  • 1. Data: 2010-05-01 15:56:10
    Temat: Krzywka
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Witam

    Na krzywce wałka rorz. (silnika VVT-i) odkryłem taki srebrny nalot widoczny
    na zdjęciu - http://img689.imageshack.us/i/1023784.jpg/
    W rękawiczkach potarłem to (stąd odcisk wokół tego nalotu) i wykraźnie czuć
    dużą chropowatość

    Mam rozmieć że to opiłek który dostał się pod krzywkę i go "wprasowało".
    Dodam że silnik wkręca się poprawnie szybko (przynajmniej tak twierdzi
    właściciel).

    Wałek do wymiany ? ... bo jakoś nie widziałem żeby takie krzywki miały takie
    nierówności.

    Pozdr.

    Bugatti

  • 2. Data: 2010-05-01 19:12:54
    Temat: Re: Krzywka
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > właściciel).
    >
    > Wałek do wymiany ? ... bo jakoś nie widziałem żeby takie krzywki miały takie

    Jak to czarne z kropkami to wałek rozrządu to wygląda na korozję zmęczeniową.
    Jak pytasz o takie rzeczy to pisz jaki silnik ma przebieg. Bo jak ma z 50
    tysięcy to niefart. Coś spitolili w fabryce. Wystarczy wymienić wałek i
    współpracujące z uszkodzoną krzywką elementy. Jak ma powyżej 150 tysięcy i był
    regularnie wkręcany to całą reszta wygląda w silniku jak tak krzywka i nie warto
    wymieniać wałka dokąd zapala i bierze mniej oleju niż 2 litry na tysiąc. Pomyśl,
    skąd w silniku mogą się wziąć opiłki. Chyba że wpadły. Spytaj właściciela czy
    nie sypał sobie opiłków albo piachu w silnik.