  • 1. Data: 2010-09-15 10:03:03
    Temat: Kupno uzywanego auta za granica (DE) na firme
    Od: "topek " <t...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    pogooglalem troche i znalazlem takie info:
    http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-podatkowe/podatek-v
    at-i-akcyza/odpowiedzi/zakup-uzywanego-samochodu-za-
    granica-do-firmy.html
    zakladam ten watek bo nie wiem czy inforamcje tam zawarte sa prawdziwe.

    Czy ktos przerabial zakup auta za granica (wewnatrz UE) na polska firme?

    Osoba ktora chce kupic zalatwila sobie europejski NIP (czy jak sie to nazywa).

    1. Czy vat ma placic niemiecki, czy w niemczech placi cene netto?
    2. jak z odliczeniem vatu polskiego/niemieckiego jesli auto nie jest z tzw
    "kratka"?

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 2. Data: 2010-09-15 17:24:43
    Temat: Re: Kupno uzywanego auta za granica (DE) na firme
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-15 10:03, topek pisze:
> [...]
    >
    > 1. Czy vat ma placic niemiecki, czy w niemczech placi cene netto?
    > 2. jak z odliczeniem vatu polskiego/niemieckiego jesli auto nie jest z tzw

    1. Musi być EURONIP,
    2. Sprzedawcą musi być przedsiębiorca, który wystawi F-VAT netto
    3. płacisz VAT w Polsce
    4. Odliczasz VAT zgodnie z ustawą chyba 60% dla auta bez kratki nie
    więcej niż (nie pamiętam), 100% dla auta z kratką (a dokładnie
    homologacją na ciężarowe)

    Mogłem coś namieszać bo temat przerabiałem chwilę temu :)

    Ariusz

  • 3. Data: 2010-09-16 09:27:26
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 15.09.2010 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał/a:
    > 1. Musi być EURONIP,
    > 2. Sprzedawcą musi być przedsiębiorca, który wystawi F-VAT netto
    Trzeba sie z nim wczesniej umowic na kwote netto i podeslac nip - by mogl
    zdobyc podkladke z ichniego US ze nabywca ma prawidlowy euronip. U mnie za
    pierwszym razem sie wypieral ze nie zglosilem i musial na ostatnia chwile w US
    sie upewniac, ryzykowal itepe - wiec nie chcial zejsc z cena tak nisko jak sie
    umawialismy.

    > 3. płacisz VAT w Polsce
    od wartosci netto + akcyzy. Wiec wpierw do obskoczenia clo.

    > 4. Odliczasz VAT zgodnie z ustawą chyba 60% dla auta bez kratki nie
    > więcej niż (nie pamiętam), 100% dla auta z kratką (a dokładnie
    > homologacją na ciężarowe)
    nie wiecej niz 6000zl.

    No i normalna procedura rejestracji - oplata recyclingowa itepe.

    Wszystko oczywiscie w koszty.

    > Mogłem coś namieszać bo temat przerabiałem chwilę temu :)
    ja rok temu. Dwa razy :)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 4. Data: 2010-09-16 09:53:15
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <u...@p...org>
    napisał w wiadomości news:slrni93hmu.7tg.undefine@uc.aramin.one.pl...

> [...]
    > pierwszym razem sie wypieral ze nie zglosilem i musial na ostatnia
    > chwile w US sie upewniac, ryzykowal itepe - wiec nie chcial zejsc z cena

    Wydziwianie...
    Euronip mozna sprawdzic w sieci. Jesli po samochod przyjezdza wlasciciel
    dzialalnosci z kompletem dokumentow i dowodem tozsamosci ze zdjeciem, to nic
    nie musi w swoim US sprawdzac.
    Wystarczy, ze wejdzie na stronke, wklepie nip i sprawdzi czy euronip jest
    aktualny.

    --
    Picasso

  • 5. Data: 2010-09-16 11:23:33
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 16.09.2010 P_ablo <o...@o...pl> napisał/a:

> [...]
    > nie musi w swoim US sprawdzac.
    > Wystarczy, ze wejdzie na stronke, wklepie nip i sprawdzi czy euronip jest
    nie wszedzie jest internet ;)

    (w szczegolnosci w komisie gdzie kupowalem pierwsze autko nie mieli -
    tlumaczyli sie jakas awaria, ale hgw).

  • 6. Data: 2010-09-16 15:33:15
    Temat: Auto kupione
    Od: "topek " <t...@g...pl>

    topek <t...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > pogooglalem troche i znalazlem takie info:

    CUT

    > topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

    za cene netto. Wystawiona faktura i umowa kupna-sprzedazy.
    W papierach napisane: "innergemeinschaftlicher Kauf, Umsatzsteuerfrei"
    Wiec wszystko sie zgadza.

    Zobaczymy co bedzie dalej w Polsce.

    Nawet sie nie targowalismy. Nie dosyc, ze auto super, cena super (6300 EUR
    netto za 3 letnie mondeo z dobrym wyposazeniem (klimatronik, fabryczna navi
    itd), z gwarancja dokupiona do kwietnia 2011, z niedawno wymieniona turbina i
    nowymi hamulcami z przodu, to jeszcze facet komplet zimowek praktycznie nowych
    dorzucil (cale kola).
    Nie mialem sumienia zapytac ile by spuscil :)

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 7. Data: 2010-09-19 20:41:03
    Od: "news.gazeta.pl" <j...@...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > 4. Odliczasz VAT zgodnie z ustawą chyba 60% dla auta bez kratki nie więcej
    > niż (nie pamiętam), 100% dla auta z kratką (a dokładnie homologacją na

    A jak bedzie gdy kupuje z autohausu uzywane auto, ktorego poprzedni
    wlasciciel byl osoba prywatna, wiec nie przysluguje odliczenie VAT?
    Chcialbym kupic auto po cenie brutto na firme, ale celem dalszej odsprzedazy
    i zeby nie placic od tego VAT w Polsce? Jak to zro bic?

    Jarek

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    5441 (20100910) __________

    http://www.eset.com

  • 8. Data: 2010-09-19 20:44:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Sep 2010 20:41:03 +0200, news.gazeta.pl napisał(a):

    > i zeby nie placic od tego VAT w Polsce? Jak to zro bic?

> [...]

    a zanim zrobisz coś z autem, mógłbyś najpierw zrobić coś ze swoim
    komputerem, żeby nie śmiecił tutaj tymi reklamami?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2010-09-19 21:05:35
    Od: "jarek" <j...@...pl>

    > a zanim zrobisz coś z autem, mógłbyś najpierw zrobić coś ze swoim
    > komputerem, żeby nie śmiecił tutaj tymi reklamami?

    No juz :) Teraz moze moglys cos konstruktywnego mi napisac?

    JArek

  • 10. Data: 2010-09-19 22:16:56
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 19.09.2010 news.gazeta.pl <j...@...pl> napisał/a:

> [...]
    > Chcialbym kupic auto po cenie brutto na firme, ale celem dalszej odsprzedazy
    > i zeby nie placic od tego VAT w Polsce? Jak to zro bic?
    z tego co wiem to rejestrujesz(albo i nie) w polsce skladajac vat23 zamiast
    vat24, a potem odsprzedajesz stosujac vat marza. A - z tego co wiem musisz miec
    w zakresie dzialalnosci handel samochodami, inaczej bedziesz musial ovatowac
    autko.