    From: "ZZZ" <n...@n...spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Lapek po transporcie przestał wyświetlać
    Date: Tue, 25 Mar 2014 14:40:21 +0100

    Pomóżcie,
    może jakaś doświadczona duszyczka coś podpowie :)

    Pacjent to ThinkPad T42
    przyszedł do mnie (z serwisu) kurierem laptop. Żadnych uszkodzeń
    pudełko nie miało, wyglądało wszystko na poprawnie zapakowane.
    Po włączeniu (była naprawiana płyta główna - nie startował)
    komputer startuje poprawnie lecz bez obrazu na własnym ekranie.
    Obraz na zewnętrznym monitorze (VGA) jest poprawny, komputer
    działa poprawnie.
    Nie pomaga przełączanie klawiszami funkcyjnymi rodzaju wyjścia (czy
    tylko własne LCD czy zewnętrzne wyjście). To znaczy przełącza się,
    ale kiedy jest wybrane własne LCD niema nic, a jak zewnętrzne to wyświetla
    zewnętrzne.
    Ekran jest podświetlany (widać lekką poświatę na brzegach czyli inwerter
    i świetlówka raczej sprawne). Nie widać nawet śladu obrazu na ekranie
    (tak jak czasem daje się zobaczyć przy braku samego podświetlania)

    Mam przypuszczenie, że serwis "zapomniał" podłączyć złącza na płycie
    głównej od tasiemki do ekranu (lub poluzowało się coś w transporcie).
    Serwis zaklina się, że zrobił OK, a mogła się wysunąć tasiemka przy
    samej matrycy (wtedy trzeba by rozebrać pokrywę matrycy).

    Nie jestem doświadczonym serwisantem, tylko "zwykłym" elektronikiem
    (chociaż dałbym radę spokojnie tego laptopa rozebrać i złożyć) ale z powodu
    braku biegłości wolałbym zmniejszyć zakres takiej rozbiórki.

    Czy ktoś z Was ze swojego doświadczenia i mojego opisu może podpowiedzieć
    gdzie szukać tego braku połączenia (innymi słowy rozbierać korpus lapka
    czy pokrywę)?
    Mam zgodę serwisu na podjęcie własnej próby usprawnienia (miałbym wtedy
    komputer juz sprawny) mogę też odsyłać do serwisu ponownie (wtedy znowu
    stres transportowy dla sprzętu i dodatkowy czas oczekiwania)?

    ZZ