  • 1. Data: 2011-09-26 21:27:24
    Temat: Mam włączoną blokadę połączeń anonimowych i nie zawsze działa.
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Zamówiłem przez błękitną linię blokadę połączeń anonimowych. Wszystko jest
    pięknie bo sprawdzałem przez komórkę ale czasami się taki delikwent
    prześliźne. Dlaczego nie zawsze ta usługa działa? Dzwonili ostatnio do mnie
    z banku i instytutu badania opini publicznej. Wszystko to połączenia
    anonimowe. Na wyświetlaczu mam wtedy kreski. TPSA zamiast je zablokować
    przepuściła je dalej. Sprawdzali już linię i ELTEL twierdził że linia jest
    OK i problem jest po stronie TEPSY. Gdzie szukać błędu?

  • 2. Data: 2011-09-26 21:35:39
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 26 Wrz, 23:27, "rageofhonor" <w...@w...pl> pisze...
> [...]
    > przepuszcza je dalej. Sprawdzali już linię i ELTEL twierdzi że linia jest
    > OK i problem jest po stronie TEPSY. Gdzie szukać błędu?

    Czy Twój telefon (wyświetlacz) rozróżnia połączenia anonimowe od
    połączeń bez identyfikacji?

    Ircys

  • 3. Data: 2011-09-26 21:44:13
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 26 Sep 2011 23:27:24 +0200, "rageofhonor" <w...@w...pl> wrote:

> [...]
    >przepuściła je dalej. Sprawdzali już linię i ELTEL twierdził że linia jest
    >OK i problem jest po stronie TEPSY. Gdzie szukać błędu?

    nie dzwonili do ciebie z banku, tylko z call center, u ktorego to bank
    zamowil usluge "dreczycielstwa". Takie call center ma duzo mozliwosci
    kombinowania przy identyfikacji. Wiec mozna przyjac, ze jak na
    wyswietlaczu wyswietlaja ci sie glupoty, lub brakuje identyfikacji, to
    na 1000% dzwonia cwaniaczki i wtedy nie nalezy odbierac takich
    polaczen. No bo skoro masz wlaczona blokade, a ktos sie przeslizgnal,
    to znaczy ze kombinuje.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2011-09-26 22:01:29
    Temat: Re: Mam włšczonš blokadę połšczeń anonimowych i nie zawsze działa.
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-09-26 23:44, a...@p...pl pisze:

> [...]
    > na 1000% dzwonia cwaniaczki i wtedy nie nalezy odbierac takich
    > polaczen. No bo skoro masz wlaczona blokade, a ktos sie przeslizgnal,

    Mało tego, ZTCW to w sygnalizacji SS7 dowolny ciąg ASCII może być
    "numerem telefonu", chociaż centrale są normalnie skonfigurowane tak,
    żeby odrzucać wszystko co nie jest cyframi 0-9. Ale być może że taki
    call center wysyła jako numer minusy (kreski) i oprogramowanie centrali
    omyłkowo przepuszcza, no bo niby identyfikacja jest. Właściwie
    podchodziłoby to pod ten paragraf, z którego zamknęli tą stronę "wykręć
    numer".

  • 5. Data: 2011-09-26 22:39:52
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-09-26 23:27, rageofhonor pisze:
> [...]
    > prześliźne. Dlaczego nie zawsze ta usługa działa? Dzwonili ostatnio do
    > mnie z banku i instytutu badania opini publicznej. Wszystko to

    Anonimowe czy zastrzeżone?
    Blokada ACR działa wtedy, gdy dzwoniący wysyła identyfikację, ale z
    informacją o numerze zastrzeżonym. Jeśli numer w ogóle nie jest
    wysyłany, ACR nie działa.
    Miało to uzasadnienie, gdy w sieci działały starsze i nowsze centrale.
    Te pierwsze nie wysyłały w ogóle identyfikacji ale nie "z winy"
    abonenta, tylko z powodów technicznych.

    Na wyświetlaczu mam wtedy kreski. TPSA zamiast je
    > zablokować przepuściła je dalej. Sprawdzali już linię i ELTEL twierdził
    > że linia jest OK i problem jest po stronie TEPSY. Gdzie szukać błędu?

    LOL. Myślałem, że już przez lata czegoś się na błękitnej nauczyli.
    Rozumiem, że przysłali montera do sprawdzenia, czy druty nie zaplątały
    się w gałęzie? :-)))

  • 6. Data: 2011-09-26 23:05:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > LOL. Myślałem, że już przez lata czegoś się na błękitnej nauczyli.
    > Rozumiem, że przysłali montera do sprawdzenia, czy druty nie zaplątały
    > się w gałęzie? :-)))

    Tu się nie ma z czego śmiać. Tepsa zawsze działa na opak i robi odwrotnie
    niż by w danej sytuacji wypadało. Jak u mnie nie działała identyfikacja
    i nie dało się niczego przefaksować (choć od biedy było słychać co ktoś
    mówi z drugiej strony), to sprawdzali *wyłącznie* centralę, a konkretnie
    system bilingowy. Montera do linii za nic w świecie nie chcieli wysłać.
    Abonent składa reklamację, że nie udało mu się wysłać faksu na numer XYZ,
    mimo kilkunastu prób, to my mu pokażemy, że w bilingu takie połączenia są,
    więc wszystko w porządku. (W końcu się okazało, że przyczyną niedziałania
    był ptaszek, który był łaskaw umieścić w łączówce guano o charakterystyce
    nieliniowej.)

    Tutaj jak rozumiem, osoba diagnozująca usterkę i wysyłająca montera
    do linii, przyjęła roboczą hipotezę, że centrala blokuje rozmowę, ale
    z powodu uszkodzonego drutu połączenie przebija się dalej i dociera do
    aparatu abonenta. Nie wiem, może tepsa ma teraz sieć łączności opartą
    na medium neutrinowym? Neutrina podobno potrafią przekroczyć prędkość
    światła. A sygnalizacja wciąż tradycyjna, powolna, i stąd takie działanie.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2011-09-26 23:27:49
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:j5quri$mq7$1@news.onet.pl...
    > LOL. Myślałem, że już przez lata czegoś się na błękitnej nauczyli.
    > Rozumiem, że przysłali montera do sprawdzenia, czy druty nie zaplątały się
    > w gałęzie? :-)))

    Chcieli wysłać montera tylko im z trudem ten pomysł z głowy wybiłem.

    Ostatnio jak zgłaszałem ten sam problem to babka się pyta czy ktoś będzie w
    domu.
    To ja na to: Dlaczego?
    Ona na to: gdyby monter miał sprawdzać instalację w mieszkaniu.
    To ja jej na to że: z moją instalacją jest wszystko dobrze. Można dzwonić,
    odbierać połaczenia i nawet blokuje zastrzeżony z komórki. Mowiłem poraz
    któryś że blokada nie zadziałała w tym przypadku i problem nie jest po mojej
    stronie tylko TPSA. To zlecila badanie lini ELTELowi który jak już pisałem
    stwierdził że wszystko jest OK i problem leży po stronie TPSA.

    To jest chore.

  • 8. Data: 2011-09-27 07:10:41
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 27 Sep 2011 01:27:49 +0200, "rageofhonor" <w...@w...pl> wrote:

> [...]
    >stronie tylko TPSA. To zlecila badanie lini ELTELowi który jak już pisałem
    >stwierdził że wszystko jest OK i problem leży po stronie TPSA.

    u mnie podobnie bylo, jak zglaszalem problem z Neofonem (na moim
    sprzecie voip). Pani stwierdzila, ze sprawdzi konfiguracje....Usmialem
    sie. Znam troche tych ludzi i nie sadze, aby 99% udaloby sie cos
    wskurac. Oni jak slysza, ze maja uruchomic DSL u klienta i maja sie
    posluzyc komputerem, to blady strach na nich pada. Pewnie uogolniam.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2011-09-27 19:03:55
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    >To zlecila badanie lini ELTELowi który jak już pisałem stwierdził że
    >wszystko jest OK i problem leży po stronie TPSA.
    >
    > To jest chore.

    zwykla statystyka
    znaczna wiekszosc rzeczywistych uszkodzen ma charakter liniowy
    nawet jesli uszkodzenie jest centralowe, to wysyla sie montera
    nawet, jesli monter nie ma zupelnie nic do roboty, to wysyla sie montera
    albo glupota, albo tak jest taniej
    rzadko mozna trafic na rozsadnego czlowieka, ktory nie patrzy wasko w
    skrypt, tylko uzywa rozumu i jesli widzi, ze uszkodzenie nie jest liniowe,
    to od razu zaczyna wlasciwe dzialania
    szkoda kasy i czasu, ale slupki rzadza

  • 10. Data: 2011-09-27 19:50:40
    Od: Smok Eustachy <s...@p...onet.pl>

    On 27.09.2011 00:39, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
    /.../
    > LOL. Myślałem, że już przez lata czegoś się na błękitnej nauczyli.
    > Rozumiem, że przysłali montera do sprawdzenia, czy druty nie zaplątały
    > się w gałęzie? :-)))

    Już pisałem, że nie wszyscy operatorzy oferują usługę identyfikacji. Jak
    nie udostępnia inny operator takiej funkcji to rozmowa przejdzie.

    Problem jest niszowy.