  • 1. Data: 2009-10-27 06:14:26
    Temat: Maksymalne oddalenie spreztu np CD<>wzmacniacz polaczonych kablem chinch?
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    Reasumujac jak maksymalnie dlugi moze byc kabel chinch (chyba dobrze pisze)?

    A jak maksymalnie dlugi moze byc kabel glosnikowy?

  • 2. Data: 2009-10-27 11:16:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    fReLuZ wrote:

    > Reasumujac jak maksymalnie dlugi moze byc kabel chinch (chyba dobrze
    > pisze)?

    cinch

    > A jak maksymalnie dlugi moze byc kabel glosnikowy?

    a jak daleko pojedzie samochod? A poleci samolot?

    Im dluzszy i gorszy kabel tym gorzej. Co niedobre i co za dlugie to kwestia
    uzytkownika. Praktycznie lepiej nie dawac kabli dluzszych niz 2m dla cinch
    i 10m dla glosnikow.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-10-27 22:00:02
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

    > Im dluzszy i gorszy kabel tym gorzej. Co niedobre i co za dlugie to kwestia
    > uzytkownika. Praktycznie lepiej nie dawac kabli dluzszych niz 2m dla cinch
    > i 10m dla glosnikow.

    10m do głośników? Żartujesz chyba... Już raczej 30-50m jest rozsądną
    granicą.

    A z chinchem to sprawa jest bardzo zależna od parametrów przewodu.
    Lepszy da i po 20m lepszą jakość, niż marny przewód 2m.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-10-27 22:04:22
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > 10m do głośników? Żartujesz chyba... Już raczej 30-50m jest rozsądną
    > granicą.

    chyba że głośniki 100V to wtedy może być i 300m :)

  • 5. Data: 2009-10-27 23:19:36
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    sundayman pisze:

    > chyba że głośniki 100V to wtedy może być i 300m :)

    Albo po co się tak ograniczać - głośniki z własnym wzmacniaczem zasilane
    230V, a sygnał ciągniemy światłowodem. Przy kilku kilometrach nie będzie
    problemu (o ile weźmiemy do tego światłowód, a nie plastikową
    popierdułkę "toslinkową").

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-10-28 01:05:37
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    odległośc niewazna, ważne aby oba głośniki miały kable o tej samej dlugości.

    --
    VSS http://vss.pl
    PZK - Piraci Z Karaibów

  • 7. Data: 2009-10-29 22:13:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    VSS pisze:

    > odległośc niewazna, ważne aby oba głośniki miały kable o tej samej dlugości.

    A to akurat jest w szerokim zakresie mało istotne. Policz sobie, jak
    szybko przewód miedziany przewodzi prąd (AFAIR 2/3 prędkości światła) i
    o ile czasu później dojdzie sygnał przewodem np. 20m w stosunku do
    przewodu 10m.

    Znacznie ważniejsza jest jednakowa odległość każdego z pary głośników od
    słuchacza - dźwięk w powietrzu jest dużo wolniejszy a już pojedyncze
    milisekundy robią różnicę przy odsłuchu.

    No chyba że piszemy o najbardziej podłym kablu, gdzie parametry kawałka
    20m różnią się już znacząco od 10m.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-10-29 22:39:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    > słuchacza - dźwięk w powietrzu jest dużo wolniejszy a już pojedyncze
    > milisekundy robią różnicę przy odsłuchu.

    Pojedyncze milisekundy, konkretnie trzy, to różnica jednego metra.
    Jeśli ktoś uważa, że różnica jest katastrofalna, to powinien w ogóle
    zrezygnować z głośników i używać wyłącznie słuchawek.

    > No chyba że piszemy o najbardziej podłym kablu, gdzie parametry kawałka
    > 20m różnią się już znacząco od 10m.

    W każdym kablu istotne parametry odcinka 20mm różnią się od odcinka
    10m dwukrotnie, czyli o 100%. No chyba że kabel bardzo podły, wtedy
    różnica może odbiegać od 100%. Ważne jest co innego -- jak ta różnica
    parametrów wpływa na różnicę całości obwodów lewego i prawego głośnika.
    W pewnych realnych przypadkach wpływ ten może nie być zaniedbywalny.

    --
    Jarek