  • 1. Data: 2015-09-30 12:08:36
    Temat: Wypadek - poślizg
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy da się na podstawie tego nagrania oszacować jaką prędkością
    jechała?

    http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/opolszczyna-policja-p
    ublikuje-nagranie-z-wypadku,581546.html

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-09-30 12:56:43
    Temat: Re: Wypadek - poślizg
    Od: Bolek <b...@l...com>

    W dniu 2015-09-30 o 12:08, Marek pisze:
    > Czy da się na podstawie tego nagrania oszacować jaką prędkością jechała?
    >
    > http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/opolszczyna-policja-p
    ublikuje-nagranie-z-wypadku,581546.html

    Wg mnie tak, jeśli nagranie nie jest puszczone w
    przyśpieszonym/zwolnionym tempie. Na podstawie czasu przejazdu
    odcinka drogi można określić szacunkowo prędkość.
    Jeśli to linia przerywana długa czyli 4m+8m przejechane w ciągu 0,5s
    (sprawdzałem klatka po klatce) to szacuję na ok. 80km/h.

    Bolek

  • 3. Data: 2015-09-30 13:08:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marek wrote:

    > Czy da się na podstawie tego nagrania oszacować jaką prędkością
    > jechała?
    >
    > http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/opolszczyna-policja-p
    ublikuje-nagranie-z-wypadku,581546.html

    IIMHO bardzo ciężko. Da się ocenić ciężarówkę a i do tego zapis z
    tachografu będzie ale ocenić w których momentach mijała drzewa, a tylko
    na ich podstawie da się stwierdzić ile jechała praktycznie się nie da ze
    względu na ostry kąt widzenia

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-09-30 13:57:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Czy da się na podstawie tego nagrania oszacować jaką prędkością
    >jechała?
    >http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/opolszczyna-policja-
    publikuje-nagranie-z-wypadku,581546.html

    Bez wizji lokalnej i oryginalnego nagrania bedzie trudno.

    Ale ... chwile przed pojawieniem sie czerwonego kolka jest imo 5
    kresek srodkowej linii od kamery, po czym do chwili miniecia kamera
    mija 2.5 kreski ... czyli predkosc obu pojazdow podobna.

    Teraz pytanie czy kreski rowno i kto nagrywal i ile jechal - tir 70,
    tir 89, czy dostawczak 110.
    Z zatrzymaniem nie mial jednak klopotu.

    IMO - szybciej niz 100 to nie jechala.

    Deszcz+koleina + drzewo = tragedia.
    Plus troche pecha, plus nadmierna szybkosc, plus pewien niedobor
    umiejetnosci ...

    J.

  • 5. Data: 2015-09-30 15:22:42
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > IMO - szybciej niz 100 to nie jechala.

    > Deszcz+koleina + drzewo = tragedia.
    > Plus troche pecha, plus nadmierna szybkosc, plus pewien niedobor
    > umiejetnosci ...
    >
    > J.
    no i mniej wiecej masz powody.
    ale ostateczne rozwiazanie kwestii zafundowało dziewczynie drzewo.
    yyyyy? ze to tutaj kiedys byla dyskusja o drzewach przy drodze?

  • 6. Data: 2015-09-30 18:45:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup

    >no i mniej wiecej masz powody.
    >ale ostateczne rozwiazanie kwestii zafundowało dziewczynie drzewo.
    >yyyyy? ze to tutaj kiedys byla dyskusja o drzewach przy drodze?

    No wiesz, jakby tak na widok deszczu zwolnila, to by w poslizg nie
    wpadla, a nawet jak wpadla, to nie musialby byc smiertelny.
    Wiec po co to niewinne drzewo scinac.

    Ale jak widac - blisko jezdni rosna, i kazdemu moze sie cos podobnego
    przytrafic ... no ale z drugiej strony kazdy tam w poslizg nie wpada

    J.

  • 7. Data: 2015-09-30 19:12:59
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Wiec po co to niewinne drzewo scinac.

    Zeby nastepny/nastepna najadl sie strachu wylatujac w pole, a nie sie
    zabil przez jakis blad. Tutaj dziewczyna troche chyba sie przestraszyla
    ciezarowki za lukiem i troche za mocno skontrowala, to pewnie byl
    poczatek klopotow i tyle widac. Teraz pod drzewem pewnie bedzie krzyz i
    znicze, ale drzewa zostana. Zauwaz, ze sa one po zewnetrznej luku.
    Pytanie nie czy, tylko kiedy bedzie nastepny/nastepna.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2015-09-30 19:53:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

> [...]
    > znicze, ale drzewa zostana. Zauwaz, ze sa one po zewnetrznej luku.
    > Pytanie nie czy, tylko kiedy bedzie nastepny/nastepna.

    Ilu już tam zginęło...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2015-10-01 08:49:38
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-30 o 19:12, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > znicze, ale drzewa zostana. Zauwaz, ze sa one po zewnetrznej luku.
    > Pytanie nie czy, tylko kiedy bedzie nastepny/nastepna.

    No ale przecież to drzewo tylko tam sobie rosło, nie rzucało się na
    przejeżdżające pojazdy ;)

    Lewis

  • 10. Data: 2015-10-01 10:25:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello Pawel,

    >Ilu już tam zginęło...

    Ilu ?

    Ale tak spogladajac na to co piszecie ... nastepny razem, w trosce o
    spoleczenstwo nalezy postawic znicz duzy i ambitny ... beczka oleju ?

    J.