  • 1. Data: 2010-01-27 13:14:42
    Temat: Linia cylindryczno płaska
    Od: Grandalf <g...@g...com>

    Witam! Mam do zaprojektowania linię cylindryczno płaską dla 4GHz i
    szukam literatury, jednak ciężko ją dostać. Informacji w Internecie
    też jest mało ;/ Ma ktoś jakieś książki p. S. Rosłoniec ? Chodzi mi
    konkretnie o te działy z tej linii.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-28 00:37:25
    Temat: Re: Linia cylindryczno płaska
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik Grandalf napisał:
> [...]
    > szukam literatury, jednak ciężko ją dostać. Informacji w Internecie
    > też jest mało ;/ Ma ktoś jakieś książki p. S. Rosłoniec ? Chodzi mi

    Dziś już ciut za późno - ale gdzieś w papierach mam nawet notatki z
    wykładów Rosłońca. Jego księgę (a raczej książeczkę - cienkie toto ale
    treściwe) też mam. Gość miał zawsze zacięcie do wydłubywania
    najdzikszych modeli prowadnic. Jak znajdę to dam znać.

    Inna sprawa że w modzie TEM linia cylindryczno - płaska nie zależy od
    częstotliwości - te 4GHz stanowią jedynie ograniczenie maksymalnych
    wymiarów linii (bo jak za duże przekroje to na 4GHz mogą zacząć się
    pojawiać inne mody prowadnicy...)

    --
    Darek

  • 3. Data: 2010-01-28 11:52:49
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl> napisał w wiadomości

    >Dziś już ciut za późno - ale gdzieś w papierach mam nawet notatki z
    >wykładów Rosłońca.A w jakich latach p. Rosłoniec prowadził wykłady?

    Ja jeszcze miałem przyjemność z prof. Litwinem.
    To dopiero była jazda bez trzymanki.
    Po 15-minutach słuchania, jak rozwiązywał w pamięci równania różniczkowe,
    najtwardsi odpadali.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2010-01-28 14:36:42
    Od: Grandalf <g...@g...com>

    On 28 Sty, 01:37, "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl> wrote:
> [...]
    > częstotliwości - te 4GHz stanowią jedynie ograniczenie maksymalnych
    > wymiarów linii (bo jak za duże przekroje to na 4GHz mogą zacząć się

    Jakby się dało to bym nawet browara postawił :P Do wieczora bym bardzo
    potrzebował ;/ Od paru dni próbuje coś wymodzić, ale nie da się ;/

  • 5. Data: 2010-01-28 23:51:43
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:
> [...]
    > To dopiero była jazda bez trzymanki.
    > Po 15-minutach słuchania, jak rozwiązywał w pamięci równania różniczkowe,

    prof. Litwina nie dane mi było poznać - jak studiowałem to już jedno z
    audytoriów nosiło jego imię...
    Za moich czasów jazda bez trzymanki to była algebra u "grabarza" - czyli
    dr. Grabowskiego. Na początku uprzedził że wszystkie dowody
    przeprowadzone na zajęciach będą wymagane na egzaminie - oczywiście nie
    wszystkie trzeba będzie przeprowadzać ale każdego z nich można się
    spodziewać... po czym zaczęły się zajęcia - i teksty typu" twierdzenie,
    dowód z twierdzenia... i twierdzenia trywialny, twierdzenie, dowód z
    twierdzenia ... i twierdzenia nie wprost". To były przeprowadzone na
    zajęciach dowody. Czasem był bardziej szczegółowy - laplasowskie
    rozwinięcie wyznacznika dowiódł w pełni i po kolei - specjalnie na
    zegarek patrzyłem, dwadzieścia dwie sekundy mu to zajęło!

    Ech, kto nie był pacjentem oddziału otwartego szpitala przy
    Nowowiejskiej ten chyba nie zrozumie.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2010-01-28 23:53:20
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik Grandalf napisał:

    > Jakby się dało to bym nawet browara postawił :P Do wieczora bym bardzo
    > potrzebował ;/ Od paru dni próbuje coś wymodzić, ale nie da się ;/

    Hi hi... Mam wirtualnego browara!

    Materiały poszły na priv.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2010-01-30 13:39:27
    Od: Grandalf <g...@g...com>

    On 29 Sty, 00:53, "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl> wrote:

    > Hi hi... Mam wirtualnego browara!
    >
    > Materiały poszły na priv.
    >
    > --
    > Darek

    Jak tylko będe mógł to chętnie postawie tego browara ;) Dzięki wielkie
    jeszcze raz, projekt na 5 oceniony ;)

  • 8. Data: 2010-02-01 15:50:18
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:
    > Użytkownik "Dariusz K. Ładziak"<l...@l...pol.pl> napisał w wiadomości
    >prof. Litwina nie dane mi było poznać - jak studiowałem to już jedno z
    >audytoriów nosiło jego imię...
    Był to jedyny profesor, na którego pogrzeb poszedł bez zachęcania chyba cały
    wydział.

    >Ech, kto nie był pacjentem oddziału otwartego szpitala przy Nowowiejskiej
    >ten chyba nie zrozumie.
    Profesor: No co, nic pan nie wie?
    Student: No, coś mi świta..
    - Proszę indeks - dwója (Prof. Świt)

  • 9. Data: 2010-02-02 00:42:14
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    > Profesor: No co, nic pan nie wie?
    > Student: No, coś mi świta..
    > - Proszę indeks - dwója (Prof. Świt)

    Czytam Świta i nic mi nie świta...

    Na wykładach anegdotki opowiadał, pieprzył bez sensu (dawni koledzy ze
    śląska dodali by że jak ten ciul spod kredensu) a wiedzy w tym nijakiej
    nie było. Książki pisał tak że podmiot z orzeczeniem w zdaniu spotkać
    się nie potrafiły - i co z tego że wiedzę posiadał jak jej przekazać nie
    umiał?

    --
    Darek

  • 10. Data: 2010-02-02 18:58:58
    Od: Marek Dzwonnik <m...@W...message.pl>

    Dariusz K. Ładziak pisze:
> [...]
    > nie było. Książki pisał tak że podmiot z orzeczeniem w zdaniu spotkać
    > się nie potrafiły - i co z tego że wiedzę posiadał jak jej przekazać nie

    Co nie zmienia faktu, że wydane z górą 30 lat temu "Przyrządy PłP"
    prof.prof. A.Świta i J.Pułtoraka - jak mi się - wydaje do tej pory na
    tubylczym rynku wielkiej konkurencji nie mają.

    --
    MDz