  • 1. Data: 2014-03-15 03:32:53
    Temat: Ku przestrodze (HDD)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Właśnie padł mi dysk. Barracuda 7200.12, ale to nieważne, ważne jest,
    dlaczego padł.

    Mam oprócz niego kilka innych dysków i mogę zrobić porównanie.

    Ten, ktory padł, zeznał w smarcie 4.5 roku pracy i 11182 uruchomień.
    Pozostałe dyski w maszynie:

    - 6 lat pracy, 88 uruchomień
    - 10 lat pracy, 87 uruchomien
    - 8 lat pracy, 565 uruchomień

    Skąd tyle uruchomień, skoro to serwer, który rzadko jest restartowany?
    Ten dysk był używany dużo rzadziej, niż pozostałe (do automatycznych
    backupów) i sleep mode ciągle go wyłączał i włączał (wygląda, że 3.5x
    w ciągu godziny). Nie ma NoTouch, więc pewnie głowice się tak wycierały
    przy każdym uruchomieniu aż którąś trafił szlag.

    To bardziej ku przestrodze (że warto w takich przypadkach pamiętać
    o wyłączaniu oszczędzania energii)...

    Pozdr.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2014-03-15 09:51:49
    Temat: Re: Ku przestrodze (HDD)
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    > Ten, ktory padł, zeznał w smarcie 4.5 roku pracy i 11182 uruchomień.

    IMHO tysiąc uruchomień to za mało, aby mogło odpowiadać za pad dysku.
    Tyle ma większość dysków domowego PC czy laptopa po 2-4 latach pracy.

  • 3. Data: 2014-03-15 09:53:39
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    W dniu 2014-03-15 09:51, Skylla pisze:

    > IMHO tysiąc uruchomień to za mało, aby mogło odpowiadać za pad dysku.
    > Tyle ma większość dysków domowego PC czy laptopa po 2-4 latach pracy.

    Sorry, nie dopatrzyłem się jednej pozycji dziesiętnej :-).
    11 tyś to już trochę jest.

  • 4. Data: 2014-03-17 08:16:32
    Od: Robson <r...@...pl>

    > To bardziej ku przestrodze (że warto w takich przypadkach pamiętać
    > o wyłączaniu oszczędzania energii)...

    Ameryki nie odkryłeś, efekt znany od czasu, gdy producenci płyt głównych
    zaczęli hasła typu "green" wypisywać, ludek się cieszył, że prąd
    oszczędzają. Czyli od circa 20 lat.