  • 1. Data: 2010-12-01 01:03:05
    Temat: Łańcuchy śniegowe na motor/skuter.
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Dzień dobry ;)
    Poprzednio zjebę dostałem na maila za sygnaturę, więc usuwam
    "prewencyjnie".

    Nie wiedziałem gdzie naskrobać. "rowery" odpadają, bo to inna liga.

    Wiem, że większość motocyklistów w aktualnie panujących
    warunkach swoje moto trzyma pod pierzyną. Pytanie do tych co
    jeżdżą (a jeżdżą ?)

    Czy są łańcuchy/coś_co_poprawi_przyczepność_na_śniegu_i_lod
    zie
    do motorów/skuterów ?

    W czym rzecz. Jeżdżę sobie po Wrocławiu praca-dom.
    Jeździłem autem. Szlag mnie trafiał, bo paliłem prywatne paliwo.

    Zacząłem jeździć służbowym autem. Szlag mnie zaczął ostro
    trafiać, bo traciłem *swój* czas.

    Przesiadłem się na rower. Szlag mnie trafiał, bo spocony jak
    świnia właziłem do roboty.

    Kupiłem skuter (kupiłbym moto, ale kilku motocyklistów, którzy
    przewieźli mnie jako plecak po warszawie skutecznie mnie zrazili
    do szybszego jednoślada).

    Odkryłem idealne rozwiązanie. Za cenę paliwa+oleju (ok 100 PLN)
    ogarniam miasto o każdej porze dnia i nocy, w czasie dla 4 kół
    niewyobrażalnym. No i stało się. Przyszła zima ;).

    Na tyle skutra mam "klockowaną" oponę, na przedzie "klasyczną
    śliską" czyli coś ala "deszczówka w samochodzie".

    O ile klocek sobie radzi z tyłu celem ruszania i przyspieszania
    (pełna asekuracja nóżkami co by gleby nie walnąć) ... tak śliska
    opona z przodu powoduje, że HAMOWANIA BRAK (jeździłem też z
    klockowanymi oboma oponami).

    I tu pytanie - czy są jakieś łańcuchy/rozwiązania dla
    jednośladów ułatwiające jazdę zimą? I jeśli istnieją, to czy
    istnieją takie, które nie wymagałyby zmieniać opony w sytuacji
    gdy jedziemy ŚNIEG/ASFALAT ?

    O ile w rowerze zmienię w ułamku sekundy oponkę, tak sami pewnie
    wiecie, że w motorze/skutrze to już tak kolorowo nie jest.

    --
    Rafał "SP" Gil

  • 2. Data: 2010-12-01 06:48:29
    Temat: Re: Łańcuchy śniegowe na motor/skuter.
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > I tu pytanie - czy są jakieś łańcuchy/rozwiązania dla jednośladów
    > ułatwiające jazdę zimą? I jeśli istnieją, to czy istnieją takie, które nie
    > wymagałyby zmieniać opony w sytuacji gdy jedziemy ŚNIEG/ASFALAT ?

    na szybką zmianę szanse są małe. Natomiast jak zima długo trzyma to zamiast
    przedniego koła załóż nartę a na tyle łańcuch. Moim dzieciakom tak na zime
    robie , tylko ze oni mają malenstwo (PW80). Ale zimą po polach śmigają az
    miło :)

    A ty sobie kup takie: http://motokult.pl/motocyklem-po-sniegu/

    :-)

    b.

  • 3. Data: 2010-12-01 08:43:11
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-01 07:48, Budyń pisze:

> [...]
    > dzieciakom tak na zime robie , tylko ze oni mają malenstwo
    > (PW80). Ale zimą po polach śmigają az miło :)

    Ładne, ale dyskwalifikuje je pojemność ;) Mam 50 cm ;)
    BTW, są jakieś sklepy w Warszawie/Wrocławiu gdzie możnaby
    zakupić kolcowaną oponkę do skutera ???

    --
    Rafał "SP" Gil

  • 4. Data: 2010-12-01 09:16:01
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > Ładne, ale dyskwalifikuje je pojemność ;) Mam 50 cm ;)
    > BTW, są jakieś sklepy w Warszawie/Wrocławiu gdzie możnaby zakupić
    > kolcowaną oponkę do skutera ???

    A samemu zrobić? Nie wiem jak w skuterze, ale do roweru sam zrobiłem
    sobie oponkę. 300 hartowanych wkrętów wkręconych w klocki i ucięte
    główki, już drugi sezon mi służy

    --
    Vir
    Duża czarna bawarka, średnia srebrna cebulka i mała czarna japonka

  • 5. Data: 2010-12-01 10:29:14
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 10-12-01 10:16, Vir pisze:

    > A samemu zrobić? Nie wiem jak w skuterze, ale do roweru sam zrobiłem
    > sobie oponkę. 300 hartowanych wkrętów wkręconych w klocki i ucięte
    > główki, już drugi sezon mi służy

    Schwalbe produkuje takie opony do rowerów
    http://www.bikemag.com/gear/accessories/Schwalbe_Ice
    _Spiker_Pro/

    więc pewnie do skuterków też sie coś znajdzie na zimę

    rafal

  • 6. Data: 2010-12-01 16:16:34
    Od: "Paweł.H." <p...@u...gmail.com>

> [...]
    >
    > O ile w rowerze zmienię w ułamku sekundy oponkę, tak sami pewnie wiecie,
    > że w motorze/skutrze to już tak kolorowo nie jest.

    Na Allegro są opony zimowe do jednośladów, wprawdzie nie są kolcowane (poza
    nielicznymi crossowymi, które zdajsie na drogach publicznych są zabronione),
    więc na ich przydatnosć w zimie wskazuje zapewne rodzaj gumy, z jakiej są
    wykonane.

  • 7. Data: 2010-12-01 16:39:33
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > I tu pytanie - czy są jakieś łańcuchy/rozwiązania dla jednośladów
    > ułatwiające jazdę zimą? I jeśli istnieją, to czy istnieją takie, które
    > nie wymagałyby zmieniać opony w sytuacji gdy jedziemy ŚNIEG/ASFALAT ?

    Sobie tak mysle, ze jest taki stary patent z grubym sznurem
    oplatasz w poprzek kola w 4 miejscach i powinno w sniegu robic.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 8. Data: 2010-12-01 21:34:37
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Rafał "SP" Gil napisał(a):
    > I tu pytanie - czy są jakieś łańcuchy/rozwiązania dla jednośladów
    > ułatwiające jazdę zimą?
    http://zarzecki.com/opona_z_kolcami/ :)
    A tu możesz mieć taki efekt :D
    http://42.pl/u/2wbo
    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-12-02 01:48:56
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-01 17:39, Grzegorz Rogala pisze:

    > Sobie tak mysle, ze jest taki stary patent z grubym sznurem
    > oplatasz w poprzek kola w 4 miejscach i powinno w sniegu robic.

    Wodzu Ty mój miły ;)

    Przetestowane .... kupiłem 4 metry sznura ... pojeździłem, jutro
    kupuję kolejne 4 i nawrot siadam na skutra ...

    TO DZIAŁA !!!

    6008

  • 10. Data: 2010-12-02 01:54:34
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > TO DZIAŁA !!!

    Jak boga kocham ! Przepraszam za siga, nie piszcie mi zjebczych
    maili.

    Wracając do "to działa". Sznur założone ... długo rozważałem czy
    natural czy sztuczne ... sztuczne wygrało, bo nie nasiąka wodą.
    Sznur obwinięty, naciągnięty ... po prostu malina ... jedyna
    wada, że trzeba się pilnować co by nie ściąć wentyla ... ale do
    tego użyłem dodatkowego sznura, co by naciągnąć sznura w okolicy
    tegoż wentyla. Zimo witaj ;)

    Inny problem, że 2sów jakieś opory stawia na -15 bo nie pasuje
    mu (zdiagnozowane) zimne powietrze ... w garażu przy +10 pali
    jak malina, przy -15 ni hu hu nie chce ani z rozrusznika ani z
    kopa ...

    Do tego przed wyjazdem na te -15 trza 2 suwa zagrzać co by nie
    sapał ...

    --
    Rafał "SP" Gil