012-10-20 12:24:29
    Temat: Re: Kryzys
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    W dniu 2012-10-19 22:32, J.F. pisze:
> [...]
    > kraju. Ale to mało realne. Polacy oszczędzają, bo obawiają się o swoją
    > przyszłość i w pierwszym rzędzie rezygnują z tak kosztownych zakupów jak

    Będzie jak sobie sam dopłacisz!
    Kryzys to bzdura!
    Gdzieś czytałem że ludzie w lekkiej depresji są bardziej efektywni w
    produkcji dóbr.

  • 3. Data: 2012-10-22 16:23:35
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > tys. pracowników premię za 2011 r. w wysokości 7,6 tys. euro. W minionym
    > roku firma sprzedała rekordową liczbę 119 tys. luksusowych aut. "

    Po czym sprzedano firmę Wieśwagenowi.
    Ps. A pracownikom Volvo Chińczycy dołożą pałeczki. :-)
    T.

  • 4. Data: 2012-10-22 16:50:39
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

> [...]
    > kraju. Ale to mało realne. Polacy oszczędzają, bo obawiają się o swoją
    > przyszłość i w pierwszym rzędzie rezygnują z tak kosztownych zakupów jak

    slyszalem w radio, ze branza/lobby samochodowe i dilerskie ma wyjsc z
    apelem do rzadu. by wprowadzono doplaty do nowych samochodow.
    Ale mam nadzieje, ze nie polacza tego z wylacznie zlomowaniem starych
    aut, bo jak zwykle zyskaja na tym sprytni/najbogatsi.

    Bo zastanowiwszy sie, czy w PL osoba jezdzaca > 10letnim autem, jezli
    tak z wlasnego wyboru?
    Nie, jezdzi tak w 99% z musu, bo nie stac ich na nic nowszego (i to jest
    u nas tragiczne).
    Zrobienie takich doplat jak w Niemczech, do zakupu nowych aut wraz ze
    zlomowaniem starego, w Polsce nie specjalnie wypali - bo Ci najbardziej
    zainteresowani i tak nie beda mieli reszty by wziac doplate i doplacic
    do nowego auta.
    Doplaty moga ewentualnie przekonac osoby, ktore teraz kupuja auta
    3-4letnie, by zamiast takiego 4-ro latka wybrac jednak nowy z salonu.
    I tu jest IMHO jedynie szansa, ze to moze wypalic (3-4ro latki to
    najczesciej auta sprowadzane z zagranicy z przeszloscia - takie sa
    polskie realia (wniosek po ostatniej penetracji rynku aut uzywanych).

  • 5. Data: 2012-10-22 17:44:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Bo zastanowiwszy sie, czy w PL osoba jezdzaca > 10letnim autem, jezli tak
    > z wlasnego wyboru?

    Ja na przykład tak.

    > Nie, jezdzi tak w 99% z musu, bo nie stac ich na nic nowszego

    Mój >10 lat jest więcej wart niż kilka nowych modeli (każdy z osobna rzecz
    jasna).

    > Doplaty moga ewentualnie przekonac osoby, ktore teraz kupuja auta
    > 3-4letnie, by zamiast takiego 4-ro latka wybrac jednak nowy z salonu.

    I o to chodzi.
    Bez tych nowych z salonu średnia wieku nadal będzie dramatycznie rosnąć.

  • 6. Data: 2012-10-22 17:52:19
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-20 12:24, onarjusz pisze:
    > Kryzys to bzdura!
    > Gdzieś czytałem że ludzie w lekkiej depresji są bardziej efektywni w
    > produkcji dóbr.

    Jeśli nie chodzi tu o popyt wśród bogacących się Chińczyków to
    ewidentnie pogłębia się rozwarstwienie społeczne.
    Bogaci się bogacą a biedni biednieją.
    Mały procent bogatych ma w posiadaniu ogromny procent majątku całego
    społeczeństwa.
    Nie to żeby zaraz gnębić bogatych ale takie zachwianie proporcji (brak
    klasy średniej) do niczego dobrego nie prowadzi.

  • 7. Data: 2012-10-22 17:59:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup

    >I o to chodzi.
    >Bez tych nowych z salonu średnia wieku nadal będzie dramatycznie
    >rosnąć.

    Nie Cavallino - majac obecny doplyw starych aut z Niemiec, to nie
    bedzie rosnac.
    Po prostu nie oplaci sie naprawiac, skoro mozna sobie kupic nowsze,
    lepsze, choc ciagle 10-letnie.

    Natomiast proby utrudnienia importu faktycznie postarza auta w uzyciu
    :-)

    Tak czy inaczej - AL ma racje. Jak sie da ulge dla tych co zlomuja
    stare, to sie wcale nie da ulgi.
    Jedni by sobie kupili nowe, ale nie maja starego zloma na zbyciu,
    drudzy maja zloma, ale nie maja pieniedzy na nowe.
    Chociaz ... ja mysle ze u nas wiekszy procent jezdzi starym autem z
    wyboru, i w razie dobrej oferty mogliby sie przesiasc na nowe, ale
    doplata musiala by byc istotna. Takie 10k zl mogloby przekonac do
    dacii :-)
    Tylko co z tego bedzie krajowy przemysl mial ? Bo przekonac mnie do
    Pandy bedzie trudno, a w zasadzie mission impossible, za darmo moze
    wezme, ale na sprzedaz :-)
    I co to da w statystyce ? Jak nawet 10% przesiadzie sie ze starych na
    nowiutkie, to sredni wiek tylko o rok podskoczy :-)

    Prostszym zabiegiem moze byc uwolnienie przepisow i ulatwienie
    odliczen podatkowych dla aut firmowych.
    To od razu zaowocuje sprzedaza, tylko musieliby zdazyc w pazdzierniku
    uchwalic nowe przepisy :-)

    J.

  • 8. Data: 2012-10-22 18:04:35
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-22 16:50, AL pisze:
    > Bo zastanowiwszy sie, czy w PL osoba jezdzaca > 10letnim autem, jezli
    > tak z wlasnego wyboru?

    Statystycznie pewnie masz rację :-)
    Coraz więcej jednak osób po zgłębieniu tematu, zapoznaniu się z jakością
    tego co się obecnie produkuje, podsumowaniu wszystkich kosztów dochodzi
    do wniosku że nie warto kupować nowszego.
    Złomy, ekologia, efekt cieplarniany...tfuuu:-)
    To właśnie taka postawa jest oprócz dbania o własny portfel dbaniem o
    środowisko.
    Ja celuję właśnie w 10-latki. Ciągle się okazuje że nowszy model 6-7
    letni ma paskudne unowocześnienia nie dające użytkownikowi nic a
    znacząco drenujące kieszenie.
    Dopłata do nowego? Za 20 tyś chętnie zakupiłbym auto wielkości nowej
    Corsy czyli dawniej GolfaIII np. :-)
    Na tyle mnie stać. Wszystko inne popycha mnie do "złomów" :-)

  • 9. Data: 2012-10-22 19:23:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie Cavallino - majac obecny doplyw starych aut z Niemiec, to nie bedzie
    > rosnac.

    Będzie, tak jak rośnie do tej pory.
    Fakt, że główną przyczyną jest przymykanie oczu na przeglądach na stan tych
    złomów.

  • 10. Data: 2012-10-24 01:31:07
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-10-22 17:59, J.F pisze:
    > Nie Cavallino - majac obecny doplyw starych aut z Niemiec, to nie bedzie
    > rosnac.
    > Po prostu nie oplaci sie naprawiac, skoro mozna sobie kupic nowsze,
    > lepsze, choc ciagle 10-letnie.
    Ale skąd się biorą te auta i dlaczego? Ja mam wrażenie jednak, że lepsze
    10letnie (które niemiec wymienił, bo już stare, bo nie ma euro5 i nie
    dostanie znaczka do umweltzone itd) niż 4letnie (które niemiec wymienił,
    bo rozwalił, turek sprzedał, a polak posklejał i sprzedaje jako
    prawie-nowe).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173