  • 1. Data: 2016-04-21 12:58:40
    Temat: Maly ASUS duzy PROBLEM
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam,

    pojawił się tutaj niedawno wątek dotyczący Asusa EEE PC 901:
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.comp.pece
    t/i1YlkJr2sRQ

    W wątku tym autor pisze, ze założył do tego komputera dysk 64GB.
    Oryginalny w tym komputerze ma 4GB - więc mieści się tam tylko windows XP, i to
    okrojony pod n-Lite.

    Mam takiego trupka:
    1) https://pl.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC
    lub
    2) https://en.wikipedia.org/wiki/Asus_Eee_PC
    w wersji z dyskami 4GB (usuwalny/wymiennay) + 8GB.
    4gb działa szybko, 8GB to porażka.

    Prośba:
    1. możecie mi wskazać (link www) w jakimś sklepie lub portalu, jaki dysk mogę założyć
    bezproblemowo do tego komputera? 32 GB - 64 GB - bez znaczenia, tani = lepszy.
    Możecie nawet wskazać używany, byle działał.
    Słyszałam/czytałam kiedyś, że nie wszystko pracuje w tym specyficznym komputerze.

    2. Czy to prawda, że nawet jeśli uda mi się dostać większy dysk do tego ASUSA (np. 32
    lub 64), to trzeba jakieś przeróbki robić w oprogramowaniu?
    Coś mi gdzieś dzwoni,że trzeba coś zmieniać, chyba w BIOS, żeby ten komputer
    (chipset?) widział większy dysk niż oryginalny 4GB.
    Możecie mi więc bardzo poproszę podpowiedzieć co i gdzie trzeba zmienić?

    Dziękuję,
    Majka

  • 2. Data: 2016-04-21 15:12:13
    Temat: Re: Maly ASUS duzy PROBLEM
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-04-21 o 12:58, Majka pisze:
    > Możecie mi więc bardzo poproszę podpowiedzieć co i gdzie trzeba zmienić?

    Zobacz ten filmik:

    https://www.youtube.com/watch?v=vaOjYGYoB8k

    Z czego co widzę to da się ALE trzeba mieć odpowiedni dysk do tego, poza
    tym jak ktoś napisał to niby złącze jest mini PCI-E ale są rozwiązania
    gdzie daje się założyć dysk mSATA. Ogólnie to bardzo kiepski model jeśli
    chodzi o upgrade, a są modele gdzie 4GB jest przylutowane na płycie na
    stałem i nie da się rozbudować.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2016-04-21 21:58:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-21 o 15:12, Chris pisze:
    > (...)
    > chodzi o upgrade, a są modele gdzie 4GB jest przylutowane na płycie na
    > stałem i nie da się rozbudować.

    A myślisz, że jak się przerabiało np. ZX, Amigi czy pierwsze PC-ty?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-04-22 08:17:36
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-04-21 o 21:58, Adam pisze:

    > A myślisz, że jak się przerabiało np. ZX, Amigi czy pierwsze PC-ty?

    Zależy co, czasami wymagało to lutownicy a czasami wsadzało się
    dodatkowy moduł do środka albo dodawało na zewnątrz.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2016-04-22 15:13:01
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Thu, 21 Apr 2016 21:58:01 +0200, Adam wrote:

    > A myślisz, że jak się przerabiało np. ZX, Amigi czy pierwsze PC-ty?

    Zwłaszcza te lutowane powierzchniowo...

    --
    howgh
    szemrany

  • 6. Data: 2016-04-24 15:47:58
    Od: Radosław Sokół <r...@g...one.pl>

    W dniu 22.04.2016 o 15:13, szemrany pisze:

    > Zwłaszcza te lutowane powierzchniowo...

    Amigi były już w sporej części lutowane powierzchniowo.

    Zerknij sobie na YouTube to zobaczysz jakie cuda ludzie robią
    w *domowych warunkach* z wymianą układów lutowanych powierzch-
    niowo. Ba, nawet z BGA w sumie nie ma *aż* takich wielkich
    problemów.

    """""""|
    | | |
    ......./