  • 1. Data: 2014-07-11 18:04:02
    Temat: Magnesik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=_yEu2R1gYSs

    Hm, przykladalo sie rozne magnesy ... ale takiego to jednak nie
    mialem.

    J.

  • 2. Data: 2014-07-12 01:31:20
    Temat: Re: Magnesik
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    muszę przyznać, że przykładanie tego do TV pod napięciem... no pewne
    obawy by we mnie budziło... Że spowoduje coś więcej, niż tylko
    deformacje obrazu. W rodzaju - że elektrony z działa pod wpływem mega
    pola dostaną hiperprzyspieszenia, i wypalając efektowną dziurę w
    luminoforze i szkle kineskopu spowodują implozję połączoną z powstaniem
    czarnej dziury :)

    A tu niespodzianka - nic dramatycznego się nie dzieje. Człowiek się
    naoglądał za dużo filmów SF chyba...

  • 3. Data: 2014-07-12 02:31:04
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-07-12 01:31, sundayman pisze:
> [...]
    > pola dostaną hiperprzyspieszenia, i wypalając efektowną dziurę w
    > luminoforze i szkle kineskopu spowodują implozję połączoną z powstaniem

    Elektron w polu magnetycznym nie przyspiesza, tylko zmienia kierunek.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2014-07-12 02:39:27
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    Gorsze od brania wiedzy z filmów jest branie wiedzy z netu, grup itp miejsc.

  • 5. Data: 2014-07-12 02:55:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Elektron w polu magnetycznym nie przyspiesza, tylko zmienia kierunek.

    poważnie ??

  • 6. Data: 2014-07-12 08:37:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Jul 2014 17:39:27 -0700 (PDT), Zachariasz
    Dorożyński<k...@g...com> wrote:
    > Gorsze od brania wiedzy z filmów jest branie wiedzy z netu, grup
    itp miej=
    > sc.

    a nawet osyatnio z grup sci.*, niestety.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2014-07-12 12:50:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Jul 2014 02:55:35 +0200, sundayman napisał(a):
    > poważnie ??

    Powaznie, pochodzaca od pola magnetycznego sila Lorentza dzialajaca na
    poruszajacy sie ladunek, dziala zawsze prostopadle do jego wektora
    predkosci (qVxB).
    Czyli nigdy nie ma skladowej przyspieszajacej lub hamujacej, zawsze
    tylko zakrzywia ruch.

    Sytuacja sie zmienia, jak pole jest zmienne - wtedy powstaje dodatkowe
    pole elektryczne wzdluz toru ruchu. Tak dzialaja synchrotrony.

    J.

  • 8. Data: 2014-07-12 13:25:06
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 12.07.2014 01:31, sundayman wrote:

    > A tu niespodzianka - nic dramatycznego się nie dzieje. Człowiek się
    > naoglądał za dużo filmów SF chyba...

    No dobra, ale na transformator nie działa? Powinno nasycić rdzeń
    przecież. Maskę mogło wyrwać w kineskopie albo przynajmniej oberwać
    (miałem taki przypadek jak telewizor spadł z ~80cm ekranem w dół).
    A z tym dyskiem co się stało? przemagnesowało (trwale) ten magnes
    głowicy? Kiedyś próbowałem dobić dysk mniejszym magnesem (największy
    jaki miałem) - udało mi się parę razy wywołać błędy i restart, ale po
    usunięciu pola działał jak wcześniej - dane nienaruszone (bad sektory też).

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2014-07-12 21:35:39
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Powaznie, pochodzaca od pola magnetycznego sila Lorentza dzialajaca na
    > poruszajacy sie ladunek, dziala zawsze prostopadle do jego wektora
    > predkosci (qVxB).

    O ja cię.

  • 10. Data: 2014-07-12 21:46:17
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-07-12 21:35, sundayman pisze:

    > O ja cię.

    Naprawdę. Warto zapoznać się z podstawami, żeby później ludzie nie mieli
    z ciebie beki.

    JK