  • 1. Data: 2014-10-06 19:28:08
    Temat: Matowy lakier
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Witam,

    Czasami zdarza mi się zobaczyć samochód (stare i młodsze roczniki),
    wymalowany całkowicie matowym lakierem (przeważnie ciemnym / czarnym).
    Przy dotyku jest lekko chropowaty jak papier ścierny ~ >800.

    To jakaś nowa moda, odchodzimy od błyszczących lakierów czy ma to może
    jakieś inne zalety?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2014-10-06 19:32:47
    Temat: Re: Matowy lakier
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przy dotyku jest lekko chropowaty jak papier ścierny ~ >800.
    >
    > To jakaś nowa moda, odchodzimy od błyszczących lakierów czy ma to może

    W 90 % to folia a nie lakier.
    Jeśli lakier to tylko w stosunkowo nowych autach i z gornej polki bo drogi,
    zalet żadnych. Taka moda.

  • 3. Data: 2014-10-06 21:34:18
    Od: "Mari@" <m...@w...op.pl>

    W dniu 2014-10-06 19:28, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > Przy dotyku jest lekko chropowaty jak papier ścierny ~ >800.
    >
    > To jakaś nowa moda, odchodzimy od błyszczących lakierów czy ma to może
    *** Nauczyciel po godzinach :)
    https://www.google.pl/search?q=blackboard+car&source
    =lnms&tbm=isch&sa=X&ei

    Aż się prosi kupić paczkę kolorowej kredy :)

    --
    +-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F --+
    + Slow Rider & Road Lamer MC President +

  • 4. Data: 2014-10-06 21:40:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > wymalowany całkowicie matowym lakierem (przeważnie ciemnym / czarnym).
    > Przy dotyku jest lekko chropowaty jak papier ścierny ~ >800.

    Albo folia, albo malowane wałkiem :)

    > To jakaś nowa moda, odchodzimy od błyszczących lakierów czy ma to może
    > jakieś inne zalety?

    Zalety matu takie sobie - rysuje się nawet o spadające liście :-)

    Ale w przypadku folii zaleta jest taka że ma bardzo dobrą odporność na
    uderzenia (np. drzwiami sąsiedniego auta), do tego łatwo taki oklejony
    element okleić raz jeszcze w przypadku uszkodzenia folii.

  • 5. Data: 2014-10-07 09:26:30
    Od: "semi" <s...@b...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > jakieś inne zalety?

    Kupujesz nową brykę.
    Kładziesz folię lub farbę.

    Gdy sprzedajesz po zdjęciu folii samochód jest jak nowy.
    Lakier jak z fabryki.

    Można oklejać folią.

    Można malować farbą:
    Tu przykład:

    http://archiwum.allegro.pl/oferta/plasti-lak-plastil
    ak-plynna-guma-w-sprayu-car-dip-i4196038403.html

    Zalety farby:
    Łatwo się maluje i łatwo schodzi.
    Bardzo zabezpiecza przed korozją !

  • 6. Data: 2014-10-08 00:19:23
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "semi" <s...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Gdy sprzedajesz po zdjęciu folii samochód jest jak nowy.
    > Lakier jak z fabryki.

    Tia... Jasne, widziałem kilka takich aut po zdjęciu folii. W zasadzie
    wszystkie kwalifikowały się do natychmiastowego odstawienia do blacharza
    /lakiernika.
    Dlaczego?
    Bo lakier został pokaleczony ostrymi nożami i na tych skaleczeniach wyłazi
    rdza.

    Niestety po założeniu folii nie widać "skaleczeń", dopiero po jakimś czasie
    widać efekty.

    Jeśli macie okazję, obejrzyjcie dokładnie takie samochody, a w szczególności
    okolice szyb, uszczelek, wystających detali (np. anteny, lusterka), itp.

    Być może są firmy, których pracownicy trochę się przykładają i uważają na
    auto klienta, ale ja widziałem efekt pracy kilku różnych i były bardzo do
    siebie podobne.

    Wiwo

  • 7. Data: 2014-10-08 12:04:11
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-10-06, o godz. 19:32:47
    Czesław Wiśniak <c...@b...pl> napisał(a):

    > W 90 % to folia a nie lakier.
    > Jeśli lakier to tylko w stosunkowo nowych autach i z gornej polki bo
    > drogi, zalet żadnych. Taka moda.

    Powiedz że drogi i z górnej półki mojemu kumplowi który ~12 lat temu po
    dachowaniu swojego długiego Patrola (stary nie GR) po wymianie budy
    zaordynował sobie czarny matowy lakier na całości. Specjalnie droższe
    od zwykłego toto nie było za to każdy syf na nim się czepiał. ;-)

    Zdrówko

  • 8. Data: 2014-10-08 14:39:33
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > zaordynował sobie czarny matowy lakier na całości. Specjalnie droższe
    > od zwykłego toto nie było za to każdy syf na nim się czepiał. ;-)

    Drogi fabryczny, miałem na myśli jako spora dopłata przy zamawianiu
    ekskluzywnych aut z salonu :)

  • 9. Data: 2014-10-08 22:04:56
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-08 12:04, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    > zaordynował sobie czarny matowy lakier na całości. Specjalnie droższe
    > od zwykłego toto nie było za to każdy syf na nim się czepiał. ;-)

    Swego czasu jeden grupowicz jeździł Granadą w czarnym macie. Na zlot
    p.r.r.c. w Zawadach tym autem przybył. Ino grupowicze nieprzygotowani
    byli - nikt kredy nie miał. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2014-10-15 11:22:20
    Od: "xxx" <x...@w...pl>

> [...]
    > Przy dotyku jest lekko chropowaty jak papier ścierny ~ >800.
    >
    > To jakaś nowa moda, odchodzimy od błyszczących lakierów czy ma to może

    Na Zaporożu gładkie dziewki bywały. Niektóre bardzo seksowne i gładkie.
    W przewieństwie do nich Horpyna w obejściu i dotyku była szorstka. Tak
    szorstka, że nawet chropata. Do tego, oczajdusza gorąca jak diabli.
    Warto było ją zabierać na wyprawy wojskowe, bo z jednej strony można
    było trzeć kartofle, z drugiej od razu placki smażyć.

    Przemek