  • 1. Data: 2003-05-09 10:30:39
    Temat: Lacze punkt - punkt do Gratzu
    Od: "Just" <j...@t...pl>

    Nasza firma potrzebuje lacze z CIR'em 64 kBit Poznan - Gratz (Austria)

    Lacze punkt - punkt jest bardzo drogie - ok 20 tys/miesiac.

    Slyszalem o zestawianiu takich lacza w technologii PVN

    Ktos ma jakies doswiadczenia i sugestie co do mozliwych rozwiazan?

    Pozdrawiam
    Just

  • 2. Data: 2003-05-10 07:52:57
    Temat: Re: Lacze punkt - punkt do Gratzu
    Od: "- Robert -" <r...@n...com>

    Hej,

    Proponuje wykorzystac internet oraz tunel VPN pomiedzy dwoma routerami. Dwa
    routery (ja mam cisco 2600) + karta 3DES i tunel utworzony pomiedzy
    routerami przez ISP. Z mojej strony mam polpak po drugiej jest Equant.

    Duzo informacji nt jest na http://www.cisco.com/

  • 3. Data: 2003-05-10 07:53:25
    Od: "Andrzej" <a...@k...chip.pl>

    Od pewnwgo czasu używamy łącza Polpak 128 kB (około 1000 PLN) z VPN
    realizowanym sprzętowo przez Nortel Contivity Box.
    Nie mamy wykupionego CIRu, ale nie widzimy specjalnych ograniczeń transmisji
    bez niego.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2003-05-12 07:03:05
    Od: "Marcin Szczygielski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Just" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Slyszalem o zestawianiu takich lacza w technologii PVN
    >
    > Ktos ma jakies doswiadczenia i sugestie co do mozliwych rozwiazan?

    Hmm, to moze ja zaproponuje tańsze rozwiazanie(LINUX).
    www.freeswan.org

    Marcin.

  • 5. Data: 2003-05-14 07:10:14
    Od: "SzYmOn" <szymonunion@REMOVE_ITwp.pl>

    Marcin Szczygielski wrote:
    > Hmm, to moze ja zaproponuje tańsze rozwiazanie(LINUX).
    > www.freeswan.org

    Witam,

    nie wszystkie firmy/korporacje uzywaja Linuxa. Robi sie tunel miedzy
    routerami (np: Cisco, heh), ruch sie encryptuje ipsec'iem i wszystko
    jest OK :)

    Of coz po obu stronach dostep do Internetu.

    Pozdrawiam,