  • 1. Data: 2013-06-24 15:35:20
    Temat: Mapowanie hotpiksela. Jaki soft?
    Od: Radek <R...@y...com>

    Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jakiego użyć programu do zniwelowania hotpiksela? (w
    kolorze czerwonym). Chodzi mi o jego usunięcie na wielu zdjęciach jednocześnie, bez
    obróbki zdjęć pojedynczo. Wspomniany piksel występuje praktycznie na wszystkich
    zdjęciach i w dokładnie tym samym miejscu. Body to Fuji S2 Pro. Czy jest to możliwe w
    którejś z okrojonych wersji Adobe PS (np. Elements czy Lightroom)? Nie chciałbym
    inwestować w jakieś specjalistyczne zważywszy na fakt, że problem jest dość błahy
    (ale lekko irytujący jednocześnie). Czy jest może jakaś prostsza metoda? Z góry
    dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2013-06-24 19:41:21
    Temat: Re: Mapowanie hotpiksela. Jaki soft?
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Radek napisał:
> [...]
    (ale lekko irytujący jednocześnie). Czy jest może jakaś prostsza metoda? Z góry

    Zależy co kto rozumie pod pojęciem prostego...

    Dla jednego:
    convert input -region 3x3+0+0 -morphology DilateIntensity Ring:1.5 output

    Wszystkie
    mogrify -region 3x3+0+0 -morphology DilateIntensity Ring:1.5 *.jpg

    +0+0 - zamienić na współrzędne piksela -1 piksel (liczenie zaczyna się
    od zera)

    m.

  • 3. Data: 2013-06-25 10:12:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Radek:

> [...]
    (ale lekko irytujący jednocześnie). Czy jest może jakaś prostsza metoda? Z góry

    ACR sam to wycina przy odszumianiu. Pokaż jakiegoś rawa.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com