  • 1. Data: 2015-11-17 23:20:12
    Temat: Laguna 3 vs Fiat Croma vs...
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    Cześć. Przymierzam się do zakupu samochodu do 30000zł i te dwa wpadły mi
    w oko. Silnik raczej benzyna. Chwalą 2.0 140KM i 2.0T 204KM w Lagunie, w
    Cromie jednak bardziej 1.9JTD. Zależy mi na komforcie i oczywiście
    eksploatacji, która nie zrujnuje mojej kieszeni. Myślałem też o Avensis
    i nawet Was pytałem o silnik 1.8, ale jak zacząłem czytać o jego
    problemach z braniem oleju to mi się odechciało. No chyba że te nowsze
    mają lepsze silniki? A może coś innego doradzicie? Ogólnie sporo
    jeżdżenia po mieście zaliczać będzie i kilka dłuższych tras rocznie.
    Maksymalnie 20000km/rok. A może macie inne typy?
    Pozdrawiam
    charwel

  • 2. Data: 2015-11-19 13:49:04
    Temat: Re: Laguna 3 vs Fiat Croma vs...
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2015-11-17 o 23:20, charwel(Oo)==::: pisze:
> [...]
    > jeżdżenia po mieście zaliczać będzie i kilka dłuższych tras rocznie.
    > Maksymalnie 20000km/rok. A może macie inne typy?
    Peugeot 407SW 2,0Pb lub 2,0HDI 136KM. Benzyna bezawaryjna i dobra pod
    LPG. Diesel jeden z lepszych na świecie, mało awaryjny przy odrobinie
    chęci dbania o niego.
    Jedyny minus to w miarę mały bagażnik (P307SW ma większy). Ale auto mimo
    upływu lat nadal wygląda fajnie.

  • 3. Data: 2015-11-19 14:37:09
    Od: Trybun <c...@r...cb>

> [...]
    > Ogólnie sporo jeżdżenia po mieście zaliczać będzie i kilka dłuższych
    > tras rocznie. Maksymalnie 20000km/rok. A może macie inne typy?

    Fiat wydaje się być lepszym zakupem. Ale tak naprawdę jeżeli oczekujesz
    również komfortu to z taka sumą możesz się pokusić o coś naprawdę
    komfortowego - choćby o którąś wersje Audi A6. W eksploatacji wcale nie
    kosztowniejsze od Cromy czy Laguny.

  • 4. Data: 2015-11-19 14:45:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 17 Nov 2015 23:20:12 +0100, w <n2g96u$lbl$1@speranza.aioe.org>,
    "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > jeżdżenia po mieście zaliczać będzie i kilka dłuższych tras rocznie.
    > Maksymalnie 20000km/rok. A może macie inne typy?

    Kup sobie C5 i nie marudź :)

  • 5. Data: 2015-11-19 15:30:15
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2015-11-19 o 13:49, Kamil 'Model' pisze:
> [...]
    > chęci dbania o niego.
    > Jedyny minus to w miarę mały bagażnik (P307SW ma większy). Ale auto mimo

    Właśnie wczoraj się takiemu przyglądałem i całkiem fajny samochód z
    tego. Dzięki za trop :)

  • 6. Data: 2015-11-19 15:31:51
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2015-11-19 o 14:37, Trybun pisze:

> [...]
    > również komfortu to z taka sumą możesz się pokusić o coś naprawdę
    > komfortowego - choćby o którąś wersje Audi A6. W eksploatacji wcale nie

    Audi wydaje się być marką premium i trochę się obawiam o koszty
    eksploatacji/części. Jaki silnik w Audi jest godny polecenia?

    Pozdrawiam
    charwel

  • 7. Data: 2015-11-19 15:32:44
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2015-11-19 o 14:45, r...@k...pl pisze:

    > Kup sobie C5 i nie marudź :)

    Też o nim myślałem. Jak jest z trwałością zawieszenia? Tam zdaje się
    jest hydrauliczne? No i jaki silnik jest polecany?

    Pozdrawiam
    charwel

  • 8. Data: 2015-11-20 11:42:58
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-19 o 15:31, charwel(Oo)==::: pisze:

    > Audi wydaje się być marką premium i trochę się obawiam o koszty
    > eksploatacji/części. Jaki silnik w Audi jest godny polecenia?
    >
    > Pozdrawiam
    > charwel

    I jest premium, ale tylko nowy kosztuje ile kosztuje. Natomiast używany
    idzie kupić za stosunkowo małe pieniądze, a właściciel będzie
    jednocześnie posiadaczem wozu klasy premium.
    Zupełnie niepotrzebnie się obawiasz kosztów. Materiały eksploatacyjne
    typu łożyska, uszczelki, paski itd. do Audi A6 są w cenie tych do Golfa.
    Poza tym cala masa używanych części na złomowiskach.

    Jaki silnik? Gdybyś kupował nowe auto to odpowiedź jest jedna - 3litrowy
    diesel. Natomiast ryzykowne by było kupowanie używanego auta z takim
    silnikiem. Na opisywane potrzeby wystarczy jakiś mniejsza wolnossąca
    benzyna.

  • 9. Data: 2015-11-23 11:29:19
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2015-11-19 o 15:32, charwel(Oo)==::: pisze:

    > Też o nim myślałem. Jak jest z trwałością zawieszenia? Tam zdaje się
    > jest hydrauliczne? No i jaki silnik jest polecany?
    >
    > Pozdrawiam
    > charwel
    Sprężynowce też były. Ale Hydro jest bardzo trwałe i lepsze. Silniki
    patrz jak pisałem o P407...