  • 1. Data: 2010-11-08 12:56:45
    Temat: Łańcuchy - stalowe czy syntetyczne i jakie?
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    Jakie łańcuchy polecacie na koła samochodu osobowego 16" z napędem na
    przednią oś (opony 205/55R16)? Zakładać tylko na jedną oś, czy na obie?
    Najważniejsze cechy to jak najlepsza charakterystyka przy podjeżdżaniu
    pod oblodzoną górkę powoli (do 10-20km/h), łatwość montażu i
    bezpieczeństwo dla ludzi i samochodu/opon.

    Czytałem ostatnio o "łańcuchach" syntetycznych i ponoć wcale nie są
    gorsze od tych stalowych. W akcji będą z rzadka, więc szybsze zużycie
    nie gra większej roli, bo i tak pewnie długo pożyją, a wydaje się, że
    nie porysują tak felg/kołpaków i nie narobią w razie czego tylu szkód
    gdyby pękły.
    Jeśli jednak syntetyczne to badziew, to jakie stalowe polecacie? Cena
    powiedzmy do 250zł (+/-).

    pozdrawiam
    --
    kffiatek

  • 2. Data: 2010-11-08 13:06:22
    Temat: Re: Łańcuchy - stalowe czy syntetyczne i jakie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w
    > Jakie łańcuchy polecacie na koła samochodu osobowego 16" z
    > napędem na przednią oś (opony 205/55R16)? Zakładać tylko na jedną
    > oś, czy na obie?

    Wszyscy zakladaja na jedna.

    > Jeśli jednak syntetyczne to badziew, to jakie stalowe polecacie?
    > Cena powiedzmy do 250zł (+/-).

    Prawie kazde dobre.
    Ja, stary narciarz, lancuchy zalozylem raz. I chocby nie wiadomo
    jak markowe byly, tez bym za tym pierwszym razem co kawalek
    wysiadal i patrzyl czy nie spadaja.

    Szybko zaklada sie Spidery, ale ta cena ..

    J.

  • 3. Data: 2010-11-08 14:20:12
    Temat: Re: Lancuchy - stalowe czy syntetyczne i jakie?
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "kffiatek" <k...@s...op.pl> wrote in message
> [...]
    > Najwazniejsze cechy to jak najlepsza charakterystyka przy podjezdzaniu pod
    > oblodzona górke powoli (do 10-20km/h), latwosc montazu i bezpieczenstwo
    > dla ludzi i samochodu/opon.
    > Czytalem ostatnio o "lancuchach" syntetycznych i ponoc wcale nie sa gorsze
    > od tych stalowych. W akcji beda z rzadka, wiec szybsze zuzycie nie gra
    > wiekszej roli, bo i tak pewnie dlugo pozyja, a wydaje sie, ze nie porysuja
    > tak felg/kolpaków i nie narobia w razie czego tylu szkód gdyby pekly.
    > Jesli jednak syntetyczne to badziew, to jakie stalowe polecacie? Cena

    Zasadniczo poza jakimis ekstremalnymi miejscami - lancuchy sie naprawde
    rzadko przydaja. W poprzednich autach uzycia lancuchow moge policzyc na
    palcach jednej reki, wiec "marketowe" lancuchy byly w zupelnosci
    wystarczajace. Po przecwiczeniu nawet szybko mi zakladanie szlo. W obecnym
    aucie niestety lancuchy musza byc nietypowe i tanich nie ma, wiec na razie
    obchodze sie bez nich - nie chce mi sie wywalac 300 zl na jedno-dwukrotne
    uzycie. Sprawdz w jakims specjalistycznym sklepie, czy do Twojego auta nie
    musza byc przypadkiem jakies specyficzne (u mnie musza byc drobnoogniwowe i
    nie z podstawowego "rzedu" wielkosci.

    --
    Axel

  • 4. Data: 2010-11-08 17:28:21
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > oblodzoną górkę powoli (do 10-20km/h), łatwość montażu i bezpieczeństwo

    Pod oblodzoną górkę nie podjedziesz. Chyba, że na kolcach. Już lepiej wozić
    ze sobą pojemnik piachu i posypać przed sobą taki oblodzony podjazd.

  • 5. Data: 2010-11-08 22:44:42
    Temat: Re: Łańcuchy - stalowe czy syntetyczne i ja=?UTF-8?B?a2llPw==?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    kffiatek wrote:

> [...]
    > razie czego tylu szkód gdyby pękły. Jeśli jednak syntetyczne to
    > badziew, to jakie stalowe polecacie? Cena powiedzmy do 250zł (+/-).

    Ja w zeszłym roku kupiłem takie "put & go". Takie paski zapinane
    każdy z osobna, ot, nowoczesna wersja liny dawniej owijanej wokół
    koła.

    Kupiłem na wszelki wypadek, użyłem raz - bardziej żeby zobaczyć
    jak działa, niż z rzeczywistej potrzeby, nawet łatwo się zakłada.
    Co je odróżnia od normalnych łańcuchów to to że można je
    założyć nawet jak się już zakopiesz ;-) Na zwykłe łańcuchy
    trzeba "najechać", a tu po prostu na stojący samochód zapinasz tyle
    pasków ile ci trzeba (w zestawie jest 10, po 5 na koło).

    Całkiem sprawnie to działa, po zapięciu pierwszego reszta idzie już
    błysk (trzeba opanować jak pasek przeplatać przez oczko, jest tak
    ciut nieintuicyjnie).

    Inna sprawa czy w krajach typu Austria gdzie trzeba mieć na
    wyposazeniu łancuchy - coś takiego by honorowali, ktoś wie?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2010-11-09 08:37:24
    Od: Arkady <a...@f...ad>

    Do poprzedniego pojazdu miałem zwykłe marketowe, stalowe drabinki. Były
    o tyle dobre że drabinka od zewnętrznej strony była rozpinana w dwóch
    miejscach więc na łańcuch nie trzeba było najeżdżać, tylko zapinało się
    na postoju, tak więc od biedy dałoby się zapiąć już w śniegu. Kupiłem je
    ze względu na stromy wyjazd z kompleksu garaży i opieszałość "służb
    osiedlowych" które odśnieżały pod garażami niezbyt często i muszę
    przyznać że parę razy się przydały (raz tak nawaliło nocą że rano
    założyłem łańcuchy od razu w garażu). Dobrze zapięte nie miały kontaktu
    z felgami (rozmiar dobrany oczywiście do rozmiaru opon). Po przejechaniu
    paru metrów trzeba było dociągnąć mocowanie, jak się ułożyły na oponie.

    Arkady

  • 7. Data: 2010-11-09 12:59:36
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Marcin N wrote:

    > Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości grup

    > Pod oblodzoną górkę nie podjedziesz.

    Eee tam. Właśnie do tego m.in są.

    > Chyba, że na kolcach. Już lepiej
    > wozić ze sobą pojemnik piachu i posypać przed sobą taki oblodzony podjazd.

    I piachu wystarczy na ile metrów?

    Łańcuchy potrzebne są rzadko -- tak jak pisze J.F. Ja użyłem tylko w
    jednym sezonie (2001/2002) ale za to wielokrotnie w ciągu tygodnia.

    pzdr
    \SK

  • 8. Data: 2010-11-09 16:32:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co je odróżnia od normalnych łańcuchów to to że można je
    > założyć nawet jak się już zakopiesz ;-) Na zwykłe łańcuchy

    Zazwyczaj nie trzeba. Owszem, latwiej jest jak sie najedzie, ale
    wiele typow mozna zalozyc bez ruszania.

> [...]
    > pasków ile ci trzeba (w zestawie jest 10, po 5 na koło).
    > Całkiem sprawnie to działa, po zapięciu pierwszego reszta idzie

    A jakis link do takich lancuchow ? Brzmi zachecajaco - w zwyklych
    trzeba sie jednak troche uswinic przy zakladaniu i zdejmowaniu.

    > Inna sprawa czy w krajach typu Austria gdzie trzeba mieć na
    > wyposazeniu łancuchy - coś takiego by honorowali, ktoś wie?

    Jak na opakowaniu pisze Schneekette, to pewnie tak.

    J.

  • 9. Data: 2010-11-09 17:26:02
    Temat: Re: Łancuchy - stalowe czy syntetyczne_i_ja
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zazwyczaj nie trzeba. Owszem, latwiej jest jak sie najedzie, ale
    > wiele typow mozna zalozyc bez ruszania.

    Hm, to znaczy jak, same się dociągają?
    Jednak powierzchnia styku opony z gruntem jest dość spora, a
    łańcuchy mają raczej gęsto te poprzeczne "nici".

    > A jakis link do takich lancuchow ? Brzmi zachecajaco - w zwyklych
    > trzeba sie jednak troche uswinic przy zakladaniu i zdejmowaniu.

    http://www.swistak.pl/a6117544,LANCUCHY-NIGDY-WIECEJ
    -PUT-GO.html

    Tutaj przy zakładaniu też trzeba czasem sięgnąć - albo zakładac
    na raty (założyć np. dwa paski na fragmenty koła które sa poza
    nadkolem, wyjechać z zaspy, załozyć kolejne).
    Ale ten plastik jest wyprofilowany na kształt opony, więc się z
    paska robi taki haczyk, i idzie go nawet przewlec bez wkładania ręki
    w nadkole.

    > Jak na opakowaniu pisze Schneekette, to pewnie tak.

    Na opakowaniu "no more SNOW CHAIN" ;-)

    Nazywa się toto "paski antypoślizgowe", a nie "łańcuchy" stąd moja
    wątpliwość..

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-11-10 09:46:31
    Temat: Re: Lancuchy - stalowe czy syntetyczne_i_ja
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Massai" <t...@w...pl> wrote in message news:ibbsmq$2ap$1@news.onet.pl...

    > Hm, to znaczy jak, same sie dociagaja?
    > Jednak powierzchnia styku opony z gruntem jest dosc spora, a
    > lancuchy maja raczej gesto te poprzeczne "nici".

    Z ta duza powierzchnia styku to przesadziles. Poza tym - lancuchy naciaga
    sie za pomoca elastycznego elementu, ktory, dobrze naciagniety, po ruszeniu
    i "poustawianiu" lancucha nie pozwala na wystapienie luzu.
    --
    Axel