  • 1. Data: 2014-04-01 21:09:01
    Temat: Wybór płyty głównej... dużo tego, zdecydować się nie mogę:(
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    Przejąłem sobie w spadku płytę Gigabyte GA-M55S-S3 z procesorem Athlon
    X2 i 4 GB pamięci RAM DDR2 Kingston (2x KVR 667 D2N5K2/2G ). Po testach
    szybko wyszło, że gniazdo PCI-E jest uwalone, ale cała reszta jest
    sprawna. Więc płyta do śmieci, ale potestowałem wszystko pozostałe i
    wyszło, że pamięci i procesor sprawne.
    I teraz chciałbym dobrać do procesora i pamięci RAM jakąś płytę główną.
    Zatrzęsienie tego jak się okazało, więc nie wiem co wybrać:-( Nie chcę
    wziąć jakiegoś bubla.
    Nie jestem za bardzo na czasie co wtedy się psuło, a co warto było kupić.
    Co polecacie, co obsłuży tego Athlona X2?
    http://tinyurl.com/phtrnjg
    ( seria: ADH2400IAA5DO )

    Co omijać szerokim łukiem?

    Moje wymagania:
    - co najmniej 2 sloty SATA
    - co najmniej 1 IDE
    - zintegrowana grafika VGA lub DVI ( HDMI wykluczone )
    - stabilna i bezproblemowa praca
    - dobrze byłoby, gdyby kondensatory na płycie przy układzie zasilania
    procesora były polimerowe, ale jak nie będzie to się trudno mówi ;)

    Producent płyty dowolny. Płyta nie będzie kręcona, mam złożyć kompa i
    zapomnieć. Wydajność też nie ma większego znaczenia( nie podniecają mnie
    wykresy i benchmarki ), ważniejsza jest stabilna praca.

    Na razie nie podaję kryterium ceny, ale najlepiej jak będzie jak
    najniższa. Zakładam, że będzie to używka bo nowych pewnie już nie robią.

    Czym się zainteresować?

    --
    __Tomaszek__GG:559642
    omijam to: tvn*gazeta*facebook*wosp

  • 2. Data: 2014-04-01 21:31:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Apr 2014 21:09:01 +0200, TOMASZEK napisał(a):

    > Czym się zainteresować?

    Ogranicz się do Asrocka, Gigabyte raczej nie polecam.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-04-01 21:40:05
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    > Ogranicz się do Asrocka, Gigabyte raczej nie polecam.

    Sypią się aż tak strasznie? W sumie z Asrockami mam jak najlepsze
    doświadczenie. A co z MSI?

  • 4. Data: 2014-04-01 22:42:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Apr 2014 21:40:05 +0200, TOMASZEK napisał(a):

    > Sypią się aż tak strasznie? W sumie z Asrockami mam jak najlepsze
    > doświadczenie. A co z MSI?

    Aż takiego doświadczenia nie mam. Parę razy przejechałem się na Gigabyte bo
    płyty z jakimiś wymysłami że nie skonfigurujesz. A ostatnio używam płytę
    Asrocka z którą żadnych problemów a w BIOS wszystko co trzeba i nic ponadto
    :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-04-01 23:26:56
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 01/04/2014 20:09, TOMASZEK wrote:
> [...]
    > wyszło, że pamięci i procesor sprawne.
    > I teraz chciałbym dobrać do procesora i pamięci RAM jakąś płytę główną.

    Na pewno wszystkie PCIe uwalone? Probowales ja wypiekac, albo chociaz
    rozwiercic PCIe x1 i wlozyc tam grafike? W Battlefield 4 chyba i tak nie
    bedziesz na tym grac ;-)

    --
    Pozdr

  • 6. Data: 2014-04-01 23:43:01
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Apr 2014 21:09:01 +0200, TOMASZEK napisał(a):

    (ciach...)
    > Moje wymagania:
    > - co najmniej 2 sloty SATA
    > - co najmniej 1 IDE

    Auć. Nie lepiej się tej prehistorii pozbyć? :)

    > - zintegrowana grafika VGA lub DVI ( HDMI wykluczone )

    A to wykluczenie HDMI wynika z? Skoro sygnałowo i elektrycznie zgodne z DVI
    jest.

> [...]
    >
    > Na razie nie podaję kryterium ceny, ale najlepiej jak będzie jak
    > najniższa. Zakładam, że będzie to używka bo nowych pewnie już nie robią.

    Coś takiego na ten przykład by nie pasowało?
    http://www.asrock.com/mb/AMD/A780FullDisplayPort/

    [ Tylko głupcy się nie zmieniają. (G. Zapolska) ]

  • 7. Data: 2014-04-02 09:39:52
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2014-04-01 23:43, Przemysław Ryk pisze:
    > Dnia Tue, 01 Apr 2014 21:09:01 +0200, TOMASZEK napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Auć. Nie lepiej się tej prehistorii pozbyć? :)

    Nie ma takiej potrzeby. Ja nie gram w nowe gry;)

    > A to wykluczenie HDMI wynika z? Skoro sygnałowo i elektrycznie zgodne z DVI
    > jest.

    Monitor ma D-SUB i DVI-D, a ja nie lubię przejściówek.

    > Coś takiego na ten przykład by nie pasowało?
    > http://www.asrock.com/mb/AMD/A780FullDisplayPort/

    A pasowałoby;) Dołączone do listy kandydatów ;)

  • 8. Data: 2014-04-02 09:42:26
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

> [...]
    > Asrocka z którą żadnych problemów a w BIOS wszystko co trzeba i nic ponadto

    Napisz coś więcej. Cóż takiego mogli wymyślić, żeby to było trudno
    skonfigurować?
    Też lubię Asrocki i nie mam z nimi żadnych problemów, ale rozważam różne
    opcje, może warto pójść w innego producenta

  • 9. Data: 2014-04-02 09:47:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 02 Apr 2014 09:42:26 +0200, TOMASZEK napisał(a):

    > Napisz coś więcej. Cóż takiego mogli wymyślić, żeby to było trudno
    > skonfigurować?

    Dawno to było, szczegóły uleciały. Chodziło o jakieś funkcje przydatne do
    pracy internetowo-projektowo-zespołowej umieszczone w BIOS. Za cholerę
    żaden sterownik tego nie chciał ugryźć a nie lubię żółtych trójkącików w
    managerze :)
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2014-04-02 09:53:56
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

> [...]
    > pracy internetowo-projektowo-zespołowej umieszczone w BIOS. Za cholerę
    > żaden sterownik tego nie chciał ugryźć a nie lubię żółtych trójkącików w

    Acha;) Takie funkcje nie są mi potrzebne, ale dobrze wiedzieć. Dzięki