  • 1. Data: 2011-01-26 12:02:24
    Temat: Witam czy mona właczać prąd pilotem
    Od: Radek <p...@w...pl>

    Witam
    Chodzi o to ze ciagne internrt radiowo z innego domu który jest nie
    zamieszkały odległość mniej więcej 400 metrów i od czasu do czasu trzeba
    zresetować ruter czy możzna to w ten sposób zrobic

  • 2. Data: 2011-01-26 12:27:56
    Temat: Re: Witam czy mona właczać prąd pilotem
    Od: M <m...@g...com>

    On 26 Sty, 13:02, Radek <p...@w...pl> wrote:

    > Chodzi o to ze ciagne internrt radiowo z innego domu który jest nie
    > zamieszkały odległość mniej więcej 400 metrów i od czasu do czasu trzeba
    > zresetować ruter czy możzna to w ten sposób zrobic

    Trochę daleko jak na pilota. Można np. SMS-em (są takie urządzenia
    zwane "restarter GSM", lub samoróbka z telefonu), ale bardziej może
    się opłacać zmienić router na taki który działa stabilnie. Często też
    wieszanie się jest spowodowane kiepską jakością zasilania (krótkie
    zaniki i spadki napięcia sieci - jak producent routera za bardzo
    zaoszczędził na układzie resetu), wtedy pomoże zasilacz buforowy z
    akumulatorem.

  • 3. Data: 2011-01-26 12:36:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 13:02:24 +0100, Radek wrote:
    >Chodzi o to ze ciagne internrt radiowo z innego domu który jest nie
    >zamieszkały odległość mniej więcej 400 metrów i od czasu do czasu trzeba
    >zresetować ruter czy możzna to w ten sposób zrobic

    Mozna, ale 400m to juz spory zasieg, a odbiornik tez bedzie bral prad
    :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-01-26 12:46:06
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > zamieszkały odległość mniej więcej 400 metrów i od czasu do czasu trzeba
    > zresetować ruter czy możzna to w ten sposób zrobic

    Toto ma niby zasięg 500 :
    http://www.elmes.pl/?p=produkty&act=prodpok&prod=13

    Dla bezpieczeństwa w razie czego proponuję wykorzystać 2 kanały jednocześnie
    (bo te radiolinie czasem przy dużych zakłóceniach lubią sobie "cyknąć"
    przekaźnikiem , a 2 na raz to już mało prawdopodobne).

    A tutaj radiopowiadomienie o zasięgu 1 km.
    http://www.elektron.krakow.pl/s-t-72-432-RPW-1K100-R
    ADIOPOWIADOMIENIE-ZASIEG-1km-NADAJNIK-I-ODBIORNIK.as
    px

    Chociaż, w tym przypadku pewnie najprostszym i najpewniejszym sposobem
    byłoby zastosowanie dowolnego telefonu komórkowego z najtańszą kartą
    startową za 10 zł - tak, żeby sygnał przychodzący po prostu odłączał na
    chwilę zasilanie routera. Nawet jak raz na rok ktoś pomyłkowo zadzwoni, to
    najwyżej zrestuje router.

    Zazwyczaj jakieś stare telefony się walają po szufladach - tylko włożyć
    kartę, zrobić prosty czujnik dzwonka i po sprawie.Aha, no oczywiście
    ładowarka sieciowa podłączona na stałe :)

  • 5. Data: 2011-01-26 13:45:47
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-01-26 13:02, Radek pisze:
> [...]
    > zamieszkały odległość mniej więcej 400 metrów i od czasu do czasu trzeba
    > zresetować ruter czy możzna to w ten sposób zrobic

    widziałem gdzieś rozwiązania typu "pinger"
    jeżeli jakiś host przestawał odpowiadać na pingi to urządzenie wyłączało
    na chwilę przekaźnik i resetowało router

  • 6. Data: 2011-01-26 14:08:05
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > zamieszkały odległość mniej więcej 400 metrów i od czasu do czasu trzeba
    > zresetować ruter czy możzna to w ten sposób zrobic

    a nie możesz tego zrobić wchodząc w control panel routera?

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2011-01-27 18:23:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    s_13 pisze tak:

    > a nie możesz tego zrobić wchodząc w control panel routera?

    no nie bo wtedy już router nie odpowiada :)

    taki zegarek wsadzany w gniazdko 230V i resety np co 2 godziny.
    W razie czego przymusowy odpoczynek od kompa do 2 godzin ;)

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2011-01-27 23:09:50
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > no nie bo wtedy już router nie odpowiada :)

    Wystaw router na allegro, opisz co mu dolega, zainkasuj pieniądze, dołóz
    pare zł i kup jakieś stabilne rozwiązanie. Tak bedzie najprosciej, najlepiej
    i co za tym idzie - najtaniej. Ja sobie chwale Linksysa + tomato. Nie ma
    potrzeby resetowania.
    BTW marny zasilacz potrafi sporo napsuć - spróbuj od wymiany na inny

    MaW

  • 9. Data: 2011-01-27 23:51:11
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > no nie bo wtedy już router nie odpowiada :)

    nie mam routera, co się wiesza, tylko taniego d-linka, więc nie
    wiem...
    ale modem od satelity ze dwa razy mi się zawiesił, a że jest na
    strychu, to łazić mi się nie chciało... mimo zwiechy, cp był
    dostępny...
    stąd ta analogia...

    pozdrawiam
    s_13