  • 1. Data: 2009-05-09 08:27:48
    Temat: Kupno motocykla bez ważnego OC
    Od: c...@g...com

    Witam szanownych grupowiczów,
    Czy kupienie motocykla od właściciela, który nie opłacał OC wiąże się
    z jakimiś konsekwencjami finansowymi typu konieczność opłacenia
    zaległych składek przez nowego właściciela? Czy wystarczy, że wykupię
    sobie nową polisę OC i nic mnie nie obchodzi, że poprzedni właściciel
    nie płacił? Czy muszę też zgłosić się do ubezpieczyciela, u którego
    poprzedni właściciel miał OC, żeby z niego zrezygnować?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi,
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-05-09 09:53:41
    Temat: Re: Kupno motocykla bez ważnego OC
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    c...@g...com pisze:
> [...]
    > nie płacił? Czy muszę też zgłosić się do ubezpieczyciela, u którego
    > poprzedni właściciel miał OC, żeby z niego zrezygnować?
    Płacisz tylko ubezpieczenie, od daty kupna na umowie, wszelkie
    zaległości to już problem poprzedniego właściciela. W ciągu 30 dni od
    kupna (lub do dnia poprzedzającego wygaśnięcie polisy na dany rok jeżeli
    to ma nastąpić wcześniej niż 30dni) masz obowiązek zgłosić się do
    ubezpieczalni i wypowiedzieć umowę lub "przepisać" na siebie.
    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/

  • 3. Data: 2009-05-09 10:12:51
    Od: c...@g...com

    On 9 Maj, 11:53, moonraker <m...@e...pl> wrote:

> [...]
    > to ma nastąpić wcześniej niż 30dni) masz obowiązek zgłosić się do
    > ubezpieczalni i wypowiedzieć umowę lub "przepisać" na siebie.

    Dzięki za odpowiedź. No a co jeśli ubezpieczenie nie jest opłacone np.
    od roku lub dłużej? Czy też muszę zgłosić się do tej poprzedniej
    ubezpieczalni i wypowiedzieć umowę skoro nie była na mnie? Chciałbym
    się upewnić, czy dobrze rozumuję: jeśli dziś kupuję motocykl bez OC to
    ubezpieczenie też muszę koniecznie wykupić w dniu dzisiejszym, a nie
    np. po weekendzie?
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-05-09 10:30:42
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    moonraker pisze:

> [...]
    > to ma nastąpić wcześniej niż 30dni) masz obowiązek zgłosić się do
    > ubezpieczalni i wypowiedzieć umowę lub "przepisać" na siebie.

    mnie w takim przypadku kazano zaplacic OC za caly okres bez tego
    ubezpieczenia, poniewaz w przypadku ubezpieczenia OC MUSI byc jego
    ciaglosc.

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 5. Data: 2009-05-09 10:34:42
    Od: c...@g...com

    On 9 Maj, 12:30, "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> wrote:

    > mnie w takim przypadku kazano zaplacic OC za caly okres bez tego
    > ubezpieczenia, poniewaz w przypadku ubezpieczenia OC MUSI byc jego
    > ciaglosc.

    Czyli musiałeś zapłacić zaległe ubezpieczenie, którego nie płacił
    poprzedni właściciel?
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-05-09 10:55:56
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    K.M.C. pisze:

    > mnie w takim przypadku kazano zaplacic OC za caly okres bez tego
    > ubezpieczenia, poniewaz w przypadku ubezpieczenia OC MUSI byc jego
    > ciaglosc.

    Jak podpisałeś umowę z datą wsteczną (czasami cwańszy sprzedawcy takie
    umowy podsuwają napalonym kupującym) to faktycznie płacisz zaległe
    składki. Obowiązek ubezpieczenia pojazdu w zakresie OC obowiązuje od
    formalnego momentu stania się właścicielem pojazdu.

  • 7. Data: 2009-05-09 10:58:36
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    c...@g...com pisze:

    > Czyli musiałeś zapłacić zaległe ubezpieczenie, którego nie płacił
    > poprzedni właściciel?
    dokładnie tak. Byc moze zrobiono mnie w bambuko, ale nie wydaje mnie
    sie. W przeciwnym razie odmowiono mi zawarcia ubezpieczenia. Oczywiscie
    tlumaczono, ze powinien to zrobic poprzedni wlasciciel, jesli jednak
    tego nie zrobil to musze to zrobic ja. Sprawe rozwiazalem, biorac kase
    od poprzedniego wlasciciela ;)

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 8. Data: 2009-05-09 12:53:24
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik <c...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
> [...]
    > nie płacił? Czy muszę też zgłosić się do ubezpieczyciela, u którego
    > poprzedni właściciel miał OC, żeby z niego zrezygnować?

    http://forumprawne.org/ubezpieczenia/34285-zalegle-u
    bezpieczenie-oc.html

    --
    Grzybol

  • 9. Data: 2009-05-09 12:54:26
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik <c...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...

    Aha, i jakbyś chciał przy okazji ubezpieczenia drogo pomalować to do
    maverika:-)

    --
    Grzybol

  • 10. Data: 2009-05-09 13:55:58
    Od: c...@g...com

    On 9 Maj, 14:54, "Grzybol" <g...@w...pl> wrote:

    > Aha, i jakbyś chciał przy okazji ubezpieczenia drogo pomalować to do
    > maverika:-)

    Trochę nie rozumiem o co chodzi, ale to pewnie wcześniej musiałbym
    mieć jakąś stłuczkę :) dobrze kombinuję?
    Problem z moto bez OC rozwiązał się sam, bo pojechałem go obejrzeć i
    nie przypadł mi do gustu, choć w ogłoszeniu był w stanie idealnym, z
    bardzo małym przebiegiem. W rzeczywistości wyglądał trochę mniej
    idealnie :) a ubezpieczenie nie było opłacane od 2000 roku, więc
    trochę dużo musiałby mi poprzedni właściciel dać kasy, żeby rozegrać
    to tak jak Krzysiek.
    Mariusz