  • 1. Data: 2014-12-10 20:48:45
    Temat: Ładowarka solarna
    Od: poziompolitechniczny <p...@g...com>

    Hey.

    Mam taki oto mini-system:

    - czujnik temperatury
    - ATmega
    - wyświetlacz OLED

    Całość zasilana napięciem 3.3V, podczas pracy ciągnie 10[mA].
    Urządzenie ma być zasilane z baterii.

    Żeby jej nie ładować co kilka dni planuję zrobić zasilanie z akumulatorków
    plus jakiś układzik do ich ładowania z ogniwa słonecznego (ogniwo 5.5[V], 110[mA]).

    No i chodzi mi o ten układzik do ładowania, proszę o jakieś sugestie w oparciu o co
    mogę się oprzeć przy jego budowie, obliczeniu?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2014-12-10 22:30:16
    Temat: Re: Ładowarka solarna
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-12-10 20:48, poziompolitechniczny pisze:
    > Hey.
    >
    > Mam taki oto mini-system:
    >
    > - czujnik temperatury
    > - ATmega
    > - wyświetlacz OLED
    >
    > Całość zasilana napięciem 3.3V, podczas pracy ciągnie 10[mA].
    Dużo, a może usypiać procka i wyłączać wszystko i włączać tylko co jakiś
    czas na pomiar?

    > Urządzenie ma być zasilane z baterii.
    >
    > Żeby jej nie ładować co kilka dni planuję zrobić zasilanie z akumulatorków
    Jakich?

    > plus jakiś układzik do ich ładowania z ogniwa słonecznego (ogniwo 5.5[V], 110[mA]).
    Na alle kupisz gotowy moduł ładowania z usb na np:lipoly a z aku
    zasilasz bezpośrednio procek.

    > No i chodzi mi o ten układzik do ładowania, proszę o jakieś sugestie w

    oparciu o co mogę się oprzeć przy jego budowie, obliczeniu?

    Moduł o którym wspomniałem kosztuje 4.50, gotowy z płytką polutowany,
    zrobisz to taniej i lepiej?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2014-12-10 23:02:14
    Od: poziompolitechniczny <p...@g...com>

    > Dużo, a może usypiać procka i wyłączać wszystko i włączać tylko co jakiś
    > czas na pomiar?
    Wyświetlacz tyle prądu bierze, pomiar z usypianiem robię co 1min.

    > Na alle kupisz gotowy moduł ładowania z usb na np:lipoly a z aku
    > zasilasz bezpośrednio procek.
    O to mi chodziło, nie wiedziałem o takim rozwiązaniu:)

    Pozdrawiam.