eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Lapek po transporcie przestał wyświetlać
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2014-03-25 14:40:21
    Temat: Lapek po transporcie przestał wyświetlać
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    Pomóżcie,
    może jakaś doświadczona duszyczka coś podpowie :)

    Pacjent to ThinkPad T42
    przyszedł do mnie (z serwisu) kurierem laptop. Żadnych uszkodzeń
    pudełko nie miało, wyglądało wszystko na poprawnie zapakowane.
    Po włączeniu (była naprawiana płyta główna - nie startował)
    komputer startuje poprawnie lecz bez obrazu na własnym ekranie.
    Obraz na zewnętrznym monitorze (VGA) jest poprawny, komputer
    działa poprawnie.
    Nie pomaga przełączanie klawiszami funkcyjnymi rodzaju wyjścia (czy
    tylko własne LCD czy zewnętrzne wyjście). To znaczy przełącza się,
    ale kiedy jest wybrane własne LCD niema nic, a jak zewnętrzne to wyświetla
    zewnętrzne.
    Ekran jest podświetlany (widać lekką poświatę na brzegach czyli inwerter
    i świetlówka raczej sprawne). Nie widać nawet śladu obrazu na ekranie
    (tak jak czasem daje się zobaczyć przy braku samego podświetlania)

    Mam przypuszczenie, że serwis "zapomniał" podłączyć złącza na płycie
    głównej od tasiemki do ekranu (lub poluzowało się coś w transporcie).
    Serwis zaklina się, że zrobił OK, a mogła się wysunąć tasiemka przy
    samej matrycy (wtedy trzeba by rozebrać pokrywę matrycy).

    Nie jestem doświadczonym serwisantem, tylko "zwykłym" elektronikiem
    (chociaż dałbym radę spokojnie tego laptopa rozebrać i złożyć) ale z powodu
    braku biegłości wolałbym zmniejszyć zakres takiej rozbiórki.

    Czy ktoś z Was ze swojego doświadczenia i mojego opisu może podpowiedzieć
    gdzie szukać tego braku połączenia (innymi słowy rozbierać korpus lapka
    czy pokrywę)?
    Mam zgodę serwisu na podjęcie własnej próby usprawnienia (miałbym wtedy
    komputer juz sprawny) mogę też odsyłać do serwisu ponownie (wtedy znowu
    stres transportowy dla sprzętu i dodatkowy czas oczekiwania)?


    ZZ



  • 2. Data: 2014-03-25 18:52:20
    Temat: Re: Lapek po transporcie przestał wyświetlać
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik ZZZ napisał:
    > Pacjent to ThinkPad T42

    > Mam przypuszczenie, że serwis "zapomniał" podłączyć złącza na płycie
    > głównej od tasiemki do ekranu (lub poluzowało się coś w transporcie).
    > Serwis zaklina się, że zrobił OK, a mogła się wysunąć tasiemka przy
    > samej matrycy (wtedy trzeba by rozebrać pokrywę matrycy).
    >
    > Nie jestem doświadczonym serwisantem, tylko "zwykłym" elektronikiem
    > (chociaż dałbym radę spokojnie tego laptopa rozebrać i złożyć) ale z powodu
    > braku biegłości wolałbym zmniejszyć zakres takiej rozbiórki.
    >

    Poszukaj tu:
    http://tim.id.au/laptops/lenovo/thinkpad%20t40%20t40
    p%20t41%20t41p%20t42%20t42p.pdf

    http://www.youtube.com/watch?v=bEYx2bXR5qs
    http://www.youtube.com/watch?v=7DpbLK74LvU


  • 3. Data: 2014-03-25 19:31:29
    Temat: Re: Lapek po transporcie przestał wyświetlać
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 25-03-2014 14:40, ZZZ wrote:
    > Pomóżcie,
    > może jakaś doświadczona duszyczka coś podpowie :)
    >
    > Pacjent to ThinkPad T42
    > przyszedł do mnie (z serwisu) kurierem laptop. Żadnych uszkodzeń
    > pudełko nie miało, wyglądało wszystko na poprawnie zapakowane.
    > Po włączeniu (była naprawiana płyta główna - nie startował)
    > komputer startuje poprawnie lecz bez obrazu na własnym ekranie.

    Sprawa jest prosta z punktu widzenia prawa, serwis spartolił.
    Radzę nie bawić się w serwisanta, na usługe jest gwarancja.
    A na przyszłość, niech tak składają aby się tasiemka nie wysuwała
    w czasie transportu, bo to aż za głupie do słuchania jako
    wytłumaczenie.
    K.



  • 4. Data: 2014-03-27 21:52:46
    Temat: Re: Lapek po transporcie przestał wyświetlać
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>


    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:lgsi1v$7kr$1@node1.news.atman.pl...

    > Sprawa jest prosta z punktu widzenia prawa, serwis spartolił.
    > Radzę nie bawić się w serwisanta, na usługe jest gwarancja.
    > A na przyszłość, niech tak składają aby się tasiemka nie wysuwała
    > w czasie transportu, bo to aż za głupie do słuchania jako
    > wytłumaczenie.

    Tylko co z tego, że jakoś może zabezpieczą, żeby w transporcie do klienta
    się nie wysunęło, jak jednym z kluczowych elementów laptopa jest mobilność,
    czyli np. biorę sobie na kolana, siadam w autobusie i oglądam gołe baby z
    netu, czy informacje o mijanych miejscach... To co, autobus szarpnie, bo
    jakiś kutas wymusił pierwszeństwo (jak kiedyś jakaś pizda w maluchu
    wyjechała mojemu na poprzeczne, to poznałem, jako pasażer, podziwiam
    szofera, że dał radę, co to jest zahamować autobusem z ok. 40km/h (widziałem
    wskaźnik) W MIEJSCU) i tasiemka mi wyskoczy? To ja sobie mogę woreczek z
    kondonami tak zawiązać, bo kondony pozbieram i pojadę dalej. Na finał, małe
    gdybanie - jak lekarzowi przy robieniu badania, np. EKG, padnie ekran, bo
    się tasiemka... i lekarz nie zobaczy, że gość mu właśnie zaczął na zawał
    schodzić...
    Dobra, kończę.

    Choć może jeszcze chwilę... Kiedyś dałem do serwisu starą komórkę, jeszcze
    na gwarancji, Simplus, Motorola D160 job jego mat' kobyła.
    Felerem było nagłe resetowanie telefonu, poprzedzone losowym jego
    zamrażaniem się. Zrobili, owszem, jeszcze na gwarancji (inaczej bym sobie
    dupy nie zawracał, bo i tak ostatni dzień to był). Przelutowali, pomierzyli
    (całą listę pomiarów dostałem), może coś jeszcze... Telefon już działał
    OK... nie do końca, klawiatura zaczęła się zacinać. Uznałem, że nie będę się
    jebał z oddawaniem do serwisu znów, czekaniem iluś dni, tylko zrobię to już
    sam. Jakoś to zrobiłem, zajęło mi godzinę, a nie kilka dni... Czyli czasem
    chyba lepiej jednak grzebnąć samemu...?
    Zaś co do uwag o serwisie, to jednak się zgadzam, robić porządnie, a nie, za
    przeproszeniem mojego francuskiego, odpierdalać kaszanę...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
    Spamerstwu i "pytaczom" wstęp do skrzynki email surowo zabroniony!
    To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
    wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!


  • 5. Data: 2014-03-27 23:01:37
    Temat: Re: Lapek po transporcie przestał wyświetlać
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 27-03-2014 21:52, ACMM-033 wrote:
    >
    > Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    > news:lgsi1v$7kr$1@node1.news.atman.pl...
    >
    >> Sprawa jest prosta z punktu widzenia prawa, serwis spartolił.
    >> Radzę nie bawić się w serwisanta, na usługe jest gwarancja.
    >> A na przyszłość, niech tak składają aby się tasiemka nie wysuwała
    >> w czasie transportu, bo to aż za głupie do słuchania jako
    >> wytłumaczenie.
    >
    > Tylko co z tego, że jakoś może zabezpieczą, żeby w transporcie do
    > klienta się nie wysunęło, jak jednym z kluczowych elementów laptopa jest
    [...]

    Za szczeniackich lat zajmowałem się serwisem, jak serwis coś ewidentnie
    spiepszy to rzucają "głodne kawałki", czyli na polski - takiemu co
    wszystko "łyknie" można wszystko wcisnąć.

    Tasiemka nie ma prawa się wysunąć! Bez względu jak się rzuca laptopem.
    Tyle merytoryki.
    Oddać jeszcze raz a nie ryzykować samodzielnych napraw. A jeśli wrażeń
    ci mało to złożyć skargę do przełożonych. Dobrze radzę.
    K.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: