  • 1. Data: 2013-04-17 09:32:32
    Temat: Lusterka "martwe pole"
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Są sobie lusterka "martwe pole".

    1. http://img24.imageshack.us/img24/268/lustroq.jpg
    2. http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/29/61/00/
    25/2961002503

    Teraz pytania w formie ankiety:

    a) nie przyklejałbym go do motocykla
    b) przykleiłbym je po zewnętrznej stronie lusterek w motocyklu (jak na 1)
    c) przykleiłbym je po wewnętrznej stronie lusterek w motocyklu (jak na 2)

    Uzasadnienie mile widziane.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 2. Data: 2013-04-17 10:08:04
    Temat: Re: Lusterka "martwe pole"
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-04-17 09:32, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > c) przykleiłbym je po wewnętrznej stronie lusterek w motocyklu (jak na 2)

    Jakbym poczul brak takiego lusterka to bym przykleil. Najpierw bym sobie
    przymierzyl w ktorym miejscu mi spasuje.

    pozdr
    newrom

  • 3. Data: 2013-04-17 10:39:16
    Od: -Demonos- <b...@g...com>

    g...@s...invalid (Adam Wysocki) Wrote in message:

    > Teraz pytania w formie ankiety:
    >
    > a) nie przyklejałbym go do motocykla

    Wolę pozostać przy obejrzeniu się w tył zamiast zaklejać sobie
    całe lusterko takim badziewiem ;-)

    --
    -Demonos-
    Tygrysek 955i, Inazuma i Virago 535 mojej lepszej połowy

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 4. Data: 2013-04-17 11:01:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > c) przykleiłbym je po wewnętrznej stronie lusterek w motocyklu (jak na 2)

    Używam takich od lat. Okrągłych o średnicy 5 cm. Nie wyobrażam sobie
    jeżdżenia na motocyklu bez nich. Nie polecam tego z Twojego drugiego
    linka. Lepsze są wg mnie takie płasko przyklejane do lusterka (nie pod
    kątem).

    Mam pole widzenia do tyłu niemalże 180 stopni (robiłem pomiary).

    Bardzo ułatwiają dynamiczne manewrowanie w mieście. W niczym nie
    utrudniają życia przez zasłonięcie fragmentu dużego lusterka.

    Są o nich różne opinie. Kumpel na bazie moich pochwał też sobie kupił,
    po czym drugiego dnia zdjął.

    Zalecam przyklejenie na zewnątrz głównego lusterka. Mają pokazywać to,
    co dzieje się blisko nas więc zastępują właśnie tę część dużego lusterka.

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-04-17 11:05:11
    Od: Odys <o...@t...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=wzL0Kyk4m-8

    Odys
    ----

  • 6. Data: 2013-04-17 11:17:10
    Od: -Demonos- <b...@g...com>

    Marcin N <m...@o...pl> Wrote in message:

    > Bardzo ułatwiają dynamiczne manewrowanie w mieście. W niczym nie
    > utrudniają życia przez zasłonięcie fragmentu dużego lusterka.

    Nie każdy motocykl ma odpowiednio duże lusterka ;-)

  • 7. Data: 2013-04-17 11:31:23
    Od: zarafiq <d...@g...com>

    On Wednesday, 17 April 2013 08:32:32 UTC+1, Adam Wysocki wrote:
    > Są sobie lusterka "martwe pole".
    > 1. http://img24.imageshack.us/img24/268/lustroq.jpg
    > 2. http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/29/61/00/
    25/2961002503
    > Teraz pytania w formie ankiety:

    Cześć,

    Mam bo były na motocyklu kiedy go kupiłem, nie pamiętam
    czy po wewn. czy po zewn. ale o ile się nie mylę to po
    zewn. bo chciałem przesunąć w to miejsce gdzie widzę
    swoje ramiona w dużym lusterku.

    Jedna duża wada, nie wiem z czego to wynika, chyba z akomodacji
    oka i tego że są wypukłe, oko potrzebuje krótkiego momentu
    żeby "zobaczyć" to co w tym lusterku widać, potem
    znowu moment na to żeby się przestawić na patrzenie wprost
    albo w duże lusterko.

    Przestrzegałbym przed traktowaniem ich jako czegoś co eliminuje
    potrzebę oglądania się (mimo, że rzeczywiście kąt widzenia
    jest znacznie większy), jako uzupełnienie mogą być.

    Pozdrawiam,
    zarafiq

  • 8. Data: 2013-04-17 12:36:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-17 11:31, zarafiq pisze:

    > Przestrzegałbym przed traktowaniem ich jako czegoś co eliminuje
    > potrzebę oglądania się (mimo, że rzeczywiście kąt widzenia
    > jest znacznie większy), jako uzupełnienie mogą być.

    Niepotrzebnie. Naprawdę świetnie działają. Dają stuprocentową pewność,
    że gdy nie widzę czegoś w lusterku - to mogę zmieniać pas. Jest jednak
    jeden wyjątek: gdy droga ma co najmniej 3 pasy - wtedy różnie bywa.

    Prawdą jest ta akomodacja oka, o której piszesz. Jest inna niż dla
    zwykłego lusterka.

    --
    MN

  • 9. Data: 2013-04-17 12:42:59
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Marcin N napisał(a):
    > Dają stuprocentową pewność,

    No wampira to raczej nie zobaczysz w lusterku i mozesz go wtedy puknac
    przy zmianie pasa. Wiec ostroznie z ta 100%towoscia.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 10. Data: 2013-04-18 13:53:02
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    zarafiq <d...@g...com> wrote:

    > Mam bo były na motocyklu kiedy go kupiłem, nie pamiętam
    > czy po wewn. czy po zewn. ale o ile się nie mylę to po
    > zewn. bo chciałem przesunąć w to miejsce gdzie widzę
    > swoje ramiona w dużym lusterku.

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

    Pytanie było trochę podchwytliwe, bo sam mam takie w starym moto
    (po zewnętrznej stronie) i zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby
    wsadzić je w nowym moto po wewnętrznej stronie, tam gdzie widzę
    ramiona...

    http://motogof.tumblr.com/