  • 1. Data: 2014-03-31 15:42:34
    Temat: Lenovo R500 i problem z grafiką
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Jest sobie Lenovo R500 (nie pamiętam typu, chyba 2716), grafika to Intel
    GM45.

    Aktualnie siedzi na nim Win 7 Pro - zasilacz jest sprawny ;)

    Problem:
    Czasami zdarza się, że obraz "rozsypuje się" w poszczególnych
    elementach, np. ikony na pasku narzędzi przeglądarki.

    Takie "rozsypywanie się" można nieco przyrównać do błędnej dekompresji
    sygnału wizji - coś w rodzaju "klockowania".

    Nie spotkałem się osobiście nigdy z takim efektem.
    Coś podobnego zdarzało się, ale w przegrzanych stacjonarnych pecetach.

    Na co się przygotować, zanim pojadę go obejrzeć?
    Tasiemka do wyświetlacza raczej nie - bo wtedy sypałby się chyba cały
    obraz, a nie jego poszczególne elementy.

    Efekt "zepsucia" występuje w różnej intensywności, czasami jest dobrze,
    a czasami sypie się nawet cały obraz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2014-03-31 19:28:54
    Temat: Re: Lenovo R500 i problem z grafiką
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Adam, 31 mar 2014 w news:lhbrcb$dmf$1@usenet.news.interia.pl
    napisałeś/aś:

> [...]

    > Nie spotkałem się osobiście nigdy z takim efektem.
    > Coś podobnego zdarzało się, ale w przegrzanych stacjonarnych
    Otórz to.

    > Na co się przygotować, zanim pojadę go obejrzeć?
    Specjalistą nie jestem, w najlepszym wypadku radiator na heatpipe
    zapachany kurzem tak jak wentylator, zużyty termopad i pasta
    termoprzewodząca. Czyli przegrzewanie. Ale jak czytałem o podobnych
    sprawach - raczej coś po prostu z układem graficznym lub płytą.
    Błyskotliwe to nie jest, no ale...jak będziesz miał szczęście to tylko
    przegrzewanie.

  • 3. Data: 2014-03-31 21:30:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-31 19:28, pueblo pisze:
> [...]
    > sprawach - raczej coś po prostu z układem graficznym lub płytą.
    > Błyskotliwe to nie jest, no ale...jak będziesz miał szczęście to tylko

    Niedawno widziałem go w środku. Był bardzo czysty.
    Jednak nie zaglądałem mu pod radiator - może ktoś go czyścił (maszynka
    poleasingowa), ale albo nie podnosił radiatora (a w zasadzie płytki hot
    pipe), albo nie wymienił pasty na nową.

    Zresztą grafiki Intela chyba nie grzeją się tak mocno, jak ATI (w tych
    samych modelach).

    Udało mi się uzyskać fotkę fragmentu monitora:
    http://fotserv.pl/upload/1396293701-uszkodz_obraz.jp

    "Rozsypane" ideogramy widać najlepiej na lewo od adresu strony. Także
    belka u góry (Happy Tale - Mozilla Firefox) - tło jest w paski, na prawo
    od napisu jest "coś".

    Problem był taki, że jak się chciało zrobić fotkę, to obraz się poprawiał :(

    Efekt podobny, jak w starych kartach graficznych był uszkodzony
    generator znaków. Być może jest to efekt przegrzania, ale wtedy z reguły
    wariował obraz na całym ekranie (lub jakiś font), a nie wybiórczo.
    Jednak klient twierdzi, że laptop "nie grzeje" - to może świadczyć o
    przegrzaniu skutkiem niewłaściwego odprowadzania ciepła. Wezmę "suchą"
    benzynę i pastę.

    Spróbuję też powalczyć ze sterownikami, ale najpierw pomęczę laptoka
    jakimś linuxem live, aby wyeliminować problem ze sterownikami Win7.

    Znając życie, to jak przyjadę do latopa, to będzie grzecznie i ładnie
    działał ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-04-01 10:13:01
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 31 Mar 2014 21:30:42 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    >
    > "Rozsypane" ideogramy widać najlepiej na lewo od adresu strony. Także
    > belka u góry (Happy Tale - Mozilla Firefox) - tło jest w paski, na prawo
    (ciach...)

    Problem występuje jak rozumiem nie tylko w Firefoksie? Bo ten ostatni, jak i
    Thunderbird, nie muszą pracować na przegrzewającej się grafice, żeby im się
    interfejs kaszanił. Vide:
    http://s4.ifotos.pl/img/Mozilla-F_exhrnps.png
    http://s6.ifotos.pl/img/Thunderbi_exhrnpa.png

    [ Kobiety pracują obecnie jak dżokeje, przewodzą firmom i prowadzą badania ]
    [ z fizyki atomowej. Czemuż nie miałyby kiedyś się nauczyć parkować tyłem? ]
    [ (Bill Vaughan) ]

  • 5. Data: 2014-04-01 10:50:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-01 10:13, Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > Thunderbird, nie muszą pracować na przegrzewającej się grafice, żeby im się

    Pierwsze, co zaleciłem, to zmiana Firefoxa na Operę. Informacja: nadal
    tak samo.

    Muszę sam zobaczyć jakimś TeamViewerem - może będzie widać, co się dzieje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam