  • 1. Data: 2014-05-07 09:16:41
    Temat: Luzy na obiektywie - naprawiac?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Orientujecie się może czy luzy na obiektywie da się naprawić?
    (Tzn. na pewno się da, ale czy to ekonomicznie uzasadnione, a jeżeli tak to
    jaki punkt możecie polecić we Wrocławiu)

    Mam luzy na obiektywie co odbija się na filmach przy zoomowaniu (na zdjęciach
    oczywiście nie...).

    Pacjent to HX9V, a że jest całkiem niezły to nie chcę się go jeszcze pozbywać.

  • 2. Data: 2014-05-07 10:26:45
    Temat: Re: Luzy na obiektywie - naprawiac?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-05-07 09:16, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > oczywiście nie...).
    >
    > Pacjent to HX9V, a że jest całkiem niezły to nie chcę się go jeszcze pozbywać.

    IMHO tak, naprawiać. Naprawiać, dopóki są tylko luzy, a nie
    urwałeś/wyłamałeś ząbków w mechanizmie obiektywu, co podwyższy koszty
    naprawy.
    Jedyny serwis, który mogę polecić z czystym sumieniem (sam tam
    naprawiałem 2 obiektywy, body i jeszcze ze 2 małpki), to w Alejach
    Jerozolimskich (DC), niedaleko Pl. Zawiszy - http://www.serwisfoto.com.pl/
    Oddajesz sprzęt, pan za jakiś czas dzwoni z diagnozą oraz ceną naprawy
    (chyba że coś mniej skomplikowanego, wtedy diagnoza możliwa od ręki),
    decydujesz czy naprawiasz.
    pwz

    P.S. Tak, zauważyłem że to crosspost na regionalne.wroclaw, ale w
    pytaniu nie było doprecyzowane miejsce naprawy :-p
    pwz

  • 3. Data: 2014-05-07 10:35:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 07 May 2014 10:26:45 +0200, w <lkcqo7$59a$1@node2.news.atman.pl>, pwz

    ^^^^^^^^^

> [...]
    >
    > P.S. Tak, zauważyłem że to crosspost na regionalne.wroclaw, ale w
    > pytaniu nie było doprecyzowane miejsce naprawy :-p

    A co jest podkreślone? :)
    Poproszę w takim razie o zdalną wycenę zanim wyślę kurierem.

  • 4. Data: 2014-05-07 11:03:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 7. Mai 2014 09:16:41 UTC+2 schrieb r...@k...pl:
    > Orientujecie się może czy luzy na obiektywie da się naprawić?
    >
    > (Tzn. na pewno się da, ale czy to ekonomicznie uzasadnione, a jeżeli tak to
    >
    > jaki punkt możecie polecić we Wrocławiu)

    http://www.dabble.pl/news/23,gdzie-we-wroclawiu-serw
    isowac-aparat

  • 5. Data: 2014-05-07 19:28:56
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-05-07 10:35, r...@k...pl pisze:
    > A co jest podkreślone? :)

    Auć, rzeczywiście... Przepraszam.

    > Poproszę w takim razie o zdalną wycenę zanim wyślę kurierem.

    Można spróbować. Chyba że ktoś z Wrocka da równolegle znać o kimś godnym
    zaufania.
    pwz

  • 6. Data: 2014-05-07 21:06:48
    Od: "kawi" <k...@p...onet.pl>

[...]

    Poszukaj Jan Karolczak, Ulanowskiego.
    Gość nieco dziwny ale tym się nie należy przejmować, fachowiec bardzo dobry
    a na dokładkę uczciwy.
    Jak on powie, że nie warto naprawiać to faktycznie nie ma co się wbijać w
    koszty.

    Krzysztof

  • 7. Data: 2014-05-07 22:09:07
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

[...]

    Nic nie naprawisz bo nie jest zepsute, tylko tak zrobione.
    W starych i w nowych jest tak samo, taka konstrukcja.

    Tmek

  • 8. Data: 2014-05-08 10:47:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Nic nie naprawisz bo nie jest zepsute, tylko tak zrobione.
    >
    > W starych i w nowych jest tak samo, taka konstrukcja.
    >

    > Tmek

    slusznie .
    w teleskowpowych obiektywach niestety tak bywa.
    najpierw udalbym sie do sklepu i sprawdzil w nowym aparacie czy wystepuja podobne
    luzy - one sa zawsze , pytanie jak duze ?.

    jesli na podobnym poziomie , to trzeba sie pogodzic z mysla , ze umarlemu kadzidlo
    nie za bardzo moze pomoc , a wiec naprawa nie ma sensu.
    chyba , ze zaobserwowales z czasem wyrazny wzrost luzow , czyli wyrobienie sie
    mechanizmow. Przewaznie takie naprawy kosztuja 50% lub wiecej ceny nowego aparatu ,
    zeby zmusci do zakupu nowego egzemplarza .

  • 9. Data: 2014-05-09 13:22:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 7 May 2014 22:09:07 +0200, w <536a92d1$0$2356$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Tmek" <T...@d...ek> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Nic nie naprawisz bo nie jest zepsute, tylko tak zrobione.
    > W starych i w nowych jest tak samo, taka konstrukcja.

    To, że te aparaty mają tendencję do luzów, to wiem.
    Ale tutaj luz "konstrukcyjny" jest ewidentnie już usterkowy.

  • 10. Data: 2014-05-13 02:54:30
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    "Tmek" <T...@d...ek> napisał(-a):

> [...]

    To, że te aparaty mają tendencję do luzów, to wiem.
    Ale tutaj luz "konstrukcyjny" jest ewidentnie już usterkowy.

    Na jakiej podstawie, czy z jakiego porownania stwierdzasz ze jest usterkowy?
    Idz do sklepu z aparatami i pomacaj HX20 czy 50 co tam aktualnie sprzedaja z
    tej serii.
    Luz jest podobny.

    Fakt znzny od dawna i jakos tego nie poprawiaja od wielu lat. Poza tym przy
    zdjeciach nie ma to znaczenia, jedynie przy wideo wkurza.

    Ale dobrze, uparles sie i oddasz do fachmana. I myslisz,ze co on tam zrobi?
    Obudowa to plastikowy odlew z rowkami w ktorych jezdzi inna czesc obiektywu.
    I ow fachman spowoduje ze rowki spuchna o 0,1mm i luz zniknie? Nie licz na
    to.

    Jak masz cos ewidentnie walniete i lata po pol cm na boki kup obiektyw na
    allegro i wymien. To nie sa rzeczy do regeneracji.

    Tmek