  • 31. Data: 2020-01-10 11:40:37
    Temat: Re: Li-Ion, ograniczony prąd, ale napięcie nie
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to jest klienta problem.
    > Jesli producent napisal "uzywac tylko z oryginalnymi bateriami".
    > A moze nawet nie musial, bo czy przypadkiem niezabezpieczone 18650 nie
    > powinny byc sprzedawane w Europie ?

    Czy powinny, to nie wiem, ale na Allegro jest ich pełno. Te, które kupiłem
    teraz (z zabezpieczeniem) mają ewidentnie inny minus niż te bez
    zabezpieczenia -- pozłacane PCB, widać przelotki i taśmy łączące z
    ogniwem, ogólnie widać, że to jest dołożone.

    http://www.chmurka.net/r/usenet/18650-pcb-1.jpg
    http://www.chmurka.net/r/usenet/18650-pcb-2.jpg
    http://www.chmurka.net/r/usenet/18650-pcb-3.jpg

    Jakość jest jaka jest, ale widać.

  • 32. Data: 2020-01-10 11:53:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Czy powinny, to nie wiem, ale na Allegro jest ich pełno.

    Przez dlugie lata w detalu takich ogniw nie bylo, a firmy sie
    zaslanialy, ze to zbyt niebezpieczne dla publiki.

    Niebezpieczne troche jest, CE w detalu nakleic trzeba ... ale
    oficjalnie 18650 da sie kupic jako konsument?
    Chyba tylko Batimexie ...

    J.

  • 33. Data: 2020-01-10 12:07:50
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niebezpieczne troche jest, CE w detalu nakleic trzeba ... ale
    > oficjalnie 18650 da sie kupic jako konsument?
    > Chyba tylko Batimexie ...

    Kupiłem na Allegro jako konsument :) W BTO konkretnie, ale jest tych
    sklepów więcej.

  • 34. Data: 2020-01-10 19:49:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Na youtube sa filmy :-)

    Właśnie obejrzałem. Wydaje się robialne, szczególnie jak się rozładuje
    baterię do zera, ale co ja potem z tym syfem zrobię? :)

  • 35. Data: 2020-01-10 20:44:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Właśnie obejrzałem. Wydaje się robialne, szczególnie jak się
    >rozładuje
    >baterię do zera, ale co ja potem z tym syfem zrobię? :)

    a) do pojemnika na zuzyte baterie,
    b) naladowac i lit do buteleczki ... a moze lepiej syf do buteleczki -
    tez sie pewnie nada :-)

    Tylko po co ... bodajze ladnie barwi plomien :-)

    J.

  • 36. Data: 2020-01-13 17:00:59
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > a) do pojemnika na zuzyte baterie,

    No nie wiem, czy można tam wrzucić taką rozczłonkowaną baterię. Przecież
    ktoś te baterie potem wyciąga, kto wie, czy nie gołymi rękami.

    > b) naladowac i lit do buteleczki ... a moze lepiej syf do buteleczki -
    > tez sie pewnie nada :-)

    A buteleczka do wody czy do ogniska? :)

  • 37. Data: 2020-01-14 06:14:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >No nie wiem, czy można tam wrzucić taką rozczłonkowaną baterię.
    >Przecież
    >ktoś te baterie potem wyciąga, kto wie, czy nie gołymi rękami.

    A to juz jego problem - zreszta baterie lubia wylewac :-)

    >A buteleczka do wody czy do ogniska? :)

    Ognisko to dobry trop, bo ponoc lit daje ladny czerwony kolor :-)

    A i wodzie nie zaszkodzi, po chwili strachu :-)

    J.