  • 1. Data: 2014-03-15 15:59:09
    Temat: modernizacja peceta
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    Witam

    Proszę o poradę odnośnie modernizacji domowego peceta.
    Przeznaczenie komputera to internet, filmy, filmy online.

    Obecna konfiguracja:
    Płyta główna: Soltek SL-NF4Pro-939
    Procesor: AMD Athlon 64 3200+ ; 2000MHz ; L2 512KB
    Karta graficzna: NVIDIA GeForce 7600 GT 256MB
    RAM: DDR DIMM 1,5GM ; 4 kości: 512+512+256+256
    Dysk: SAMSUNG 250 GB, 8 MB, SATA II - SP2504C
    Zasilacz: Modecom Feel 400ATX
    Monitor: Gateway FPD2185W
    Internet: download 20MB/s ; upload 1,5MB/s
    System operacyjny Windows XP SP3

    Obecnie przycina filmy z netu, chciałbym go trochę przyspieszyć.
    Przeinstalować system na Windows7.

    Propozycja zmian:
    Procesor: AMD 64 X2 Dual-Core 3800+ - 70pln
    RAM: 2x1GB 400 MHZ - 70pln. (Zostawię dwie kości 512 i w sumie będzie 3GB)

    Pytania:
    Czy ta zmiana przyspieszy ten zestaw?
    Czy nie muszę przy okazji zmienić wentylatora / zasilacza?
    A może co innego jest tu słabym ogniwem? Karta graficzna?

    Z góry dziękuję za rady.
    pzdr

  • 2. Data: 2014-03-15 17:27:12
    Temat: Re: modernizacja peceta
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 15:59:09 +0100, Zyga napisał(a):

    > Obecnie przycina filmy z netu,

    IMHO na pewno nie z powodu za słabej konfiguracji hardweru.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-03-15 18:09:57
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-15 17:27, Jacek pisze:

    > IMHO na pewno nie z powodu za słabej konfiguracji hardweru.

    Na pewno? Nv7600 nie wspomaga tego.

  • 4. Data: 2014-03-15 19:19:04
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 18:09:57 +0100, Irokez napisał(a):

    > Na pewno? Nv7600 nie wspomaga tego.

    Jak mamy dalej dyskutować to musimy ustalić jakie "filmy z netu" miał na
    myśli autor wątku :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-03-15 20:34:21
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    W dniu 2014-03-15 19:19, Jacek pisze:

    > Jak mamy dalej dyskutować to musimy ustalić jakie "filmy z netu" miał na
    > myśli autor wątku :)

    Czy mi się wydaje czy drzecie ze mnie łacha? :)
    Czego nie wspomaga moja karta graficzna?
    Mam na myśli filmy i seriale z np: http://filmyiseriale.biz/
    Jeśli nie hardware to postawienie systemu na nowo winno pomóc. Czy na
    tak leciwy sprzęt windows7 to nie za dużo?

    pzdr

  • 6. Data: 2014-03-15 21:32:35
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    Zyga wrote:

    > Przeinstalować system na Windows7.

    Ja osobiście zostałbym przy XP przy takim liftingu kompa :)
    Ale eksperymentuj może poczujesz różnicę a jak nie poznasz
    lepiej nowy system.

    > Propozycja zmian:
    > Procesor: AMD 64 X2 Dual-Core 3800+ - 70pln

    Po tym powinieneś poczuć różnicę, szkoda że ten procek ma 2x512KB L2,
    4400+ kótry ma 2x1MB jest niestety 2 x droższy na znanym serwisie aukcyjnym.

    > RAM: 2x1GB 400 MHZ - 70pln. (Zostawię dwie kości 512 i w sumie będzie
    > 3GB)

    Ramu nigdy za mało, obecne strony są łase na pamięć kilka zakładek i giga
    znika.

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 7. Data: 2014-03-15 21:35:12
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Zyga" napisał w wiadomości grup

> [...]

    I>nternet: download 20MB/s ; upload 1,5MB/s
    >System operacyjny Windows XP SP3

    >Obecnie przycina filmy z netu, chciałbym go trochę przyspieszyć.

    Cena systemu przewyższy wartość komputera :) No ale kto bogatemu zabroni :P

  • 8. Data: 2014-03-15 22:07:13
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    W dniu 2014-03-15 21:32, wozniak grzegorz pisze:

    > Ja osobiście zostałbym przy XP przy takim liftingu kompa :)

    od bodajże kwietnia XP przestaje być wspierany przez Microsoft. Stąd
    decyzja o zmianie systemu

    > Ale eksperymentuj może poczujesz różnicę a jak nie poznasz
    > lepiej nowy system.

    Windows7 znam, w pracy na nim pracuję.

    > Po tym powinieneś poczuć różnicę, szkoda że ten procek ma 2x512KB L2,
    > 4400+ kótry ma 2x1MB jest niestety 2 x droższy na znanym serwisie aukcyjnym.

    niestety takie ceny. A przy dwukrotnie droższym procku to już w
    podobnych pieniądzach można dostać płytę z procesorem core 2 duo. One
    chyba wydajniejsze od AMD?

    > Ramu nigdy za mało, obecne strony są łase na pamięć kilka zakładek i giga
    > znika.

    A może mi ten nowy procesor niepotrzebny, tylko pamięci więcej? Nie
    bardzo wiem jak sprawdzić co jest słabym ogniwem.
    I jeszcze odnośnie pamięci. Pojemność to wiadomo. A jak jest z
    taktowaniem? Odczuję różnicę między 333 a 400 Mhz?
    I czy Dual Channel to jest coś o co warto walczyć?

    Dzięki za pomoc.
    pzdr

  • 9. Data: 2014-03-15 22:25:37
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 20:34:21 +0100, Zyga napisał(a):

    > Czy mi się wydaje czy drzecie ze mnie łacha? :)
    Spoko :)
    > Czego nie wspomaga moja karta graficzna?
    Ja tam twierdzę że jest kilkukrotnie za dobra :)
    > Mam na myśli filmy i seriale z np: http://filmyiseriale.biz/
    A cholera wie co oni tam serwują bo bez rejestracji niczego nie zassiesz.
    Więc nie wiem czy chodzi o streaming czy o ściąganie plików avi na komp i
    odtwarzanie po ściągnięciu. Zakładam że to drugie, więc jak ci się coś tnie
    to masz kłopot z systemem a nie hardwerem. Bo jak pierwsze, to mógłbyś mieć
    jeszcze kłopoty z prędkością ściągania.

    --
    Jacek

  • 10. Data: 2014-03-16 01:57:09
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 15-03-2014 15:59, Zyga pisze:
    > Proszę o poradę odnośnie modernizacji domowego peceta.
    > Przeznaczenie komputera to internet, filmy, filmy online.

    Ale naprawdę nie możesz się szarpnąć na kilka stów i wymienić całej
    skrzynki? 450 zł i masz już naprawdę przyzwoitą konfigurację.

    --