  • 1. Data: 2010-03-28 11:48:34
    Temat: MMnet1002 - linux
    Od: ColdFire <r...@n...gov>

    Witam!
    Zakupiłem MMnet1002 i zaczynam przygodę z wbudowanym Linuxem. Dotychczas
    miałem jedynie doświadczenie ze Slackiem na x86, ale to już było jakiś
    czas temu. Czeka mnie więc sporo nauki, więc miło by było, jakby ktoś mi
    powiedział w jakim kierunku mam podążać :)

    Mam kilka pytań, najpierw ogólne:
    1. Na tym module od Propoxu jest OpenWRT. Warto to zmieniać na jakiegoś
    innego Linuxa? Jeśli tak, to jakiego? A może ten OpenWRT jest ok i nie
    ma potrzeby zmiany?

    2. Jakie strony, ebooki, itp polecacie, aby zaznajomić się w temacie?

    Te konkretniejsze:
    3. Zacząłem odpalać sobie różne rzeczy na tej płytce, przykładowo serwer
    kamerki internetowej ruszył szybko i sprawnie. Z bluetoothem jednak już
    nie jest tak różowo. Mam jakiegoś najpodlejszego chińskiego dongla.
    Dmesg wykrył podłączenie go do portu USB. Zainstalowałem pakiety
    bluez-libs oraz bluez-utils. Z tego co wyczytałem w sieci, potrzebuję
    także kmod-bluetooth, ale tego już nie ma w propoxowych repozytoriach.

    4. Szukam taniej karty WLAN na USB, która ma złącze antenowe i dobrze
    współpracuje z wbudowanymi Linuxami. Czy taka karta to dobry wybór?
    http://allegro.pl/item975786411_adapter_usb_802_11g_
    54mbps_4dbi_tp_link_tl_wn422g.html

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2010-03-28 12:46:23
    Temat: Re: MMnet1002 - linux
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    ColdFire pisze:
> [...]
    >
    > 4. Szukam taniej karty WLAN na USB, która ma złącze antenowe i dobrze
    > współpracuje z wbudowanymi Linuxami. Czy taka karta to dobry wybór?

    Heh OpenWRT to jedna z lepszych dystrybucji na systemy Embedded,
    www.openwrt.org dodatkowo mozesz skorzystac z x-wrt jesli chcesz extra
    zarzadzanie przez www. Sciagnij SDK i skompiluj wlasne moduly jesli sa
    potrzebne. A na przyszlosc sterownikow szukaj po nazwie chipsetu nie
    nazwy wlasnej chinczyka. To USB bedzie dzialac OK poniewaz jest na
    chipsecie Atherosa. Z Blekitnym zrob podobnie czyli nazwa chipsetu.

  • 3. Data: 2010-03-28 12:47:45
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Madrzejszy od radia. pisze:

> [...]
    > nazwy wlasnej chinczyka. To USB bedzie dzialac OK poniewaz jest na
    > chipsecie Atherosa. Z Blekitnym zrob podobnie czyli nazwa chipsetu.

    Do uruchomienia tego WiFDi USB bedziesz potrzebowal tez madwifi-ng i
    wireless tools