  • 1. Data: 2011-01-26 18:29:37
    Temat: LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB
    Od: "meepmeep" <x...@x...pl>

    Mam monitorek LCD 17" tylko z wejściem DSUB.
    Kabel VGA jest wbudowany w monitor.

    Jak polepszyć ostrość obrazu w tym monitorze?

    Bardzo mi na tym zależy ponieważ monitor dostałem za friko i jedynym jego
    mankamentem jest słaba ostrość obrazu.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-01-26 19:11:37
    Temat: Re: LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "meepmeep" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak polepszyć ostrość obrazu w tym monitorze?
    >
    > Bardzo mi na tym zależy ponieważ monitor dostałem za friko i jedynym jego
    Jeżeli jest bardzo źle z ostrośią to ustawić prawidłową dedykowaną
    rozdzielczość (prawdopodobnie 1024x768 lub 1280x1024) oraz zrobić
    autoustawienie ekranu - powinno pomóc.

    K.

  • 3. Data: 2011-01-27 02:03:57
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    meepmeep wrote:

> [...]
    >
    > Jak polepszyć ostrość obrazu w tym monitorze?
    >
    > Bardzo mi na tym zależy ponieważ monitor dostałem za friko i jedynym jego

    sprobuj _obnizyc_ czestotliwosc odswiezania pionowego. u mnie stare trupy
    najlepiej daja rade przy 60hz :) przy LCD nie ma efektu migotania (obraz
    caly czas 'jest' , jest jedynie aktualizowany rzadziej), wiec generalnie
    mozna ustawiac najmniej jak sie tylko da - poza ostroscia obrazu zyskujesz
    rowniez kilka watow energii - mniej sie poci karta graficzna :)

    jesli to nie pomoze, ew. chcesz czarowac wiecej :

    1)przejsciowka z DVI na d-sub - o ile karta graficzna ma wyjscie DVI - taka
    opcja daje zwykle o wiele ostrzejszy obraz. nie wiem dlaczego. 'jakosc' czy
    'firma' przejsciowki znaczenia nie ma - najtansze za 5 ziko daja rade .

    2)wyrzucenie filtrow przeciwzakloceniowych z karty graficznej/zmiana karty
    graficznej.
    to wymaga juz troche wiedzy/gimnastyki. jesli nie czujesz sie na silach - po
    prostu wez inna karte. bardzo dobra ostrosc na DSUB maja np. stare GFORCE'y,
    i generalnie karty klasy 'CAD' (z wyjsciem na dwa monitory lub wiecej).

    jesli chcesz usunac filtry z karty jaka masz to mozna znalezc dosc opisow
    jak to zrobic , w skrocie - trzeba wywalic dlawiki i kondensatory na
    wszystkich trzech kolorach , zlokalizowane zwykle tuz obok gniazda DSUB

    3)repeater/switch KVM. 'przedluzacz aktywny' VGA itd wynalazki. warto
    przetestowac przed zakupem - niektore tanie KVM'y daja super ostry obraz, a
    niektore drozsze - lipny. reguly brak.

    'przedluzacze aktywne' z zalozenia daja super obraz.

  • 4. Data: 2011-01-27 14:19:44
    Od: "meepmeep" <x...@x...pl>

> [...]
    > mozna ustawiac najmniej jak sie tylko da - poza ostroscia obrazu zyskujesz
    > rowniez kilka watow energii - mniej sie poci karta graficzna :)

    rozdzielczość jest natywna i odświeżanie domyślne 60Hz, przy 75Hz to już
    totalne mydło na ekranie

> [...]
    > jak to zrobic , w skrocie - trzeba wywalic dlawiki i kondensatory na
    > wszystkich trzech kolorach , zlokalizowane zwykle tuz obok gniazda DSUB

    właśnie bardziej myślałem o wycinaniu jakiś filtrów, wina leży na 100% po
    stronie toru monitora (czyli kabel monitora + elektronika monitora), bo
    podłączałem inny pożyczony monitor LCD dsubem kablem i obraz jest 10x
    ostrzejszy

    również małe prawdopodobieństwo że to wina kabla bo jest wlutowany w płytkę,
    każda żyła koloru w ekranie, całość w ekranie naprawdę solidnie wygląda

    zabrał bym się za te filtry na płytce monitora tylko które i jak:
    tu jest zdjęcie prawie identycznej płytki tylko ja nie mam żadnego z gniazd
    a kabel wlutowany jest tuż nad złączem DSUB (tam gdzie są te małe punkty
    lutownicze)
    http://obrazki.elektroda.pl/4130344900_1292341284.jp

  • 5. Data: 2011-01-27 18:45:17
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-01-2011 o 15:19:44 meepmeep <x...@x...pl> napisał(a):

> [...]
    > każda żyła koloru w ekranie, całość w ekranie naprawdę solidnie wygląda
    >
    > zabrał bym się za te filtry na płytce monitora tylko które i jak:
    Za to się nie bierz, prawdopodobnie masz ostrość rozjechaną w monitorze,
    spróbuj na powielaczu z boku pokręcić śrubokrętem plastikową śrubką, to
    jest reg ostrości, powielacz to czarna kostka na głównej płycie na dole po
    prawej
    stronie jak od tyłu patrzysz na monitor.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-01-27 19:36:44
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > po prawej
    > stronie jak od tyłu patrzysz na monitor.

    W temacie jest LCD...
    --
    Pozdr
    EM

  • 7. Data: 2011-01-27 19:45:16
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:ihruv1$jim$1@news.onet.pl,
    meepmeep <x...@x...pl> nabazgrał:
    (ciap)
> [...]
    > tu jest zdjęcie prawie identycznej płytki tylko ja nie mam żadnego z
    > gniazd a kabel wlutowany jest tuż nad złączem DSUB (tam gdzie są te

    Sprawa dotyczy filtrów na karcie!

    Zrób zdjecie, ocenimy czy to odbicie czy romycie.

    --
    Włodek

  • 8. Data: 2011-01-27 19:55:22
    Od: "meepmeep" <x...@x...pl>

    > Sprawa dotyczy filtrów na karcie!

    ale filtry na karcie wykluczam bo na innym LCD jest ŻYLETA

    > Zrób zdjecie, ocenimy czy to odbicie czy romycie.

    jest to odbicie, założyłem na drugi koniec tego wbudowanego kabla ferryt
    (taki okrągły) i jest troche lepiej - oryginalnie go nie było, widać jednak
    wyraźnie pojedyńczy cień:
    cieniutka czarna linia rzuca pojedyńczy blady cień, podwójna gruba linia
    rzuca ciemniejszy i wyraźniejszy cień

    btw ja patrzę na allegro po ile chodzą monitory to mi się odechciewa
    kombinowania:)
    http://allegro.pl/monitor-19-sxga-1280x1024-nowy-gwa
    -12-fvat-i1433434168.html

  • 9. Data: 2011-01-27 21:11:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-01-2011 o 20:36:44 EM <e...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W temacie jest LCD...
    A tak, niedoczytałem :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-01-28 08:35:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-01-2011 o 22:11:37 janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    > A tak, niedoczytałem :)
    Zasugerowałem się płytką monitora i skojarzyło mi sie
    z płytką na kineskopie :)
    A do autora, myslę że naprościej będzie chyba kupić nowy
    monitor :)

    --
    Pozdr
    JanuszK