  • 1. Data: 2010-01-16 03:47:37
    Temat: Krzywe kolo :(
    Od: Lukasz <l...@l...pl>

    Co moze byc przyczyna z tylu kombiaka krzywego kola? Stojac na dosc
    rownym podlozu kolo z prawej strony przechylone jak w Trabancie.

  • 2. Data: 2010-01-16 04:00:29
    Temat: Re: Krzywe kolo :(
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Co moze byc przyczyna z tylu kombiaka krzywego kola? Stojac na dosc
    > rownym podlozu kolo z prawej strony przechylone jak w Trabancie.

    bardzo mocne uderzenie w krawężnik ?

  • 3. Data: 2010-01-16 04:39:40
    Od: Lukasz <l...@l...pl>

    W dniu 2010-01-16 04:00, Michał pisze:

    > bardzo mocne uderzenie w krawężnik ?

    Nie ukrywam ze kupilem go dzisiaj poznym wieczorem, i ze jest to liga
    okregówka - czyli bardzo stare auto rok 95. I takie dostalem kolo w
    pakiecie :) Wiec nie znam historii, jak dzialac ? :)

  • 4. Data: 2010-01-16 05:01:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Lukasz wydusił z siebie te słowy:

    > Co moze byc przyczyna z tylu kombiaka krzywego kola? Stojac na dosc
    > rownym podlozu kolo z prawej strony przechylone jak w Trabancie.

    ale piszesz o krzywym kole, czy o ustawieniu koła pod kątem w stosunku do
    pionu?
    Jak o krzywym kole jako takim - to walnąłes w krawężnik, a jesli o to, ze
    koło nie stoi pionowo to problem z zawieszeniem.
    Nie wiem jako to samochód i jakie tam jest zawieszenie, ale bardzo
    prawdopodobne, ze będzie to problem z zużytą sprężyną/drążkiem skrętnym.

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

    Prywatna prosba o rozpowszechnienie tego adresu:
    http://wykręćnumer.pl/

  • 5. Data: 2010-01-16 05:49:26
    Od: Lukasz <l...@l...pl>

> [...]
    > Nie wiem jako to samochód i jakie tam jest zawieszenie, ale bardzo
    > prawdopodobne, ze będzie to problem z zużytą sprężyną/drążkiem skrętnym.

    Tak, tak ! Mondeo MK1 95 rok.

  • 6. Data: 2010-01-16 05:56:56
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Lukasz wydusił z siebie te słowy:

    > Tak, tak ! Mondeo MK1 95 rok.

    OIDP to w Mondeo z tyłu masz sprężyny i wahacze, jesli więc sprężyna siadła
    to kolo będzie stało krzywo.
    Sprawdz zawieszenie, ew. wysokość z lewej i z prawej strony.
    Wg mnie najbardziej prawdopodobna jest wlasnie konieczność wymiany sprężyn,
    jednak nie pamiętam jak dokladnie wygląda zawieszenie w MK I.

  • 7. Data: 2010-01-16 06:05:42
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Nie ukrywam ze kupilem go dzisiaj poznym wieczorem, i ze jest to liga
    > okregówka - czyli bardzo stare auto rok 95. I takie dostalem kolo w
    > pakiecie :) Wiec nie znam historii, jak dzialac ? :)

    Ja miałem takie coś w jeszcze starszym ;) co zrobić ? oddać do mechanika
    a potem żeby wyregulowali wszystkie koła.
    U mnie było do wyregulowania wszystkie kąty wszystkich kół (renault) i
    coś tam małego do wymiany na czym jakas śruba była - czy jakoś tak :)
    (tylnie koło było "wgniecione" do środka auta). Było to dość wyczuwalne
    >160km/h i elektornika szybciej wchodziła.

    Uderzenie bokiem do około 4..6km/h nie psuje tu nic, no poza wstrząsem który
    zmusza klimatronik do ustawienia klapek nawiewu na nowo ;)
    Uderzenie od wewnątrz, wieszało cały komuter trakcji, wyłaczało absy itp...
    i zaczynała się lawina kontrolek i gadanina komputera.

    tyle wiem ;) wiem ze w lanosie jak sie uderzy to nie ma regulacji i jest źle.
    bo to nie duperel na kilkanaście minut (jak są częsci), tylko coś do
    prostowania.

    pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-01-16 06:14:34
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

> [...]
    > Wg mnie najbardziej prawdopodobna jest wlasnie konieczność wymiany sprężyn,
    >
    > jednak nie pamiętam jak dokladnie wygląda zawieszenie w MK I.

    wow chyba mi sie pomieszały kierunki, ale mam pytanie :)

    czy w mondeo nie ma podobnego zawieszenia z tyłu co w starym
    lexusie ls czyli się nie przekrzywi tylko obniży ?
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/L
    exus_Cutaway_LS_400.jpg

    bo z tego co pamiętam to ford miał lepsze zawieszenia niż vw i podobne.

    pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-01-16 13:18:49
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    sprawdz wahacz - jak zdechniety i wytelepany to bedzie jak w starych punto:)
    kola sie beda rozjezdzac:P

  • 10. Data: 2010-01-16 13:34:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Lukasz pisze:
    > Co moze byc przyczyna z tylu kombiaka krzywego kola? Stojac na dosc
    > rownym podlozu kolo z prawej strony przechylone jak w Trabancie.

    Przejedź kawałeczek do przodu (o pół obrotu koła) i sprawdź czy
    przekrzywienie się nie zmieniło - jeżeli tak, to krzywa jest felga.

    Natomiast jeżeli krzywe jest mocowanie koła to już trzeba tam po prostu
    zajrzeć i zobaczyć co tam jest krzywe - pewnie wahacz, albo któryś z
    punktów mocowania się oberwał.