  • 31. Data: 2014-12-07 22:19:56
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-07 21:56, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dokładnie tak jak piszesz - taka właśnie kolejność - znaki są
    > ważniejsze od zasad ogólnych. Usiłujesz stosować OSTATNIĄ zasadę przed
    > znakami. Spowoduj w takim miejscu kolizję - sam się przekonasz, czy
    > zasady ogólne (czyli zasada pierwszeństwa z prawej strony) jest
    > ważniejsza od znaku.

    Nie pierwszeństwo z prawej strony, a światła. A co do zasady kolizji
    staram się nie powodować - również wtedy gdy jestem "w prawie".

    Shrek.

  • 32. Data: 2014-12-07 22:24:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    Sunday, December 7, 2014, 10:19:56 PM, you wrote:

    > Nie pierwszeństwo z prawej strony, a światła.

    Obaj mają zielone. I jaka zasada obowiązuje po światłach?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2014-12-07 22:36:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    > Zielone światło dla ulic Conrada i Kochanowskiego.
    > Z Kochanowskiego samochody skręcają w lewo z Conrada w prawo.
    > Kto ma pierwszeństwo w miejscu spotkań za mini wysepką?
    > Jadący z Kochanowskiego zajmują od razu prawy pas jadąc np. do Orlenu.
    > Gdyby nie wysepka niejasności by chyba nie było.

    Najbardziej przerażające jest, że nawet policja nie zna przepisów i nawija
    tak jak Roman.
    Właśnie o tym samym skrzyżowaniu:
    http://www.l-instruktor.pl/wokol-prawa/k-wojcik-czy-
    to-jest-pulapka-egzaminacyjna.html#.VITHrNKG-gY

  • 34. Data: 2014-12-07 22:46:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Dec 2014 19:09:53 +0100, Shrek napisał(a):

    > Generalnie, to co mają inni to nie wiesz.

    Generalnie masz racje, ale jak do kolizji dojdzie, to sie liczy co ten
    drugi mial :-)

    >Ale jak masz zielone, to ci z przeciwka S-3 nie powinni mieć.

    Z czego wniosek, ze jak masz zielone, to oni powinni ustapic
    pierwszenstwa :-)

    > Tak - wysłałem cancela za te trzy pasy. Niby można - w praktyce każdy
    > jakoś wie jaki zająć, żeby było bezkolizyjnie.

    A jak ktos jednak nie wie, to czyja wina ? :-)

    J.

  • 35. Data: 2014-12-07 23:10:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-07 22:24, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Obaj mają zielone. I jaka zasada obowiązuje po światłach?

    Nie wiesz? To jakim cudem udaje ci się jeździć po mieście?

    W przypadku jak obaj mają zielone, to pierwszeństwo ma skręcający w
    prawo, przed skręcającym w lewo? Jakim cudem posiadasz prawojazdy?

    Shrek.

  • 36. Data: 2014-12-07 23:19:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-07 22:46, J.F. wrote:

    > Generalnie masz racje, ale jak do kolizji dojdzie, to sie liczy co ten
    > drugi mial :-)

    Ale to raczej w celu ustalenia czy któryś z uczestników mija się z
    prawdą, czy skrzyżowanie źle oznaczone i wina zarządcy drogi. Akurat S-1
    od S-3 nie jesteś w stanie zidentyfikować od dupy strony.

    > Z czego wniosek, ze jak masz zielone, to oni powinni ustapic
    > pierwszenstwa :-)

    Dopóki skręcasz w prawo to raczej tak.

    > A jak ktos jednak nie wie, to czyja wina ? :-)

    Skręcającego w lewo - jak już napisałem - możesz skręcając w lewo
    korzystać z tego, że ludziki w prawo skręcają na prawy pas. Ale to po
    prostu tak wychodzi - pierwszeństwa nie masz - po prostu dopóki ich nie
    zmuszasz do zmiany prędkości czy kierunku, to pierwszeństwa nie
    wymuszasz i tyle.

    Shrek.

  • 37. Data: 2014-12-07 23:23:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Dec 2014 22:36:45 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Najbardziej przerażające jest, że nawet policja nie zna przepisów i nawija
    > tak jak Roman.

    A kto u nas zna przepisy ? Jakim cudem, jesli napisane jak napisane
    :-)

    > Właśnie o tym samym skrzyżowaniu:
    > http://www.l-instruktor.pl/wokol-prawa/k-wojcik-czy-
    to-jest-pulapka-egzaminacyjna.html#.VITHrNKG-gY

    Dlaczego tam i tu ludzie mowia o ulicy Powstancow ?
    Conrada, Kochanowskiego i Reymonta dwa razy ... czy nie ?

    P.S. zwroccie uwage na przywolany tam watek znak stop na swiatlach
    http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262,10872485,Stop
    _czy_nie__Sprzeczne_interpretacje_znakow.html?piano_
    d=1

    J.

  • 38. Data: 2014-12-07 23:38:21
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-12-07 22:19, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:2...@p...pl.inv
    alid...

    > Oczywiście.
    > I należy je stosować dokładnie wg zasad ich dotyczących, a nie wymyślonych.
    >
    > Tak wygląda oznakowanie skrzyżowania, dla którego ruch wygląda tak jak
    > chce Roman:
    > http://nr.waw.pl/nietypowe-dziwne-skrzyzowania/
    >
    > Na omawianym skrzyżowaniu takiego oznakowania, które nadawałoby
    > pierwszeństwo skręcającym w lewo już po przecięciu pierwszej odnogi
    > Conrada nie ma, więc obowiązują ich znaki sprzed skrzyżowania.
    > Wg których to oni muszą ustępować pierwszeństwa na CAŁYM skrzyżowaniu,
    > również tym skręcającym z Conrada w prawo.

    Ladny przyklad wynalazles!

    --
    mk4

  • 39. Data: 2014-12-08 00:26:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    Sunday, December 7, 2014, 11:10:36 PM, you wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Nie wiesz? To jakim cudem udaje ci się jeździć po mieście?

    Tniesz cytaty, bo niewygodne?

    > W przypadku jak obaj mają zielone, to pierwszeństwo ma skręcający w
    > prawo, przed skręcającym w lewo?

    Według jakiej zasady? Bo twierdziłeś, że nie według pierwszeństwa z
    prawej.

    > Jakim cudem posiadasz prawojazdy?

    A Ty?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2014-12-08 06:36:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-08 00:26, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A Ty?

    Ok - uścislijmy - twierdzisz, ze na tym skrzyżowaniu skręcający w lewo
    ma pierwszeństwo przed skręcającym w prawo (oczywiście jak działają
    światła). To jeszcze raz się zapytam - jakim cudem masz PJ?

    Shrek.