    From: k...@g...com
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Łańcuch - (chyba) zatarte ogniwa - yamahaybr125
    Date: Mon, 5 Jan 2009 15:18:02 -0800 (PST)

    Witam,

    małe pytanie techniczne. Przeglądnąłem grupę, ale akurat o tym nie
    widzę.

    Miesiąc temu kupiłem YamahęYBR125ED z roku 2006 (podaję rocznik bo
    może to istotne). Facet w serwisie motor przeglądnął i niby
    wyregulował co tam trzeba było. Jak chodzi o motory jestem kompletnym
    nowicjuszem więc zakładam, że zrobił co mógł. Naczytałem się grupy
    trochę oraz netu aby uniknąć odstawowych błędów przynajmniej. Jak
    odbierałem motor to zwróciłem uwagę, że łańcuch był przesmarowany
    czymś w miarę rzadkim (nie jak towot). Dojeżdżam tym do pracy dziennie
    robię 40km. Po tygodniu czyli około 200km nasmarowałem, łańcuch smarem
    do łożysk, po kolejnym tygodniu znowu smar do łożysk itd. kilka dni
    temu widzę, że niektóre ogniwa niestety zostają w pozycji "V" Nie wiem
    jak to opisać, znaczy kilka ogniw pod rząd jest luźnych a któreś tam
    kolejne jak gdyby się lekko blokuje, nie prostuje się.

    W dużym przesadzeniu wygląda to tak:

    ~~~~~v~~~~v~~~~

    Jest to dolna część łańcucha.
    Większość "V" daje się prostować palcami, tylko jedno jest tak
    zakleszczone, że nie jestem w stanie tego przywrócić.

    Sprawdzane przy temp. +7 więc to nie mróz.

    Pytanie, czy przy obecnym (jak sądzę) nie aż tak zapylonym /
    zakurzonym powietrzu ogniwa mogły się tak szybko zabrudzić i w efekcie
    zakleszczyć.
    Czy też nie ma znaczenia pogoda, a to ja zarąbałem, stosując jakiś
    smar łożyskowy zamiast rzadszego dedykowanego i to bez wcześniejszego
    czyszczenia?
    A może problem jest w zużytym łańcuchu i cokolwiek, bym nie robił
    łańcuch i tak był już w ostatnim stadium?

    Dodam, że kupiłem to w sklepie z używanymi motorami i gość niby daje
    gwarancje na to 3 miesiące.

    Dopiszę jeszcze, że myślałem nad WD40, ale doczytałem, gdzieś, że jak
    łańcuch jest o-ring, a zgaduję, że jest to rozpuszczalnik zawarty w
    WD40 może wypłukać smar ze środka tulejek, czy to prawda?

    A może w takiej sytuacji to już tylko nowy łańcuch?

    Za wszelkie info z góry dzięki.
    pozdro Krzysiek