  • 1. Data: 2013-06-25 19:39:03
    Temat: WiFi w karcie SDHC
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Jakie obecnie są najszybsze karty pamięci
    SDHC (od 8 GB do 32 GB) zaopatrzone w WiFi?

    Czy te poniższe dają tylko 10 MB/s w zapisie z aparatu na kartę?
    Ja chcę co najmniej 20 MB/s -- wolniejsze raczej odpadają.

    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/foto/2012/45/32-
    gigabajtowa-karta-pamieci-sd-z-modulem-wi-fi.aspx
    http://www.transcend-info.com/products/CatList.asp?F
    ldNo=24&LangNo=0&Func1No=0&Func2No=203

    I czy te karty pasują do tanich (ja mam 450D) lustrzanek Canona?
    Czy bez problemu połączą się z notebookiem (poza domem -- bezpośrednio)
    i (pośrednio, gdy będę w domu) z APkiem do którego podłączony będzie notebook?
    (lub kilka notebooków naraz)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2013-06-26 15:16:16
    Temat: Re: WiFi w karcie SDHC
    Od: Alfred Frater <a...@p...na.guglach.com>

    > Jakie obecnie są najszybsze karty pamięci

    > http://www.komputerswiat.pl/nowosci/foto/2012/45/32-
    gigabajtowa-karta-pamieci-sd-z-modulem-wi-fi.aspx
> [...]

    Odpowiedzi na Twoje pytania znajdują się w linkach która sam
    opublikowałeś, wystarczy się wczytać. Są tam karty 90MB/s a ich
    łączność z laptopem to chyba cel pomysłu więc powinno działać.

    Przez AP domyślam się, że zależy od typu AP. Jednak to funkcjonalność
    dla mnie kompletnie poza wyobraźnią. Zdjęcia trafiają do komputera i
    poruszają się ewentualnie w sieciach "komputerowych". I wolał bym aby
    się to odbywało bezpośrednio. No ale ok. Każdy chce mieć smartfona z
    450tki... ;)

    Mnie interesuje pewna praktyka takiej karty. Jak jest z jej zasięgiem
    w danych typach aparatów? No i czy taka karta może "siać" po wnętrzu
    aparatu zakłócając pracę elektroniki. Pewnie będzie to mocno uzależnione
    od modelu aparatu.

    Pozdrawiam.

    --
    Alfred Frater

  • 3. Data: 2013-06-26 20:25:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Alfred Frater" 51cae99e$0$1209$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > poruszają się ewentualnie w sieciach "komputerowych". I wolał bym aby
    > się to odbywało bezpośrednio. No ale ok. Każdy chce mieć

    Wracam do domu, gdzie mam laptopa podłączonego do APka. Po co mam go odłączać?

> [...]
    > w danych typach aparatów? No i czy taka karta może "siać" po wnętrzu
    > aparatu zakłócając pracę elektroniki. Pewnie będzie to mocno

    A czy jest ktoś, kto używa kart tego typu i może to używanie opisać?

    I jak wygląda dopisywanie koordynatów przez takie karty?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2013-07-04 12:31:45
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <51cae99e$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>,
    Alfred Frater <a...@p...na.guglach.com> wrote:

    > Odpowiedzi na Twoje pytania znajdują się w linkach która sam
    > opublikowałeś, wystarczy się wczytać. Są tam karty 90MB/s a ich
    > łączność z laptopem to chyba cel pomysłu więc powinno działać.

    Tez sie nad tym zastanawialem, ale prekosc zapisu/odczytu karty to jedna
    sprawa, a szybkosc i przepustowosc tego wi-fi to cos calkiem innego.
    Jakos tutaj producenci za bardzo sie nie chwala, a z recenzji w sieci
    jakos niewiele wynika (nie ma aktualnych testow, tak jakby nikt tego nie
    kupowal).
    --
    TA

  • 5. Data: 2013-07-04 18:22:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <T...@s...in.the.world>
    T...@n...atman.pl

> [...]
    > Jakos tutaj producenci za bardzo sie nie chwala, a z recenzji w sieci jakos
    niewiele wynika (nie ma aktualnych testow, tak jakby

    Karata jest sporym buforem, zatem nie musi mieć szybkiej łączności WiFi.

    Zdjęcia seryjne robimy często, więc karata musi szybko odbierać fotki
    z aparatu, ale rzadko robimy 500 zdjęć naraz. :) Mała szybkość transmisji
    (o ile nie jest skandalicznie mała, o ile nie daje symbolicznej łączności)
    nie jest dużym problemem. Pewnie ze 2 MB/s można uciągnąć. Czyli jedno
    zdjęcie nowego aparatu -- w ćwierć minuty. ;) A może to szybsze łącza
    i mamy nawet ;) 5 MB/s, czyli starym aparatem (z małą liczbą pikseli,
    z małymi RAWkami) otrzymamy 3 sekundy na zdjęcie...

    Seria 3 zdjęć to niby aż 10 sekund a w tym czasie mój aparat wykona ponad
    30 fotek, jednak zwykle nie robię 30 fotek naraz. Droższe aparaty mają
    większe bufory (mój ma 5 fotek lub 6 fotek -- zależnie od nastawionej
    czułości, bo im więcej ISO, tym większa RAWka) a to buforowanie też
    jakoś ratuje sytuację.

    Gdy człek chce wywalić 200 fotek -- może nadal przełożyć kartę z aparatu
    do czytnika, a gdy chce przesłać kilka fotek -- może to zrobić po WiFi.

    Dla mnie łączność WiFi przydałaby się do słania kilkunastu RAWek.
    Wyjmowanie i wkładanie karty niesie pewne ryzyko uszkodzenia aparatu,
    karty, zdjęć, czytnika...

    10 RAWek u mnie to około 150 MB, czyli ponad minuta ciągania przy szybkości
    2 MB/s -- a to typowa szybkość dla WiFi w standardzie g, jak... Jak gorsza
    szybkość? ;) I tylko do słania kilku czy kilkunastu fotek chcę tej szybkości.

    Przesłanie 16 GB jest raczej kłopotliwe nawet przy szybkości 10 MB/s -- a to
    szybkości rzędu 300 Mb/s marketingowego liczenia. 1600 sekund to niemal pół
    godziny. Dla 2 MB/s to kilka godzin.

    Czytnik na USB2 daje 20 MB/s lub więcej a na USB3 może ponoć dawać
    nawet 100 MB/s, ale nie każdy takie czytniki ma.

    Dla mnie starczy WiFi g i 20 MB/s z aparatu do karty, oby nie kosztowało zbyt dużo.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2013-07-07 16:03:44
    Od: Alfred Frater <a...@p...na.guglach.com>

    > Dla mnie starczy WiFi g i 20 MB/s z aparatu do karty, oby nie kosztowało
    > zbyt dużo.

    Znajomy, znajomego... ale opinie zebrałem: Może być przydatne ale
    niestety wolne. 1MB/s to "normalna prędkość". Pomimo tego, że na
    karcie napis 60MB/s. Potrafi urządzenie "zniknąć z sieci" lub parę minut
    się synchronizuje. Sporo kłopotów.

    Ja chyba nie będę testował tego na sobie.

    --
    Alfred Frater

  • 7. Data: 2013-07-08 03:05:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Alfred Frater" 51d97540$0$1447$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    synchronizuje. Sporo kłopotów.

    > Ja chyba nie będę testował tego na sobie.

    Ja raczej też nie chcę tego testować na sobie.
    Pewnie zanim te karty będą miały sens, wszystkie
    aparaty fotograficzne będą miały łączność WiFi
    w standardzie n z marketingową szybkością 300 Mb/s
    dające około 12 MB/s i odbiorniki GPS...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2013-07-17 02:25:32
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <51d97540$0$1447$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

    > niestety wolne. 1MB/s to "normalna prędkość". Pomimo tego, że na
    > karcie napis 60MB/s. Potrafi urządzenie "zniknąć z sieci" lub parę minut

    E, moglbys podac konkretny model karty.
    --
    TA