  • 1. Data: 2014-10-07 11:25:26
    Temat: Zniszczony telefon OC - final
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Tak mi się przypomniało. Dla przypomnienia znajomy jechał rowerem z
    telefonem na kierownicy potrącił go samochód i rower uległ zniszczeniu.
    Początkowo ubezpieczyciel dał kasę tylko za rower. Następnie znajomy napisał
    do nich pismo i dostał odpowiedź z prośbą o podanie modelu i skan dokumentu
    zakupu. Wcześniej już dostali zdjęcia całkowicie rozbitego telefonu.

    W zeszłym tygodniu znajomy dostał pismo o tym że szkoda na mieniu została
    wyceniona na X i czy mają tę kasę przelać na to samo konto.

    Nie znam się na cenach telefonów ale z tego co mi powiedział to poziom
    najniższych cen używanych telefonów na allegro. Namawiałem go by wysłał im
    kolejne pismo że nie zgadza się z taką wyceną, ale on już machnął na to
    ręką.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2014-10-07 11:27:59
    Temat: Re: Zniszczony telefon OC - final
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-10-07, Ergie <e...@s...pl> wrote:

> [...]
    > kolejne pismo że nie zgadza się z taką wyceną, ale on już machnął na to

    Czyli standard :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2014-10-07 11:44:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > kolejne pismo że nie zgadza się z taką wyceną, ale on już machnął na to

    i własnie na to liczą ubezpieczalnie. Że mu się nie będzie chciało i
    zaoszczędzą na wypłacie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2014-10-07 11:53:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup

    > Czyli standard :-)

    Ubezpieczyciele to sobie sprytnie psychologicznie wymyślili: najpierw
    straszą poszkodowanego że nic nie dostanie, jak się odwoła to po wymianie
    pism łaskawie rzucają ochłap a on się cieszy jak dziecko i już nie ma
    motywacji by walczyć o więcej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-10-07 12:17:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-10-07, Ergie <e...@s...pl> wrote:
> [...]
    > straszą poszkodowanego że nic nie dostanie, jak się odwoła to po wymianie
    > pism łaskawie rzucają ochłap a on się cieszy jak dziecko i już nie ma

    Dokladnie taki jest scenariusz. Mozna tez komus rzucic zenujaco niska wycene
    a po odwolaniu dac 5 razy wiecej, co jest troche mniej zenujaca kwota ale
    poszkodowany sika po nogach, ze wyrwal 5x tyle co chcieli mu dac na poczatku.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2014-10-07 13:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

> [...]
    > najniższych cen używanych telefonów na allegro. Namawiałem go by
    > wysłał im kolejne pismo że nie zgadza się z taką wyceną, ale on już

    Czyli kolejna osoba która pokazała TU ze warto...
    Cóż...

  • 7. Data: 2014-10-07 13:27:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > Czyli kolejna osoba która pokazała TU ze warto...
    > Cóż...

    Ano, niestety tak :-(

    Ale to nie jego wina tylko luka na rynku. Sam kiedyś byłem w podobnej
    sytuacji. PZU zaproponowało mi 1200zł za naprawę drzwi i błotnika oraz
    lakierowanie obu elementów. Cena w normalnych warsztatach wynosiła wtedy ok.
    2 tysięcy, a u "Zenków" dało się zrobić za 1000.

    Napisałem pismo że moim zdaniem wycena zaniżona i się z nią nie zgadzam.
    Odpisali że tak wychodzi z tabelek i jak chcę to mogę powołać własnego
    rzeczoznawcę.

    Zrobiłem szybki rekonesans i się okazało że nie ma na rynku ani jednej
    firmy/kancelarii która chciałaby zaryzykować wyłożenie kasy na rzeczoznawcę
    i doprowadzenie sprawy do końca za procent od wywalczonej kwoty. Musiałbym
    sam wyłożyć kasę na rzeczoznawcę bez gwarancji wygrania czegokolwiek.
    Dlatego oddałem auto do "Zenka" i tyle. Teraz jest lepiej bo auto można
    wstawić do warsztatu podpisać cesję i warsztaty się sądzą, ale wtedy tak nie
    było.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-10-07 13:30:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-07 13:27, Ergie pisze:
    > i warsztaty się sądzą, ale wtedy tak nie było.

    Nie sądzę, aby były warsztaty chętne do sądzenia. Warsztat zrobi wycenę,
    wyższą niż wycena zakładu, zakład zazwyczaj się na nią zgodzi, ale jakby
    miało dojść do sądzenia, to "jak pan chce odebrać samochód, to proszę
    dopłacić, a sądzić się pan dalej oczywiście może".

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-10-07 13:40:19
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > miało dojść do sądzenia, to "jak pan chce odebrać samochód, to proszę
    > dopłacić, a sądzić się pan dalej oczywiście może".

    W zeszłym roku naprawiałem szkodę w warsztacie, który się chwalił, że "się
    sądzi". Ma podpisaną umowę z prawnikiem, za którego płaci TU po swojej
    przegranej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2014-10-07 13:40:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-07 13:40, yabba pisze:
> [...]
    >>

    > W zeszłym roku naprawiałem szkodę w warsztacie, który się chwalił, że
    > "się sądzi". Ma podpisaną umowę z prawnikiem, za którego płaci TU po

    To ciekawe. Bo to nie warsztat musiałby się sądzić, tylko klient tego
    warsztatu.

    --
    Liwiusz