  • 1. Data: 2012-07-19 23:11:26
    Temat: Mandat z wideorejestratora w sytuacji ewidentnego łamania przepisów przez policjantów
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Autostrada A2 - aktualnie zajebista alternatywa dla DK8.

    Czasy z Wrocławia do Warszawy znów oscylują w okolicy 3:30/4:00
    pomiędzy centrum Wrocławia a Warszawy.

    Trasa przez A2 ma mały mankamencik - odcinek 20-30 km z
    ograniczeniem do 70 km/h. Nikt tych 70 km/h nie przestrzega,
    praktycznie każdy leci tym odcinkiem prędkościami
    autostradowymi. Wracałem nią wczoraj wieczorem do Wrocławia i
    obserwowałem istne żniwa oznakowanych i nieoznakowanych samochodów.

    Sytuacja realna z wczoraj. Jadę A2 - na pierwszych 2 km
    ograniczenia na "poboczu" stoi pacjent i wideorejestrator - na
    mur beton dostał mandacik za nieprzestrzeganie wzmiankowanej 70
    ... jadę dalej ... po chwili jazdy kolumnę w której jadę (kryłem
    się w środku peletonu z wiadomych przyczyn) dolatuje wideo i
    ściąga kolesia dwa auta za nami (mieliśmy 140/70) ... Wideo
    dokładnie to samo, które mijaliśmy. Nie trzeba być faryzeuszem,
    by domyśleć się, że wideorejestrator by nas dojść musiał ostro
    łamać przepisy, po to by "zrównać" się z piratami, nagrać
    zawodnika i zdjąć na pobocze.

    Wiadomo - wykroczenie ewidentne. Przyjmujemy mandat. Ale co
    dalej ? Kierujemy "i vice versa" wniosek do sądu o ukaranie
    policjantów którzy nas zatrzymali ? Mając nagranie z kamerki
    (mijanie radiowozu a następnie zatrzymanie nas przez ten sam
    radiowóz parę minut później) z łatwością wykażemy, że musieli
    ciąć POWYŻEJ 140 km/h by nas dojść ...

    Czy znów znalazłby się odważny sędzia by jebnąć punktami i kara
    pieniężną dla funkcjonariusza drogówki ?

  • 2. Data: 2012-07-19 23:56:27
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Czy znów znalazłby się odważny sędzia by jebnąć punktami i kara
    > pieniężną dla funkcjonariusza drogówki ?

    Raczej nie. Z tego co czytałem jest coś takiego "kontratyp pozaustawowy" i
    pałka moze Cie gonić i łamać sobie przepisy - nawet nieoznakowany.

  • 3. Data: 2012-07-20 00:14:33
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-07-19 23:56, Arbiter pisze:

    > Raczej nie. Z tego co czytałem jest coś takiego "kontratyp pozaustawowy" i
    > pałka moze Cie gonić i łamać sobie przepisy - nawet nieoznakowany.

    Ale w tym przypadku on nie goni wykroczeniowca. Nie widzi go,
    nie wie, że ktoś 3 km przed nim popełnia wykroczenie ...
    zapierdala na potęgę ... i dochodzi kogoś zapierdalającego mniej
    ... zrównuje się, mierzy ... i MA !!!

    W tej sytuacji, jakby nagrywali non stop byłby dowód przeciwko
    policjantom, że mimo braku widocznego "zagrożenia w ruchu
    drogowym" sami przeginali przepis ...

    IMHO takie nagranie (u mnie np) wykazałoby z łatwością, że nie
    mając mnie na uwadze/celowniku przegięli ostro pałę ... doszli
    do kozła ofiarnego i skasowali. Lecz oni nie nagrywają non stop
    imho, albo do sądu przedstawiają tylko ułamek nagrania ...
    nagranie wzbogacone o twój materiał - mogłoby odwrócić sytuację
    (wystarczy powołać biegłego do wyliczenia ile minimum musieli
    zapierdalać by cie dojść) ... i można by policjanta skasować na
    zabranie prawka ...

    No ale mimo tego, że służbowo zajmuję się kontaktami z sądami -
    nie wierzę w bezstronność i ślepotę temidy ...

  • 4. Data: 2012-07-20 00:33:25
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Ale w tym przypadku on nie goni wykroczeniowca. Nie widzi go,

    moze widział jak przejechał gdy trzymał poprzedniego. Gonił potem 200kmh

    > W tej sytuacji, jakby nagrywali non stop byłby dowód przeciwko
    > policjantom, że mimo braku widocznego "zagrożenia w ruchu
    > drogowym" sami przeginali przepis ...

    mozesz spróbować. ZTCW oni mają przepis i nagrywają od wyjazdu z bazy do
    powrotu

    > do kozła ofiarnego i skasowali. Lecz oni nie nagrywają non stop
    > imho, albo do sądu przedstawiają tylko ułamek nagrania ...
    > nagranie wzbogacone o twój materiał - mogłoby odwrócić sytuację

    możesz złożyć zawiadomienie na komendę o podejrzeniu popełnienia wykroczenia
    przez funkcjonariusza.

    Trochę czytalem o temacie bo mnie gonili 140kmh po zabudowanym. Ale po tym
    co przeczytalem dalem sobie siana

  • 5. Data: 2012-07-20 00:48:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rafał "SP" Gil u...@m...pl ...

> [...]
    > ciąć POWYŻEJ 140 km/h by nas dojść ...
    >
    > Czy znów znalazłby się odważny sędzia by jebnąć punktami i kara
    > pieniężną dla funkcjonariusza drogówki ?

    ale zrobiłes tak, czy tylko gadasz?

  • 6. Data: 2012-07-20 01:14:55
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-07-20 00:33, Arbiter pisze:

    > moze widział jak przejechał gdy trzymał poprzedniego. Gonił potem 200kmh

    Jechał pan BZIUUUUUM a miał RAM PAM PAM PAM PAM ?

    > mozesz spróbować. ZTCW oni mają przepis i nagrywają od wyjazdu z bazy do
    > powrotu

    Mam nadzieję ... jeli się na A2 nadzieję ...

> [...]
    > przez funkcjonariusza.
    > Trochę czytalem o temacie bo mnie gonili 140kmh po zabudowanym. Ale po tym

    No a ja bym nie chciał, jeśli już wpadnę na tej kretyńskiej
    siedemdziesiątce.

  • 7. Data: 2012-07-20 01:15:22
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-07-20 00:48, Budzik pisze:

    > ale zrobiłes tak, czy tylko gadasz?

    A przeczytasz ze zrozumieniem ?

  • 8. Data: 2012-07-20 07:13:56
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Czy znów znalazłby się odważny sędzia by jebnąć punktami i kara
    > pieniężną dla funkcjonariusza drogówki ?

    Na 99% wykręcą się że np. niby jechali sobie 70 a tu ktoś zapyla 140. Więc
    musieli dac gazu żeby dogonić go i nagrać. A i to nawet może byc prawda a
    nie głupie naciąganie faktów. IMO w sądzie nie ma szans.

  • 9. Data: 2012-07-20 08:56:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Agent w...@o...eu ...

    > Na 99% wykręcą się że np. niby jechali sobie 70 a tu ktoś zapyla 140.
    > Więc musieli dac gazu żeby dogonić go i nagrać. A i to nawet może byc
    > prawda a nie głupie naciąganie faktów. IMO w sądzie nie ma szans.

    ale jakie to ma znaczenie?
    Jeżeli chcieli gonić, mają ku temu odpowiednie możliwości czyli oznakowanie
    samochodu uprzywilejowanego.

  • 10. Data: 2012-07-20 08:56:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rafał "SP" Gil u...@m...pl ...

    > A przeczytasz ze zrozumieniem ?

    szkoda, mieli byśmy badanie empiryczne, a tak...