  • 1. Data: 2010-01-27 09:45:32
    Temat: Proste pytanie dot. prostownika do aku...
    Od: Tomasz Babiński <b...@g...com>

    Witam,

    Wg opisu tego schematu: http://www.msi.pl/~mephisto/prostownik_schemat.jpg
    powinno się zastosować transformator dający na wtórnym 20V. Jaki
    ewentualnie
    zakres Waszym okiem wchodzi tutaj także w grę? Mam na myśli górny i
    dolny zakres
    napięcia wyjściowego transformatora przy którym układ będzie działał
    zgodnie
    z przeznaczeniem.
    Jestem raczej mocno początkujący jeżeli chodzi o elektronikę ;-)

    --
    Pozdr.
    Tomek B.

  • 2. Data: 2010-01-27 10:50:18
    Temat: Re: Proste pytanie dot. prostownika do aku...
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Wg opisu tego schematu: http://www.msi.pl/~mephisto/prostownik_schemat.jpg

    3/4 tego trzeba powywalać.

    Zostawić trafo - na wtórym ma mieć 13-14 V, mostek prostowniczy i starczy.
    Amperomierz na wyjściu by się przydał.

    Trafo dobrze dać z odczepami żeby można było ładować mniejszym prądem.

    Ja do regulacji użyłem regulatora obrotów wyjętego z wiertarki chińskiej -
    po stronie pierwotnej. Działa.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-28 19:34:48
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Trafo dobrze dać z odczepami żeby można było ładować mniejszym prądem.
    >
    > Ja do regulacji użyłem regulatora obrotów wyjętego z wiertarki chińskiej -

    3/4 z tego może działać, ale na zaliczenie nie starczy.... Ten układ nie
    musi byś minimalny,
    wręcz przeciwnie. Adept sztuki elektronicznej-alchemicznej ma się wykazać
    zrozumieniem działania układu oraz
    zdawać sobie sprawę z jego wad i zalet. Nie szkodzi, że to układ sprzed 30
    lat. Ważne jest MYŚLENIE.
    Nie sztuka pewnie zrobić tego na scalaku dedykowanym?

    Feromon

    PS. Osobiście bym prosił o wyjaśnienie S2 - przełącznik TURBO ŁADOWANIE?
    PS2. Pamiętam sprzed lat taką teorię, że należy trochę ładować, a potem w
    drugiej połówce
    sinusoidy trochę (10%) rozładować. Akumulatory to uwielbiają. W autach są
    jedynie KATOWANE.

  • 4. Data: 2010-01-28 20:52:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Feromon,

    [...]

    > Akumulatory to uwielbiają. W autach są
    > jedynie KATOWANE.

    Tylko jak to jest, że katowany akumulator w samochodzie wytrzymuje
    9-10 lat a w domu wystarcza dwa tygodnie, marketowa ładowarka i po
    akumulatorze?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl