  • 1. Data: 2015-09-30 13:12:51
    Temat: Maksymalne napięcie w instalacji samochodu (osobowego)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Takie może głupie pytanie, jakie maksymalne napięcie
    bywa w instalacji samochodowej? Chcę uruchomić
    wentylator od chłodnicy, minimalne dostępne napięcie
    mam 19V. Poleci, czy się sfajczy?
    Nie chce mi się kombinować z jakimś rezystorem,
    ale skoro będzie trzeba to się pomęczę. Ale może nie trzeba? ;)

    L.

  • 2. Data: 2015-09-30 13:17:21
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-09-30 o 13:12, Lisciasty pisze:
> [...]
    > Nie chce mi się kombinować z jakimś rezystorem,
    > ale skoro będzie trzeba to się pomęczę. Ale może nie trzeba? ;)

    "poleci" to dość trafne określenie. i raczej niezbyt długo.
    a co do max napięcia, to stawiałbym na 14.4V

    a.

  • 3. Data: 2015-09-30 13:38:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podlacz i napisz do ilu to 19 spadlo pod obciazeniem.

  • 4. Data: 2015-09-30 13:43:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    >Takie może głupie pytanie, jakie maksymalne napięcie
    >bywa w instalacji samochodowej?

    Wiecej niz 15V raczej nie bywa, a nawet bym rzekl, ze 14.5V

    > Chcę uruchomić
    >wentylator od chłodnicy, minimalne dostępne napięcie
    >mam 19V. Poleci, czy się sfajczy?

    Silnik raczej odporny, ale na dluzsza prace moze byc troche za cieplo.
    No i obrotow nabierze ... uwazaj na latajace lopatki :-)

    Chyba, ze to jakis nowoczesny, z falownikiem ... zniesmaczylem sie
    kiedys na komputerowy, nominalnie na 12V, a osmielil sie spalic przy
    ~20 ... no nie mial prawa...

    J.

  • 5. Data: 2015-09-30 13:48:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 30 września 2015 13:43:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Chyba, ze to jakis nowoczesny, z falownikiem ... zniesmaczylem sie
    > kiedys na komputerowy, nominalnie na 12V, a osmielil sie spalic przy
    > ~20 ... no nie mial prawa...

    To stary rumpel z Opla Omegi, pewnie nie ma tam żadnych
    fanaberii. Zobaczę jak toto się kręci, może dam mu jednak
    rezystor żeby nie padł :>

    L.

  • 6. Data: 2015-09-30 13:56:15
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 30-09-2015 o 13:48, Lisciasty pisze:

    > To stary rumpel z Opla Omegi, pewnie nie ma tam żadnych
    > fanaberii. Zobaczę jak toto się kręci, może dam mu jednak
    > rezystor żeby nie padł :>

    Tylko moc rezystora sobie policz wcześniej - spory Ci wyjdzie raczej.

  • 7. Data: 2015-09-30 13:58:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych
    >Podlacz i napisz do ilu to 19 spadlo pod obciazeniem.

    19V to zasialacze od laptopow maja. A te bydlaki czasem na 100 czy
    120W projektowane ...

    J.

  • 8. Data: 2015-09-30 14:00:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To stary rumpel z Opla Omegi, pewnie nie ma tam żadnych
    >fanaberii. Zobaczę jak toto się kręci, może dam mu jednak
    >rezystor żeby nie padł :>

    ALe chcesz zobaczyc czy dziala, czy zrobic sobie wentylator na dlugie
    zimowe wieczory ?

    Od paru sekund 19V silnik nie padnie ... przez minute nie padnie, ale
    za lopatki nie recze :-)

    J.

  • 9. Data: 2015-09-30 14:39:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 30 września 2015 13:56:18 UTC+2 użytkownik klaus napisał:
    > Tylko moc rezystora sobie policz wcześniej - spory Ci wyjdzie raczej.

    Pod nogami walają mi się takie od 200W do 10kW, któryś na pewno podejdzie ;)

    L.

  • 10. Data: 2015-09-30 14:40:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 30 września 2015 14:01:21 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > ALe chcesz zobaczyc czy dziala, czy zrobic sobie wentylator na dlugie
    > zimowe wieczory ?

    Na zimowe właśnie i nie wieczory ale dnie, i ma to dmuchać ciepełkiem
    z rezystora 10kW. Więc warunki pracy będzie miał niezbyt łatwe ;)

    L.