  • 21. Data: 2020-04-24 12:59:49
    Temat: Re: Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Ile razy szukałem pamięci (zaczynając od ebay.com) to serwerowe
    > zawsze były tańsze, nie wiem czemu.

    Pewnie dlatego ze nie ma popytu na uzywki

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 22. Data: 2020-04-24 17:43:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5ea2aa63$0$546$6...@n...neostrada.pl

    : Ile razy szukałem pamięci (zaczynając od ebay.com)
    : to serwerowe zawsze były tańsze, nie wiem czemu.

    Ponoć są wolniejsze. Zastanawiałem się nawet nad
    qpnem serwerowej płyty głównej... Ale przeszło mi...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2020-04-25 03:33:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-04-24, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Pewnie dlatego ze nie ma popytu na uzywki

    Myślę, że nie ma dużego popytu na stare płyty serwerowe czy ogólnie
    stare serwery. Tu trzeba być hobbystą bo częściej niż żadziej, nie ma
    żadnego praktycznego powodu, aby mieć taki sprzęt. Nowy kosztuje w
    kosmos, stary na procesorową wydajność obecnych, nieserwerowych,
    średniej lub niskiej klasy, bywa cholernie głośny i prądożerny, może
    wymagać szafy. Nie zawsze rzecz jasna, ale często.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2020-04-28 00:52:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" zrMoG.86077$r...@f...ams1

    > trzeba być hobbystą bo częściej niż żadziej, nie ma
    > żadnego praktycznego powodu, aby mieć taki sprzęt.

    Tanie DDRx. ;)
    IMO rzadziej.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 25. Data: 2020-04-28 20:41:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-24 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Pewnie dlatego ze nie ma popytu na uzywki

    Teraz tak patrze, do jednego z serwerków pasowało by mi 12 szt. (tyle
    jest gniazd na płycie) DDR2 Reg FB ECC, dwustronne, 4GB, 667MHz, 1.8V.

    No i dupa. Ani na ebay ani na allegro nie ma wyszukiwarki produktów.
    Trzeba szukać na piechotę.

    W każdym razie nie widzę, aby były tańsze od "cywilnych".

    Inna pamięć, która by mi się przydała do laptopa:

    4 szt. ECC DDR4 2133 SoDIMM 16GB
    Na Allegro nie widzę ani jednej 16GB, są 8GB ale w kosmicznych cenach.
    Na ebay nie patrzę, bo kupuję na fakturę.

    Wielokrotnie mi się zdarzało kupować pamięci ECC, ECC Reg czy buforowane
    i jakoś nie bardzo pamiętam, aby były w cenach porównywalnych lub
    niższych, niż zwykłe.

    Poza tym zdarza się (z czym się osobiście spotkałem), że jakiś pacan w
    tytule oferty i w opisie tejże pisze o DDR2 ECC, natomiast w
    rzeczywistości jest to DDR2 ECC Reg.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2020-04-30 03:34:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-04-28, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Trzeba szukać na piechotę.
    >
    > W każdym razie nie widzę, aby były tańsze od "cywilnych".
    [..]
    > i jakoś nie bardzo pamiętam, aby były w cenach porównywalnych lub
    > niższych, niż zwykłe.

    Szukałem kilka razy pamięci jakieś 3-5 lat temu, głownie na Ebayu i
    również takie (że ECC są tańsze) odniosłem wrażenie. Może rynek się
    zmienił.

    --
    Marcin