  • 1. Data: 2014-05-07 09:41:33
    Temat: Sigma 10-20 3.5 czy 10-20 4-5.6
    Od: "lew" <w...@o...pl>

    Przymierzam się do kupna szerokiego obiektywu
    i właściwie zdecydowałem się na jedną z tych Sigm
    czytałem testy, opinie i mam mały metlik w głowie.
    Którą wybrać bo róznica w cenie ok. 1000 zł
    a z testów i opinii wynika, że w jakości zdjęć nie taka znowu duża.
    Mój aparat to Nikon 5100

  • 2. Data: 2014-05-07 10:24:29
    Temat: Re: Sigma 10-20 3.5 czy 10-20 4-5.6
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 7. Mai 2014 09:41:33 UTC+2 schrieb lew:
    > Przymierzam si? do kupna szerokiego obiektywu
    >
    > i w?a?ciwie zdecydowa?em si? na jedn? z tych Sigm
    >
    > czyta?em testy, opinie i mam ma?y metlik w g?owie.
    >
    > Kt?r? wybra? bo r?znica w cenie ok. 1000 z?
    >
    > a z test?w i opinii wynika, ?e w jako?ci zdj?? nie taka znowu du?a.
    >
    > M?j aparat to Nikon 5100

    oczywiscie , ze 10-20/3,5 - za dodatkowe 1000 zlotych kupujesz sobie zadowolenie z
    obiektywu ( i oczywiscie 1,5 ev jasniej na dlugim koncu).

    wydasz 1000 zl mniej , ale nie bedziesz tak zadowolony , choc obiektyw posiadal.

  • 3. Data: 2014-05-07 11:57:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-05-07 10:24, XX YY pisze:

> [...]
    obiektywu ( i oczywiscie 1,5 ev jasniej na dlugim koncu).

    > wydasz 1000 zl mniej , ale nie bedziesz tak zadowolony , choc obiektyw posiadal.

    "Only speak if you will improve the silence"

    P.P.

  • 4. Data: 2014-05-07 12:15:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 7. Mai 2014 11:57:57 UTC+2 schrieb Paweł Pawłowicz:

    z obiektywu ( i oczywiscie 1,5 ev jasniej na dlugim koncu).

    > "Only speak if you will improve the silence"
    >

    > P.P.

    kupujac 3,5 kupuje obiektyw + zadowolenie
    kupujac 4-5,6 kupuje tylko obiektyw.

  • 5. Data: 2014-05-07 12:43:45
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-05-07 09:41, lew wrote:

> [...]
    > Kt?r? wybra? bo r?znica w cenie ok. 1000 z?
    > a z test?w i opinii wynika, ?e w jako?ci zdj?? nie taka znowu du?a.

    Jesli potrzebujesz szerokiego kata + swiatlosily to bierz ze stalym
    swiatlem.

    Jesli ten drugi czynnik nie jest istotny a roznica w kwocie tak, i
    bedziesz glownie czerpal z atrybutu szerokiej ogniskowej, to.. wiadomo.

    Mialem krotko podobny dylemat, ale wybralem 10-20/3.5 ze wzgledu na
    konkretna potrzebe - fotografowanie koncertow. I jestem z tej sigmy
    bardzo zadowolony. Bardzo dobrze sprawdza sie tez przy architekturze.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2014-05-10 12:18:19
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    jeżeli do krajobrazów - to ciemniejszy - i tak przesłona będzie co najmniej 8 (a 16
    najczęściej) i statyw do tego.
    jeżeli w pomieszczeniach (i obiekty w ruchu) to oczywiście tę jaśniejszą.

    Pozdrawiam
    Les

  • 7. Data: 2014-05-10 17:52:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 10. Mai 2014 12:18:19 UTC+2 schrieb Les:
> [...]
    najczęściej) i statyw do tego.

    > jeżeli w pomieszczeniach (i obiekty w ruchu) to oczywiście tę jaśniejszą.

    a jesi bedzie chcial robic i krajobrazy i obiekty w ruchu to ma kupic dwa obiektywy ?

    znasz fotografa, ktory nie robi zdjec obiektow w ruchu?

    w kazdym przypadku 3,5 jest obiektywem lepszym i wartym wydatku dodoatkowych 1000
    zlotych.

  • 8. Data: 2014-05-10 20:34:45
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-05-10 17:52, XX YY wrote:
    > a jesi bedzie chcial robic i krajobrazy i obiekty w ruchu to ma kupic dwa obiektywy
    ?

    > znasz fotografa, ktory nie robi zdjec obiektow w ruchu?

    Po pierwsze: ja znam.

    Po drugie: a co jest dziwnego w tym, że ktoś kupiłby 2 obiektywy?
    A jak ktoś robi portrety i sport, to też zaproponujesz mu uniwersalne
    szkło?

    Istnieją kolesie, którzy kupują 2 puszki (w różnych systemach) ze
    względu na inne odwzorowanie barw, a Ty się dziwisz dwóm obiektywom...

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 9. Data: 2014-05-11 07:55:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 10. Mai 2014 20:34:45 UTC+2 schrieb Piotr Kosewski:

> [...]
    >

    > Istnieją kolesie, którzy kupują 2 puszki (w różnych systemach) ze
    >
    > względu na inne odwzorowanie barw, a Ty się dziwisz dwóm obiektywom...

    ja sie nie dziwie dwum obiektywom , tylko pozbawionym sensu postom.

    moze czytaj najpierw watek na ktory odpowiadasz , gdyz Twoj nie brzmi na temat
    -mowiac najdelikatniej jak tylko mozna.

  • 10. Data: 2014-05-11 19:22:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    ja sie nie dziwie dwom obiektywom , tylko pozbawionym sensu postom.