  • 1. Data: 2020-01-03 13:01:40
    Temat: uzaleznienie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.money.pl/gospodarka/awaria-drukarek-fisk
    alnych-delio-novitus-powolal-sztab-kryzysowy-6463318
    981421185a.html

    Drukarki fiskalne Delio zawieraly drobny blad ... a teraz biznesy
    stoja.

    A co bedzie, jak przyjdzie powodz czy wichura zerwie kable ?
    Sklep jest, niezalany, ale sprzedawac tez nie bedzie mogl :-)

    Co prawda sklep powinien miec agregaty do zasilania lodowek.
    Ale Castorama juz nie musi, i gdzie na szybko kupic agregat do domu
    czy malej firmy ? :)

    J.

  • 2. Data: 2020-01-03 13:22:54
    Temat: Re: uzaleznienie
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 03.01.2020 13:01, J.F. wrote:
> [...]
    >

    > Drukarki fiskalne Delio zawieraly drobny blad ... a teraz biznesy stoja.
    >
    > A co bedzie, jak przyjdzie powodz czy wichura zerwie kable ?

    Pewnie to samo co w każdej innej firmie uzależnionej od prądu.

    > Sklep jest, niezalany, ale sprzedawac tez nie bedzie mogl :-)

    Teoretycznie każda kasa i drukarka fiskalna musi zapewnić wydruk chyba
    4...6k wierszy przy zasilaniu ze swojego wbudowanego i obowiązkowego
    akumulatora.

    > Co prawda sklep powinien miec agregaty do zasilania lodowek.
    > Ale Castorama juz nie musi, i gdzie na szybko kupic agregat do domu czy
    > malej firmy ? :)

    W każdym sklepie z agregatami :-)

  • 3. Data: 2020-01-03 14:00:25
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jest taka powieść Elsberga pt. "Blackout". Opisuje ona sytuację, kiedy
    na skutek elektronicznego ataku terrorystycznego na wiele miesięcy
    wyłączona została sieć energetyczna w większej części Europy.
    Na początku kryzysu główny bohater wchodzi do sklepu, próbując zrobić
    zakupy. Oczywiście w środku znajduje się już tłum ludzi, zaniepokojonych
    przedłużającym się brakiem energii, którzy tak samo jak on postanowili
    uzupełnić zapasy podstawowych produktów. Ludzie się denerwują, bo
    obsługa klientów idzie wyjątkowo opornie - nie działają skanery i kasy
    fiskalne, a płacić można tylko gotówką. Sprzedawczynie muszą ręcznie
    odnotowywać każdy zakup i sprawdzać cenę, a co najgorsze dość szybko
    okazuje się podstawy arytmetyki nie są ich mocną stroną. ;)

  • 4. Data: 2020-01-03 16:00:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >odnotowywać każdy zakup i sprawdzać cenę, a co najgorsze dość szybko
    >okazuje się podstawy arytmetyki nie są ich mocną stroną. ;)

    Krotki kurs liczenia na liczydlach ... ale jak je zrobic bez pradu :-)

    Tylko ... w sklepie ciemno, bo te markety to zadnego okna nie maja.

    J.

  • 5. Data: 2020-01-03 16:01:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 03.01.2020 13:01, J.F. wrote:

    >W każdym sklepie z agregatami :-)

    No, dobry trop ... tylko gdzie sa takie sklepy ?

    A internet nie dziala, z braku pradu :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-01-03 16:41:08
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 03-01-2020 o 14:00, Atlantis pisze:
    > fiskalne, a płacić można tylko gotówką. Sprzedawczynie muszą ręcznie
    > odnotowywać każdy zakup i sprawdzać cenę, a co najgorsze dość szybko
    > okazuje się podstawy arytmetyki nie są ich mocną stroną. ;)

    To nie jest problem. Nie wolno sprzedawać bez działającej kasy fiskalnej.

    yabba

  • 7. Data: 2020-01-03 16:44:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Friday, January 3, 2020, 4:41:08 PM, you wrote:

    > To nie jest problem. Nie wolno sprzedawać bez działającej kasy fiskalnej.

    Pojęcie ,,stan wyższej konieczności" jest Ci znane?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2020-01-03 17:53:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Pojęcie ,,stan wyższej konieczności" jest Ci znane?

    Masz na myśli ratowanie ludzkiego życia?
    P.G.

  • 9. Data: 2020-01-03 17:55:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 16:41, yabba pisze:

    > To nie jest problem. Nie wolno sprzedawać bez działającej kasy fiskalnej.

    Gdzieś czytałem, że za jakiś czas wszystkie mają być 'online' i bez
    kontaktu z centralą nie będą działać.

    Zastanawia mnie co będzie jak kiedyś ten wyrzut masy ze Słońca nie
    ominie Ziemi tak jak to miało miejsce gdzieś pod koniec 19 wieku.
    P.G.

  • 10. Data: 2020-01-03 18:21:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, January 3, 2020, 5:53:06 PM, you wrote:

    > Masz na myśli ratowanie ludzkiego życia?

    Poświęcenie dobra mniejszej wagi na rzecz dobra większej wagi. To nie
    musi być od razu ludzkie życie.

    --
    Best regards,
    RoMan