  • 11. Data: 2019-12-07 23:30:12
    Temat: Re: Mechanizm On-Off
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Tylko tam był kolebiący się na boki bolec,
    > dociskany od góry blaszką.

    Zasada działania pewnie podobna do tego.
    https://youtu.be/qc29mv0ByvA

    Jest tego trochę:
    https://youtu.be/qXnld2Yqf7I
    https://youtu.be/ML31YEnlODk

    WM

  • 12. Data: 2019-12-08 15:25:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    >  Nie problem kupić, wydłubać, ale ja chcę dziś. ;-)

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3434604.html#
    gallery-7

    Dolny suwak ma wgłębienie w którym poruszał się kołeczek dociskany
    sprężynką. I to jest cały mechanizm.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2019-12-08 18:10:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 15:25, PeJot pisze:

    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3434604.html#
    gallery-7

    > Dolny suwak ma wgłębienie w którym poruszał się kołeczek dociskany
    > sprężynką. I to jest cały mechanizm.

    Rowek jest 3D, co daje większą niezawodność niż wersja z którą pokazał WM.

    Robert

  • 14. Data: 2019-12-08 19:15:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 19:22:27 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Jak wygląda mechanizm on-off?
    > Jedno naciśnięcie blokada w dolnym położeniu, drugie zwolnienie blokady.
    > Wersja płaska, tą z długopisu znam. Skomplikowana, aby samemu zrobić.
    > Coś o co mi chodzi było w Isostatach.

    Tez troche skomplikowane w wykonaniu.

    > W nazwie taki mechanizm ma jakiś element zwany sercem, chyba. :-)

    Owszem.
    Cos tego typu
    https://www.youtube.com/watch?v=5JzjSsxSsb8

    Tylko dopracowac trzeba, zeby obieg byl zawsze w ta sama strone.
    "d" powinien byc bardziej w prawo, a d' w lewo.
    W isostacie jeszcze glebokosc rowka byla zmienna.

    https://www.youtube.com/watch?v=kJ0BlovBWtk
    https://www.youtube.com/watch?v=3fN2zFDi2Ck

    Przed Isostatami zalatwiala to sprytna blaszka.

    A Ty pewnie tego szukasz
    https://www.youtube.com/watch?v=mqRN1_ayB0c

    J.

  • 15. Data: 2019-12-09 11:36:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-08 o 19:15, J.F. pisze:
    (...)
    > Tylko dopracowac trzeba, zeby obieg byl zawsze w ta sama strone.
    > "d" powinien byc bardziej w prawo, a d' w lewo.
    > W isostacie jeszcze glebokosc rowka byla zmienna.

    (...)

    To wygląda ciekawie:
    https://youtu.be/QpTzAmSNUns

    WM

  • 16. Data: 2019-12-09 11:56:06
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Rowek jest 3D, co daje większą niezawodność niż wersja z którą pokazał WM.

    Są jeszcze takie, ze sprężynka o-ringiem:
    https://youtu.be/YuHwqRRyQec
    Wszystko zależy od kształtu sprężynki, którego trzeba się domyslać.

    WM

  • 17. Data: 2019-12-09 15:51:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3434604.html
    #gallery-7

    >Dolny suwak ma wgłębienie w którym poruszał się kołeczek dociskany
    >sprężynką. I to jest cały mechanizm.

    Tylko ten dolny, "sercowe" wglebienie, to jest skomplikowany mechanizm
    sam w sobie :-)

    J.

  • 18. Data: 2020-02-09 16:44:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 19:15, J.F. pisze:
    > A Ty pewnie tego szukasz
    > https://www.youtube.com/watch?v=mqRN1_ayB0c

    Tak, ale nacisk w tych Tip-On jest za duży. Potrzebuję mięciutkie. :-)
    Coś jak w długopisie a nawet słabsze. Tyle, aby wysunąć płytę CD z
    pudełkiem.

    Robert

  • 19. Data: 2020-02-09 21:30:08
    Od: 4...@g...com

    Kup długopis za złotówkę i wyjmij z niego mechanizm.

  • 20. Data: 2020-02-09 22:00:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-09 o 21:30, 4...@g...com pisze:
    > Kup długopis za złotówkę i wyjmij z niego mechanizm.

    No właśnie tak chcę zrobić.
    Przy długopisie przeszkadza mi, że w pozycji on i off przycisk jest na
    tej samej wysokości. Ale to chyba łatwe do wyeliminowania.
    I mały skok, 5 mm.

    Te reklamowe, które się walają po szufladach jakoś nierozbieralne.

    Robert