  • 51. Data: 2014-12-08 17:11:20
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo ....
    Od: Shrek <...@w...pl>

    news:m62deg$hmd$1@node2.news.atman.pl...

    > Zagalopowałeś się. PoRD tak nie mówi.
    > Przeczytaj uważnie art. 5 PoRD.

    Racja. Zagalowpowałem - rozmwialiśmy o A-7 i S-1 i pierwszeństwie, więc
    akurat tu ten skrót myślowy nie namieszał. Ale rzeczywiście, można było
    napisać precyzyjniej.

    Shrek.

  • 52. Data: 2014-12-08 17:13:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-08 17:06, Jankol wrote:

    > Ten kto szuka stłuczki to może być też winny z powodu art.3.1.

    Tylko trzeba mu to udowodnić. Na szczęście coraz więcej kamer, a i
    któryś cwaniak dostał już chyba wyrok bez zawieszenia (choć ja dalej
    twierdzę, że powinien być w zawieszeniu za jaja). Powinno tu chyba
    ostudzić zapały takich chujów.

    Shrek.

  • 53. Data: 2014-12-08 17:16:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-08 17:05, Jankol wrote:

    > Dalej to stosujesz się do art. 25.1 PoRD.
    > czyli tzw. prawa strona, lub prawa ręka.

    Oj chyba jednak przesadziłeś - skoro światla miałyby nie działać, to
    jednak masz tam A7 i linie warunkowego zatrzymania. Ale dopóki działają
    to nie ma o czym dyskutować.

    Shrek.

  • 54. Data: 2014-12-08 17:21:46
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > Oj chyba jednak przesadziłeś - skoro światla miałyby nie działać, to
    > jednak masz tam A7 i linie warunkowego zatrzymania. Ale dopóki działają
    > to nie ma o czym dyskutować.
    >
    > Shrek.

    No nie zartuj. Nie mam ochoty dyskutować o skrzyżowaniach
    na których są sygnalizatory, ale nie działają :)))

  • 55. Data: 2014-12-08 17:29:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-08 17:21, Jankol wrote:

    > No nie zartuj. Nie mam ochoty dyskutować o skrzyżowaniach
    > na których są sygnalizatory, ale nie działają :)))

    No to się zgadzamy - dopóki sygnalizacja działa, to istnienie tego A-7
    nie ma znaczenia.

    Shrek.

  • 56. Data: 2014-12-08 17:30:23
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
    Od: <5...@3...173023.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

    > Oczywiście - masz znak bezpośrednio przed wjazdem na ulicę. Za
    > światłami a nie tuż przy światłach (jak jest dla jazdy wprost).

    To poproszę Cię o wyjaśnienie czego dotyczy sygnalizator S-2
    <https://www.google.pl/maps/@52.2711028,20.9334344,3
    a,75y,177.87h,80.06t/data=!3m4!1e1!3m2!1soOl-DAUHwyx
    fK8yDE9Tt8A!2e0?hl=pl>

    > Bo on ma rację, nie Ty.

    Ma rację nie oznacza, że ma pierwszeństwo.

    Dla zwrócenia uwagi powtórzę jeszcze raz pytanie -- dlaczego w pytaniach
    egzaminacyjnych PJ gdy jest działająca sygnalizacja nie ma znaków.

    Ano dlatego, że:

    "Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do
    jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami
    drogowymi."

    Chcesz powiedzieć, że jeżeli policjant stoi na skrzyżowaniu ale przed
    sygnalizatorem bokiem do Ciebie i Cię wpuszcza na skrzyżowanie, to jak juz
    za niego przejedziesz i zobaczysz czerwone to stanieszi będziesz czekał na
    zielone?

    "Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    regulującymi pierwszeństwo przejazdu."

    Co w tłumaczeniu na polski oznacza, że przy przecinaniu się kierunków z
    nadawnym jednocześnie zielonym obowiązują zasady ogólne.(/zniknięte/ znaki)

    --
    'Tom N'

  • 57. Data: 2014-12-08 23:00:47
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "RoMan Mandziejewicz" wrote in message

> [...]
    ,75y,155.49h,82.28t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0I__T56UDvkr
    x3FU6KAQmg!2e0?hl=pl

    > Światła są wcześniej i zezwalają na wjazd za sygnalizator. Nie
    > regulują pierwszeństwa już dalej.

    Sugerujesz, że na prostym skrzyżowaniu o łamanym pierwszeństwie
    (pierwszeństwo w/g znaków ma droga skręcająca w lewo), dla ustalania
    pierwszeństwa przy działającej sygnalizacji ma znaczenie, czy światła są za,
    czy przed znakami? A masz jakiekolwiek wsparciew postaci przepisu dla tej
    tezy?

    --
    Axel

  • 58. Data: 2014-12-09 07:04:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-07 17:24, t-1 wrote:

    > Przepraszam za brak linku:
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2711454,20.933952,103
    m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    https://www.google.pl/maps/@52.2901639,20.9298813,3a
    ,75y,63.58h,79.36t/data=!3m4!1e1!3m2!1s01RepK1ac-gQ9
    nOnS_Rn3w!2e0

    To jest ciekawsze. (oczywiście jak nie działają światła)

    Shrek

  • 59. Data: 2014-12-09 08:13:39
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > https://www.google.pl/maps/@52.2711454,20.933952,103
    m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    Wysepka jak i jezdnia do skrętu w prawo z Conrada są w obrębie
    skrzyżowania (art. 2, pkt 10 PoRD) z sygnalizacją, więc obowiązuje
    sygnalizator S-1, czyli skręcający w prawo z Conrada mają pierwszeństwo.

  • 60. Data: 2014-12-09 08:29:23
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > https://www.google.pl/maps/@52.2901639,20.9298813,3a
    ,75y,63.58h,79.36t/data=!3m4!1e1!3m2!1s01RepK1ac-gQ9
    nOnS_Rn3w!2e0

    > To jest ciekawsze. (oczywiście jak nie działają światła)

    Dlaczego ?