  • 1. Data: 2011-10-06 20:01:38
    Temat: Który lepszy
    Od: luk <l...@g...com>

    Cześć,

    planuję zakup pierwszego motocykla. W zasadzie już byłem zdecydowany na F650GS, ale
    słyszałem kilka negatywnych opinii o jego niezawodności. A że do mechaniki mam dwie
    lewe ręce, to każda naprawa będzie się wiązać z kosztami.

    I teraz zastanawiam się czy nie lepiej wybrać Transalpa. Podpowiedzcie: który
    bardziej niezawodny?

    Interesują mnie modele z roczników 2003-2005.

    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 2. Data: 2011-10-06 20:17:06
    Temat: Re: Który lepszy
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 06 Oct 2011 13:01:38 -0700 osobnik zwany luk wystukał:

> [...]
    > F650GS, ale słyszałem kilka negatywnych opinii o jego niezawodności. A
    > że do mechaniki mam dwie lewe ręce, to każda naprawa będzie się wiązać z

    zależy. To singiel więc żywotność silnika nie jest oszałamiająca, ale za
    to naprawy tańsze. Choć ze znanych mi F650GS żaden specjalnych napraw nie
    wymagał.

    > I teraz zastanawiam się czy nie lepiej wybrać Transalpa.

    tylko regler wymień :)

    > Podpowiedzcie:
    > który bardziej niezawodny?
    >
    > Interesują mnie modele z roczników 2003-2005.

    toć to nufki sztuki. Wybierz ten co ci się podoba :)

    --
    BMW R1100GS '95
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 3. Data: 2011-10-06 21:40:28
    Od: falco <m...@w...pl>

    W dniu 2011-10-06 22:17, masti pisze:

    > tylko regler wymień :)
    Siema,
    kłopoty z reglerami, może i były, ale w starych Trampkach (przed '96
    albo i wcześniej), Kolega szuka 2003-05, więc jedne z ostatnich 650,
    które nie miały problemów.

    P.S. Co do meritum, to sprawa indywidualna, więc wybór zależy od wielu
    czynników...

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 4. Data: 2011-10-07 08:43:52
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    luk napisał(a):
    > I teraz zastanawiam się czy nie lepiej wybrać Transalpa. Podpowiedzcie: który
    bardziej niezawodny?

    Oba niezawdone, tylko sie przejedz singlem, bo to specyficznie jedzie.
    Moze sie podobac albo nie.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 5. Data: 2011-10-07 18:50:58
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    luk pisze:
> [...]
    lewe ręce, to każda naprawa będzie się wiązać z kosztami.

    > I teraz zastanawiam się czy nie lepiej wybrać Transalpa. Podpowiedzcie: który

    Nie znam transalpa,

    Wady beemki:
    -nieelastyczne przeguby kierunków, kruche szkła kierunków
    -źle prowadzone przewody elektryczne przy główce ramy lub słaba jakość
    przewodów skutkująca ich pękaniem
    -potrafi się przycinać stacyjka (ciężko włączyć blokadę kierownicy)
    -słabe mocowanie lampy - "wylata". Przykleiłem kropelką.
    -kiepskie dopasowanie plastików na konsoli - ale to chyba każdy motong
    tak ma
    -źle chodzi zegarek elektroniczny

    Jeśli chodzi o awarie:
    -poprzedni właściciel wymienił na gwarancji moduł ABS
    -wymieniłem pompę tylnego hamulca - wieszała się
    -maszyna gasła mi podczas jazdy - problem ze stykami w stacyjce.
    Poprawiłem - działa

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2011-10-10 11:31:03
    Od: "greg" <g...@f...com>

    siema

    Ja nie znam bmw tzn jeździlem nim troche, ale malo.
    Poza tym jezdzilem Dakarem a to troche inne jest od zwyklego, wiec nie wiem
    czy sie liczy.

    Transalpa mam od 4 lat, model '99 czyli to jest jeszcze 600cc - ostatni rok
    produkcji tegoż, przejechalem nim okolo 15 tys km, obecny przebieg 42kkm.
    W międzyczasie jeździłem także v-stromem 650.

    W moim transalpie nie wystepuje zadna z usterek wymienionych przez
    przedpiścę.
    .
    W porównaniu z bmw a także v-strom jakosc wykonania i trwalość plastikow,
    wlączników, pstryczków elektryczków, kabelków itp jest dużo wyższa.
    Żadnych awarii elektryki nie miałem. W ogóle żadnych awarii nie miałem. Z
    całej sily potwierdzam opinie o absolutnej bezawaryjności tego modelu. Jak
    jest w modelach które rozważasz do zakupu - nie wiem, są bardziej
    plasticzane i bardziej drogowe ale chyba za dużo tam nie popsuli.

    Wady w porównaniu z f650gs:
    ciężki jak cholera, wysoko środek ciężkości, więcej pali, kiepskie światło
    wada względna - wysoko siodło - tzn dla mnie okej bo jestem wysoki, ale
    jeśli jesteś niski to trzeba się przejechać i sprawdzić

    generalnie oba są okej, v-strom też okej,

    dla dużego faceta suzuki i honda będą wygodniejsze

    z tych trzech suzuki ma najdynamiczniejszy silnik, najlepsze światła,
    najlepsze hamulce (miałem wersję z abs więc to trochę nieporównywalne),
    najwygodniejszą pozycję (jak dla mnie), najlepszą owiewkę (fabryczną), jak z
    awaryjnością - nie wiem.

    pozdro

    greg

  • 7. Data: 2011-10-10 19:00:40
    Od: Ern <s...@w...stad>

> [...]
    > najlepsze hamulce (miałem wersję z abs więc to trochę nieporównywalne),
    > najwygodniejszą pozycję (jak dla mnie), najlepszą owiewkę (fabryczną),

    Jakość wykonania Vstroma rzeczywiście nie jest najwyższa, ale nie ma też
    tragedii.
    Za to awaryjność - mój ma już prawie 50kkm (od nowości) - nie dzieje się
    nic poza normalną eksploatacją. Ostatnio przy wymianie opon widziałem
    takiego co miał ponad 80 kkm i też się nic 'nienormalnego' nie działo.
    Także w temacie awaryjności jest bardzo dobrze ;)

    Pzdr,
    Ern