  • 1. Data: 2006-05-16 23:06:48
    Temat: Mała sieć blokowa a prawo
    Od: "KM" <k...@p...onet.pl>

    Witam!!
    Nie jestem pewien czy pisze ten mail na właściwą grupę ale mimo wszystko
    spróbuje. Mam małą sieć w bloku na DSL-u od Tepsy. Założyłem ją kilka lat
    temu dla kilku sąsiadów a sieć się teraz rozłosła i jest około kilkunastu
    mieszkań. Sieć działa w miarę sprawnie i jak łatwo się domyśleć jest nie
    komercyjna. Nadpłaty składki idą głównie na robudowę serwerka i naprawy.
    Pytanie brzmi - co najprościej zrobić żeby nie podpaść pod jakiś urząd
    (głównie chodzi o Urząd Skarbowy)??

    Kolombek.

  • 2. Data: 2006-05-16 23:09:14
    Temat: Re: Mała sieć blokowa a prawo
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    KM napisał(a):

    > Pytanie brzmi - co najprościej zrobić żeby nie podpaść pod jakiś urząd
    > (głównie chodzi o Urząd Skarbowy)??

    Nie tylko skarbowy, ale i UKE.

    http://www.trzepak.pl/

    M.

  • 3. Data: 2006-05-17 06:50:09
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "KM" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > komercyjna. Nadpłaty składki idą głównie na robudowę serwerka i naprawy.
    > Pytanie brzmi - co najprościej zrobić żeby nie podpaść pod jakiś urząd

    Mieścić się w limicie dochodu zwolnionego od podatku?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2006-05-17 07:57:49
    Od: "KM" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:e4eh77$kqg$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    >

    > Mieścić się w limicie dochodu zwolnionego od podatku?
    >
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Przeważnie jest Pan bardziej "rozpisany" ;) Poprosze konkretniej

    Kolombek

  • 5. Data: 2006-05-17 11:28:52
    Od: "EvalDl" <e...@o...pl>

    "KM" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:e4eh77$kqg$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Założyć z ludkami stwoarzyszenie, nie osiągające zysków, zarejestrować się w
    UKE i chyba tyle. Przynajmniej tak mi się wydaje. Najlepiej to zadzwonić do
    UKE i się dowiedzieć.

  • 6. Data: 2006-05-17 15:02:40
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "KM" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przeważnie jest Pan bardziej "rozpisany" ;) Poprosze konkretniej

    Jest kwota zwolniona od podatku, chyba ze 3000 zł/rok.
    Jeżeli się mieścisz w obrocie, to spoko. Jeżeli masz jeszcze inne dochody,
    np z pracy, to wystarczy ująć przychody z sieci do zeznania. Mogę się mylić.
    Większa sieć, to albo kosztowne stowarzyszenie, albo działalność. Wtedy
    osiągasz moment, kiedy to się po prostu nie opłaca, bo działalność kosztuje
    zus itp.
    Możesz też robić to na lewo, aż ktoś w końcu stwierdzi, że ma zbyt mały
    transfer i zakabluje Cię do skarbowego.

  • 7. Data: 2006-05-17 16:36:27
    Od: "KM" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:e4fe36$9v8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > transfer i zakabluje Cię do skarbowego.
    >
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Przestudiowałem już na trzepaku opcje na stowarzyszenie i na działalność, i
    niezbyt mi się to podoba. Straszna biurokracja. Czemu to taki problem, że
    kilku znajomych chce mieć tańszy i lepszy dostęp do internetu??

    Kolombek

  • 8. Data: 2006-05-17 19:28:55
    Od: Bulba <b...@i...pl>

    KM <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Przestudiowałem już na trzepaku opcje na stowarzyszenie i na działalność, i
    > niezbyt mi się to podoba. Straszna biurokracja. Czemu to taki problem, że
    > kilku znajomych chce mieć tańszy i lepszy dostęp do internetu??

    Zapytaj tych, na których głosowałeś w ostatnich wyborach do parlamentu.
    Wiem, śmierdzi to naiwnością. Niemniej jednake prawda jest taka, że prawo
    stanowią prawodawcy, na których (nie koniecznie tych których ostatecznie
    to prawo stanowić będą) głosowałeś, więc poproś ich życzliwie, by zapracowali
    na Twoje poparcie, lub na dietę którą dostają. W przeciwnym wypadku są dość
    spore szanse, że kilku znajomych chcących pójść sobie na piwo będzie
    "takim problemem" w przyszłości ;)

    Pozdrawiam,

    Bulba

    BP, NMSP + PS: Do wyboru miałem zasugerowanie, byś kupił sobie kamizelkę
    kuloodporną a potem z biurokracją walczył z wykorzystaniem karabinu
    maszynowego... Wydaje mi się że upierdliwość w stosunku do "wybrańców
    społeczeństwa" podpada pod niższą szkodliwość społeczną ;)

    --
    "It's better to keep your mouth shut and be thought a fool than to
    open it and remove all doubt."

  • 9. Data: 2006-05-17 20:18:24
    Od: "Dyzmund" <n...@c...spamu.pl>

    w sposobie "na działalność" można uniknąć ZUSu rerestrując ją na rolnika.
    Póki podatek roczny nie przekroczy chyba 2604 zł ZUSu nie odwiedzasz
    jedynie płacisz podwójny KRUS (251x2 kwartalnie).
    Dyzmund

  • 10. Data: 2006-05-18 10:25:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    KM napisał(a):

    > Głosowałem wcześniej na UPR a ostatnio na PO - jedni i drudzy prawa nie
    > stanowią ;) Chyba ??

    Dobra. Nie przejmuj się głosowaniem, skup się na przycinaniu cytatu, ok
    ;)

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.