  • 11. Data: 2014-07-12 22:31:50
    Temat: Re: Magnesik
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > sila Lorentza dzialajaca na poruszajacy sie ladunek, dziala zawsze
    > prostopadle do jego wektora predkosci (qVxB)

    a jeśli sie postawi dwa magnesy, prostopadle do siebie? :)

    --
    Piter

  • 12. Data: 2014-07-12 23:16:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Jul 2014 22:31:50 +0200, PiteR napisał(a):

    > a jeśli sie postawi dwa magnesy, prostopadle do siebie? :)

    To samo - magnesy sumarycznie daja jakies pole, w kazdym miejscu
    wektor tego pola co najwyzej odchyla czastke w bok.

    J.

  • 13. Data: 2014-07-13 00:04:35
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-07-12 22:31, PiteR pisze:

    > a jeśli sie postawi dwa magnesy, prostopadle do siebie? :)

    Superpozycja :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2014-07-13 03:31:16
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Naprawdę. Warto zapoznać się z podstawami, żeby później ludzie nie mieli
    > z ciebie beki.

    Ja tam zawsze spałem na fizyce.

  • 15. Data: 2014-07-13 05:31:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > To samo - magnesy sumarycznie daja jakies pole, w kazdym miejscu
    > wektor tego pola co najwyzej odchyla czastke w bok.

    yszty niedobry :)

    --
    Piter

  • 16. Data: 2014-07-13 12:43:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-07-11 18:04, J.F. wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=_yEu2R1gYSs

    Pogromcy mitów kind of science. Czemu go nie zdetonował na koniec? Było
    by bardziej naukowo!

  • 17. Data: 2014-07-13 13:23:28
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-07-13 03:31, sundayman pisze:

    > Ja tam zawsze spałem na fizyce.

    No ale teraz to już będziesz uważał, prawda?

  • 18. Data: 2014-07-13 19:04:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
    > A z tym dyskiem co się stało? przemagnesowało (trwale) ten magnes głowicy?
    > Kiedyś próbowałem dobić dysk mniejszym magnesem (największy jaki miałem) -
    > udało mi się parę razy wywołać błędy i restart, ale po usunięciu pola
    > działał jak wcześniej - dane nienaruszone (bad sektory też).

    Zauważ, że jak w końcu "upuścił" ten magnes na dwie deski to
    komputer podskoczył na biurku, sądzę że ten wstrząs uszkodził
    dysk - to stary komputer, tamte dyski nie miały jeszcze g-sensor.

  • 19. Data: 2014-07-13 19:05:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > http://www.youtube.com/watch?v=_yEu2R1gYSs
    >

    > Hm, przykladalo sie rozne magnesy ... ale takiego to jednak nie mialem.

    W jaki sposób ten magnes przyciemniał backlight tego handhelda?
    Czy to świetlówkowy typ był czasem?

  • 20. Data: 2014-07-13 19:51:47
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Pszemol wrote:

    > W jaki sposób ten magnes przyciemniał backlight tego handhelda?
    > Czy to świetlówkowy typ był czasem?

    nie wiem jak ten model ale na początku była świetlówka na dole ekranu
    dopiero później wymyślili świecącą folię

    jeffrey