  • Data: 2018-06-30 10:21:47
    Temat: Maksymalny rozmiar dwustronnego amatorskiego PCB
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam pytanie dotyczące kwestii czysto praktycznej.
    Mianowicie jak duża może być dwustronna płytka wykonywana amatorsko,
    metodą "na kopertę"? W którym momencie zgranie ze sobą obydwu warstw
    zaczyna być problematyczne?

    Do tej pory zrobiłem trochę dwustronnych płytek, ale tylko budując
    miniaturowe urządzenia z elementami SMD. Bok płytki nigdy nie miał
    więcej niż 10 cm. Teraz jednak trochę eksperymentuję z konstrukcjami
    retro i po doświadczeniu kłopotów z kynarem i płytkami uniwersalnymi
    postanowiłem jednak wykorzystać do tego PCB.

    Czy płytka o boku powiedzmy 20 cm będzie jeszcze wykonalna?

    I tak swoją drogą: montując układ cyfrowy na scalakach w obudowach DIP
    powinienem zalać wszystko polem masy, czy wskazane jest prowadzenie masy
    jako osobnej ścieżki?