  • 1. Data: 2012-07-19 23:09:11
    Temat: wymiana oleju co 45kkm i przebieg 900kkm
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Jest sobie gosc który jezdzi fabią 1 TDI 1,9 105KM

    i teraz ciekawostki
    - olej wymienia co 45kkm
    - średnie spalanie na odcinku 920tys km to 3,7l/100, najmniejsze to 3,3
    - jezdzi na ciągle oryginalnym turbo

    Dosyć fascynująca sprawa jeśli chodzi o ecodriving. To co mnie dziwi i
    dotychczasowe moje przekonania obala to
    - fakty wskazują, że przy zamulaniu turbo wcale się nie psuje
    - oleju wcale nie trzeba tak często wymieniać

    A może turbo w tej fabii nie ma zmiennej geometrii i nie zacierają się
    "kierownice"?
    filmik tutaj
    http://www.youtube.com/watch?v=RjTsBnDPF4o&feature=p
    lcp

  • 2. Data: 2012-07-19 23:21:05
    Temat: Re: wymiana oleju co 45kkm i przebieg 900kkm
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-07-19 23:09, Arbiter pisze:
> [...]
    > dotychczasowe moje przekonania obala to
    > - fakty wskazują, że przy zamulaniu turbo wcale się nie psuje

    Przy ecodrivingu turbo mało pompuje i IMO dużo dłużej wytrzyma. Nie wiem
    co jak się zapiecze "kierownica". Jeśli sprężarka nie przeładowuje (nie
    pompuje za dużo), to IMO nic złego się nie dzieje.

    > - oleju wcale nie trzeba tak często wymieniać

    tutaj nie byłbym pewien. Przy ecodrivingu może i tak, turbo prawie nie
    pracuje, więc może rzadsze wymiany oleju nie wpływają tak źle na turbo.

    > A może turbo w tej fabii nie ma zmiennej geometrii i nie zacierają się
    > "kierownice"?

    nie wiem. Jestem ciekaw co ze sprzęgłem (dwumasa), czy mu padało, czy nie.

    --
    pozdro
    W.

  • 3. Data: 2012-07-19 23:39:57
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "V-Tec" <v...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Przy ecodrivingu turbo mało pompuje i IMO dużo dłużej wytrzyma. Nie wiem
    > co jak się zapiecze "kierownica". Jeśli sprężarka nie przeładowuje (nie
    > pompuje za dużo), to IMO nic złego się nie dzieje.

    ale wiesz, ze oszczędna jazda to wcale nie ślamazarna jazda i żeby uzyskać
    niskie wartości średniego spalania należy stosunkowo dynamicznie
    przyspieszać do żadanej prędkości a później dopiero utrzymywać ja na
    możliwie wysokim biegu. Cały myk oszczędnej jazdy to nie powolne
    przyspieszenia, a możliwie dalekie przewidywanie sytuacji na drodze i
    dostoswanie do nich swojego stylu jazdy w taki sposob aby tracić jak
    najmniej z pędu i nie musieć sie ponownie rozpędzać.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 4. Data: 2012-07-19 23:47:02
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

    ROTFL.

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2012-07-19 23:55:51
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > ale wiesz, ze oszczędna jazda to wcale nie ślamazarna jazda i

    OK

    > żeby uzyskać niskie wartości średniego spalania należy
    > stosunkowo dynamicznie przyspieszać do żadanej prędkości a

    OK

    > później dopiero utrzymywać ja na możliwie wysokim biegu. Cały

    A tu mam w oparciu o "dynamizer" BMW i komp pokładowy w
    renówkach i skodach spostrzeżenie, że trzeba obserwować 3
    wartości: obroty/prędkość/i zuzycie wg kompa. Można na prostej
    jechać 120 km/h (przy bezwietrznej pogodzie) i mieć spalanie 7
    albo 5 litrów ... bardzo często ujęcie gazu nie zmieni
    obrotów/prędkości a spalanie i owszem ... głównie dotyczy to
    wznieśnień i zjazdów ... bardzo często "ecodriving" pozwala
    (góra św. Anny) dojść do VMAX przy minimalnym spalaniu ... więc
    nie koncentrowałbym się na haśle UTRZYMANIE ZAŁOŻONEJ PRĘDKOŚCI
    ... gdyby tak było, to miast lecieć ze spalaniem 3 litry z
    świętej anki 170 km/h jechałbym z zbliżonym spalaniem 120 km/h ...
    > dalekie przewidywanie sytuacji na drodze i dostoswanie do nich
    > swojego stylu jazdy w taki sposob aby tracić jak najmniej z pędu
    > i nie musieć sie ponownie rozpędzać.

    I oto chodzi i oto chodzi ... co ciekawe - im bardziej
    koncentrujemy się na ecodrivingu z braniem pod uwagę wszystkich
    jego składowych - okazuje się, że cholernie często doganiamy
    wielokroć na trasie "zapierdalaczy" ...

  • 6. Data: 2012-07-20 00:48:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Arbiter n...@h...com ...

    > - olej wymienia co 45kkm

    jaki olej?

  • 7. Data: 2012-07-20 00:54:58
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Budzik wrote:

    > jaki olej?
    zwykły, nie long life i nie ten do smażenia ryb w kołobrzegu

  • 8. Data: 2012-07-20 08:58:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > i teraz ciekawostki
    > - olej wymienia co 45kkm
    > - średnie spalanie na odcinku 920tys km to 3,7l/100, najmniejsze to 3,3

    Te warianty się wykluczają.

  • 9. Data: 2012-07-20 17:44:47
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > dostoswanie do nich swojego stylu jazdy w taki sposob aby tracić jak
    > najmniej z pędu i nie musieć sie ponownie rozpędzać.

    spoko, to wiem :) Moim zdaniem przy przyspieszaniu nie powinno się
    przesadzać z gazem (powiedzmy bez przesady w żadną ze stron ;).

    pozdro
    W.

  • 10. Data: 2012-07-20 19:36:02
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > się, że cholernie często doganiamy wielokroć na trasie "zapierdalaczy" ...

    eee to zjawisko stało sie dla mnie już tak powszednie, ze przestałem na nie
    zwracać uwage. Na trasie Leszno-Poznań nie ma praktycznie ani razu takiego
    przejazdu, zeby mnie na początku nie wyprzedził w najgorszym z możliwych
    miejsc jakiś mistrz, przecinając podwójną ciągłą, wciskając sie na
    trzeciego, zmuszając do hamowania tych przede mną, który finalnie do
    Poznania dojeżdza w zasięgu mojego wzroku (czasem przed, czasem za)...